Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Aantal vragen

jjghwull
10 jaren geleden
Hey allemaal.

Ik heb een vraag over de -7 ability van Chandra, Pyromaster

Stel, ik gebruik de ability en exile een dual-sorcery zoals Flesh // Blood. Mag ik deze beide dan drie keer kopiëren of maar 1 van de twee kaarthelften?

Tevens heb ik een vraag over Awaken the Ancient:

Kan deze gespeeld worden op o.a. een Stomping Ground ?

Alvast bedankt voor de antwoorden.!
 bijgewerkt door jjghwull 10 jaren geleden
Zoockey
10 jaren geleden
De vraag over Awaken the Ancient weet ik het antwoord op, die eerste vraag helaas niet.

De Awaken the Ancient moet een mountain targeten, maar er staat niet een basic mountain of basic land. Oftewel, je kan je Stomping Ground prima wakker schudden!
 bijgewerkt door Zoockey 10 jaren geleden
surial
10 jaren geleden
Je mag een kaart niet 'fusen' behalve als je er ook echt de fuse cost voor betaald. Dus met Chandra3's ultimate mag je niet 3x flesh EN 3x blood casten. Je moet kiezen: 3x flesh, of 3x blood., of 2x flesh+1x blood, etc. (je kopieert namelijk de hele kaart, dus beide helften 3x, en je mag dan elke kopie gratis casten. Daar zit 'm de kneep: Als je een split kaart gratis cast, dan mag je niet fusen en moet je dus een kant kiezen. Je mag wel elke keer een andere kant kiezen, want elke kopie begint als een complete kopie van de kaart, dus beide helften).

Zoals Zoockey al zei mag Awaken the Ancient op Stomping Ground. Let wel op: Die 'dual lands', en de originele van Alpha/Beta/Unlimited/Revised zijn de enige 'dual lands' waar dat wel op werkt, want dat zijn de enige die ook echt 'Land – Mountain Forest' op de typeline hebben staan. Je mag bijvoorbeeld een Gruul Guildgate niet enchanten met Awaken the Ancient, want dat is geen mountain.
MagnusMagicus
10 jaren geleden
Quote:
jjghwull 09-10-2013 om 11:45
Hey allemaal.

Ik heb een vraag over de -7 ability van Chandra, Pyromaster

Stel, ik gebruik de ability en exile een dual-sorcery zoals Flesh // Blood. Mag ik deze beide dan drie keer kopiëren of maar 1 van de twee kaarthelften?


Hoi! Zo'n "dual-sorcery" heet een "split card" . Je mag altijd alleen maar 1 helft casten, behalve wanneer je hem Fuset (en de spell dus ook Fuse heeft ), en dat mag alleen wanneer je hem uit je hand cast. Dat is hier niet het geval, dus je kopieert de kaart, en voor elke kopie moet een helft kiezen en die kopieer je.

Quote:
Tevens heb ik een vraag over Awaken the Ancient:

Kan deze gespeeld worden op o.a. een Stomping Ground ?

Alvast bedankt voor de antwoorden.!

Ja, want je kijkt naar het type, niet naar de naam. Je kijkt nooit of te nimmer naar de naam van een kaart, behalve als er specifiek staat "a card named..." .
jjghwull
10 jaren geleden
Toppie! Bedankt voor de snelle reacties.

Stel, ik zou met de -7 ability een Fireball (of elke andere X casting cost) kaart kopiëren, hoe gaat dit dan in zijn werking?

M.v.g.
MagnusMagicus
10 jaren geleden
Nou, dan kopieer je de Fireball 3x en dan cast je deze zonder de mana cost te betalen. Aangezien je geen waarde hebt gekozen voor , is deze . Je mag dus drie maal geen damage doen .
jjghwull
10 jaren geleden
Dus als ik waarde kies, dan tap ik en kan ik damage dealen. Moet ik dan de volgende kopies nogmaals betalen?
MagnusMagicus
10 jaren geleden
Nee, je begrijpt het verkeerd . Je cast de kopietjes zonder de mana cost te betalen. Je kunt dus niets kiezen voor , omdat je die niet betaalt. Dus = en dat betekent dat je geen damage kunt doen. Je kunt niet zeggen dat X maar gelijk moet zijn aan 5, en hem daarna niet betaalt . Je kunt ook niet kiezen om wel te betalen, want de ability zegt dat je er niet voor betaalt.
jjghwull
10 jaren geleden
Heldere uitleg. Bedankt Magnus.
MagnusMagicus
10 jaren geleden
Zoals altijd graag gedaan, ook namens de andere mensen die gepost hebben .
Tholy
10 jaren geleden
Mag je wel bij een split-card en de -7 van Chandra dan kiezen voor 2 kopietjes van de ene helft en 1 kopie van de andere helft?

Want voor ik dacht te herinneren, mag dat namelijk niet bij kopietjes die van Twincast of Riku of Two Reflections af komen.
Net als wanneer je een Azorius Charm kopieert met Reverberate, dan moet je toch dezelfde mode kiezen?

Of haal ik nu weer dingen door elkaar...?
 bijgewerkt door Tholy 10 jaren geleden
MagnusMagicus
10 jaren geleden
Quote:
Tholy 09-10-2013 om 14:19
Mag je wel bij een split-card en de -7 van Chandra dan kiezen voor 2 kopietjes van de ene helft en 1 kopie van de andere helft?

Want voor ik dacht te herinneren, mag dat namelijk niet bij kopietjes die van Twincast of [k]Riku, of Two Reflections[/k] af komen.
Net als wanneer je een Azorius Charm kopieert met Reverberate, dan moet je toch dezelfde mode kiezen?

Of haal ik nu weer dingen door elkaar...?


Je haalt twee dingen door elkaar . In jouw gevallen kopieer je een spell. Chandra kopieert een kaart en cast die daarna. In het eerste geval zijn de keuze al gemaakt (die maak je namelijk bij het casten, en daarna pas kopieer je hem). In het tweede geval kopieer je dus de hele kaart, en daarna cast je hem (en maak je de keuzes). Vandaar dat je met de ultimate van Chandra bij elke kopie kan kiezen welke helft je cast.
Tholy
10 jaren geleden
Aha! I see.. tnx
Info
  • 13 posts
  • Laatste post Tholy 10 jaren geleden
  • Gemaakt door jjghwull 10 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top