Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

[THS] Theros

kv83
11 jaren geleden




Het "Friends"-block later dit jaar zal het Theros-block zijn en zal gebaseerd zijn op de griekse mythologie. De sets in het block zijn:
- Theros
- Born Of The Gods
- Journey Into Nyx

Set Name
Theros

Block
Set 1 of 3 in the Theros block

Number of Cards
249

Prerelease Events
September 21-22, 2013

Release Date
September 27, 2013

Launch Weekend
September 27-29, 2013

Pro Tour Theros Dates
October 11-13, 2013

Game Day October
19-20, 2013

Official Three-Letter Code
THS

Twitter Hashtag
#MTGTHS

Initial Concept and Game Design
Mark Rosewater (lead), Ethan Fleischer, Ken Nagle, Zac Hill, and Jenna Helland

Final Game Design and Development
Erik Lauer (lead), Zac Hill, Dave Humpherys, Doug Beyer, Shawn Main, and Tom LaPille




 bijgewerkt door MagnusMagicus 10 jaren geleden
Gambit
11 jaren geleden
o.O!!! NU AL ZIN IN!
MagnusMagicus
11 jaren geleden
Oh nice! Dat moet gewoon stoere shit opleveren .
Twigwalker
11 jaren geleden
Leuk thema Ben erg benieuwd.
woodman663
11 jaren geleden
Centaur, Minotaur, Harpy, Satyr, Gorgon, Pegasus, Manticore, Chimera, Sphinx, Siren en Hydra zijn allemaal al bestaande Magic creature types. Satyr, Harpy en Chimera zijn al een tijdje geleden, maar het zou me verbazen als niet in elk geval Harpy en Satyr hun opwachting gaan maken. Er is nog maar 1 siren, Alluring Siren, zou geen heel onverwachte reprint zijn, hopelijk komen er meer in elk geval. Verder misschien Cerberi, die creature type bestaat nog niet, maar zouden misschien als Hound geprint kunnen worden.

Wat voor set zou het worden, qua mechanismen enzo? Graveyard (Innistrad) en multicolor (RTR) zijn te recent, artifact ook en dat past sowieso niet. Tribal (Lorwyn) is alweer een tijdje terug, maar ik hoop niet dat dat het is. Legendary (Champions) zou goed een deel van het thema kunnen zijn, aangezien Griekse mythologie natuurlijk al snel aan goden en halfgoden doet denken. Ik hoop zelf dat de sets zich ook op enchantments gaan richten, en dan denk ik bijv. aan de Quests uit Zendikar die best goed in het thema zouden kunnen passen.

Klinkt erg leuk, maar een tribal set zou voor mij een teleurstelling zijn, want wat is nou een tribal set zonder Goblins? Ik hoop dus meer op een Champions/Zendikar-achtige set.
Skywise
11 jaren geleden
Interesting at least.... Toch wel een beetje mixed feelings. Ben zelf groot fan van de Griekse/Romeinse geschiedenis, en het lijkt me zeker een gave setting.
Ik ben echter wel bang dat alle leuke traditionele tribes als Goblins, Zombies, Elfs en dergelijke hier weinig te zoeken hebben..... Ik ben dan ook erg benieuwd wat we dan wel te zien krijgen
TheRobinros
11 jaren geleden
Ik hoop niet dat het net zoiets wordt als het Kamigawa-block, dat vind ik zelf een beetje matigjes, al die oost-aziaten. De sfeer van het totaal voelt aan als een deel van iets groters, en ik ben filosofische bullshit aan het l*llen.

Kamigawa was gewoon een beetje meh, ik hoop dat dit daar niet op gaat lijken.
Thorvik
11 jaren geleden
lol kamigawa? meh??? xD ik snap echt niet dat veel mensen die set stom vinden ik vind hem juist super awesome maar ok to each his own xD
ik hoop dat ze van deze iets leuks gaan maken maar ik verwacht eigenlijk een tegenvaller
Blasty
11 jaren geleden
Ah ik had een beetje gegokt op een Egyptisch thema blok, dat leek me wel vet gaaf.
Maar wie weet komt er in dit block en nieuw type permanent voor de goden of wordt er meer met de Command zone gedaan waar de goden hun ding kunnen doen.
kv83
11 jaren geleden
De command zone is specefiek voor commander. Dus dat denk ik niet.

En kamigawa-block was awesome
Blasty
11 jaren geleden
Dat klopt niet hoor kv83, check die help page nog maar eens.
kv83
11 jaren geleden
Quote:
Blasty 24-03-2013 om 09:20
Dat klopt niet hoor kv83, check die help page nog maar eens.


Het zal best dat je emblems er officieel in liggen, maar in de praktijk is dat natuurlijk niet zo. Verwacht dus niet dat die zone echt in het reguliere spel gebruikt gaat worden (in de zin van dat er kaarten naar verwijzen).

De reden is dat "objecten" in de commandzone geen permanents zijn.
 bijgewerkt door kv83 11 jaren geleden
kv83
11 jaren geleden
OP geupdate met officiele info, ect. Als een mod de titel zou kunnen veranderen naar THS (en de titels van de andere twee sets zou kunnen weghalen)? Dank u!

Nog een leuk stuk info;
Quote:
For the Innistrad fans out there, Theros is the first recoupling of Erik Lauer as head developer & me as head designer.
MB070
11 jaren geleden
Heel interessant, een block gebaseerd op Griekse mythologie. Ik ben er wel fan van. Ook dat het door het (lead)designerduo van Innistrad wordt ontwikkeld stemt mij positief. Het innistrad-block vond ik een geslaagd block met niet al te veel vrij en eenvoudige abilities als morbid en miracle. De double-faced cards moet je van houden, maar het was wel innovatief.
Een block dat is gebaseerd op griekse mythologie biedt volgens mij wel veel mogelijkheden voor legendary creatures. Wellicht een paar leuke medusa-achtige creatures als Vraska the Unseen of een grotere rol voor haar? (gokje)
MagnusMagicus
11 jaren geleden
Ik heb het topic wat opgeleukt, bedankt voor het posten, kv83!

En ik ben ook enthousiast over de Griekse/Romeinse mythologie! Heb ik altijd al leuk gevonden, dus ik ben benieuwd wat ze ervan gaan maken. Nu alleen nog eentje over de Noorse mythologie en dan is Magic wel compleet wat mij betreft .
munio
11 jaren geleden
klinkt als een leuk block, ik verwacht veel top down designs net als in innistrad, willen we al een gokje wagen wat de mechanic gaat worden?

kan niet wachten op een hollands block
MagnusMagicus
11 jaren geleden
Ik denk dat gokken op mechanics vrij zinloos is . En ik zie een Hollands block ook nog niet snel gebeuren, al zal dat vooral zijn natuurlijk .
fullmoonie
11 jaren geleden
Heerlijk, een block over griekse/romeinse mythologie. Dat beloven een aantal hele mooie arts denk ik zo!
Zoockey
11 jaren geleden
Hollands block? Zou dat niet iets zijn met heel veel humans, en reprints van Bribery, Trading Post en Enslave?
MagnusMagicus
11 jaren geleden
Het geeft wel de mogelijkheid tot het maken van het Legendary Land: Bazaar of Magic .

Maar goed, laten we het weer over Theros hebben .
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 709 posts
  • Laatste post MagnusMagicus 10 jaren geleden
  • Gemaakt door kv83 11 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top