Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Commander banned list update 22-4-2013

MagnusMagicus
11 jaren geleden
Vanaf heden zijn er twee wijzigingen in de Commander Banned en Restricted lijst:

- Staff of Domination is unbanned
- Trade Secrets is banned




Quote:
When Staff of Domination was banned, it was one of the most widespread and iconic combo cards in the format. Banning it sent a clear message that turn four wins weren't the gameplay we wanted to see. These days there are plenty of scarier combo cards out there, and Staff of Domination has a valid role as a cool utility card. Neither of these would be enough their own, but together they provide solid reasons to unban the do-anything stick. Please enjoy Staff of Domination responsibly.

Trade Secrets is much like Limited Resources in that has some issues in a multiplayer environment. It isn't a problem when one player draws four cards and another draws eight. Trade Secrets is a problem when both players decide to draw 80 cards and effectively turn a four-player game into a two-player game. It just doesn't add enough to the format to justify the games that it single-handedly ruins.[/quote


Bron: MTG Commander
Bittemommy
11 jaren geleden
De staff hadden ze gebanned mogen houden naar mening. Het is een te grote combo, win kaart. De andere kaart ken ik niet Wordt niet veel gespeeld in onze speelgroep.
notimeremains
11 jaren geleden
trade secrets ben ik wel blij om. Sommige decks drawde hun halve deck. Omniscience er bij ofzo en dan is t wel over
MagnusMagicus
11 jaren geleden
Ik heb zelf nooit echt last gehad van Trade Secrets, maar ik kan me wel voorstellen dat het bijzonder irritant is als twee man hun halve deck pakken en jij niets. Ik maak me wel een beetje zorgen over Staff of Domination, want die kan zo makkelijk infinite gaan...
system
11 jaren geleden
Ik zelf speel Trade Secrets in heb er nog nooit echt misbruik van gemaakt ik snap het wel dat als 2 man hun deck oppakken het niet meer leuk is voor de rest. Alleen heb ik dat nooit meegemaakt meestal stoppen ze na 2 a 3 keer wel met kaarten pakken.
Dan maar Staff of Domination gaan proberen erin
relax007
11 jaren geleden
De ironie dat een commander kaart in commander gebanned wordt
banaanheid
11 jaren geleden
`Maar als iemand Trade Secrets op jou speelt, kun je dan niet gewoon deze opponent decken ?
marcoboth
11 jaren geleden
nee, 'may draw'
burtyoungsters
11 jaren geleden
ik speel Trade Secrets in mijn niv deck. Als Niv-Mizzet, the Firemind ligt, betekent het dus sowieso minimaal 4 damage doen en 4 kaarten trekken. Jammer dat tie gebanned is...
banaanheid
11 jaren geleden
Quote:
banaanheid 22-04-2013 om 20:29
`Maar als iemand Trade Secrets op jou speelt, kun je dan niet gewoon deze opponent decken ?


Ik bedoel eigenlijk dat als iemand deze cast met mij als target opponent, dan kan ik dit toch 25 keer repeaten en dan is hij toch gemilled? Of heb ik het nog steeds niet begrepen?
Krabbel
11 jaren geleden
'target opponetn(jij dus) draws 2 cards, then you(je tegenstander in dit geval) draws UP TO FOUR cards. hij mag dus kiezen of ie 0,1,2,3 of 4 kaarten trekt
burtyoungsters
11 jaren geleden
Quote:
relax007 22-04-2013 om 19:46
De ironie dat een commander kaart in commander gebanned wordt


dit.
Waus
11 jaren geleden
Ik zie niet echt een probleem met Staff of Domination, het probleem is meer dat spelers voor infinite combo's gaan en dat kan ook net zo makkelijk zonder deze kaart.
Bassiuz
11 jaren geleden
Quote:
burtyoungsters 22-04-2013 om 22:38
Quote:
relax007 22-04-2013 om 19:46
De ironie dat een commander kaart in commander gebanned wordt


dit.


Precies dat gevoel had ik ook. En toen moest ik even aan het Stoneforge Mystic Event deck denken, waar Frank Karsten mee naar het NK ging .
MagnusMagicus
11 jaren geleden
Quote:
Waus 22-04-2013 om 23:53
Ik zie niet echt een probleem met Staff of Domination, het probleem is meer dat spelers voor infinite combo's gaan en dat kan ook net zo makkelijk zonder deze kaart.


Quote:
Waus 22-04-2013 om 23:53
Ik zie niet echt een probleem met Staff of Domination, het probleem is meer dat spelers voor infinite combo's gaan en dat kan ook net zo makkelijk zonder deze kaart.


Dat is ook waar, maar deze enabled infinite dubbel. Hij zorgt dat ze makkelijker mogelijk worden en als je eenmaal infinite mana hebt, geeft hij je ook opties, omdat je je hele deck kunt pakken, infinite leven kunt krijgen en infinite creature kunt tappen en untappen.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top