Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Activated abilities na declare blockers step

DominoNL
6 jaren geleden
Misschien een suffe vraag, maar stel je hebt een Fanatical Firebrand op het veld en je opponent valt aan met 2x Dire Fleet Hoarder. Kun je dan je Fanatical Firebrand als blocker declaren voor 1 van de 2 Dire Fleet Hoarders en dán nog de ability van Fanatical Firebrand activeren om de andere dood te maken? (Met dus het resultaat dat alle 3 de creatures dood zijn).

Gevoelsmatig vervalt je "blocker" wanneer je de ability gebruikt en komt 1 van de 2 Hoarders door óf kun je de ability niet meer activeren en komt de andere door, maar ik weet het niet zeker.
 bijgewerkt door DominoNL 3 jaren geleden
Sunitram
6 jaren geleden
Nee, dat kan niet. De Combat Phase ziet er ongeveer zo uit:

- Begin combat phase: hier krijgen mensen de kans om spells en abilities te spelen als ze dat willen.
- Declare attackers step: hier wijs je je attackers aan, waarna mensen wederom spells en abilities kunnen spelen.
- Declare blockers step: je tegenstander wijst hier zijn blockers aan, en ook hierna mogen spells en abilities gespeeld worden. Dit is waar jij je Firebrand wil activeren, want hierna komt de...
- Combat damage step (2x als er creatures met First Strike en/of Double Strike op het veld liggen): nu doen alle creatures schade. Als een creature lethal damage heeft opgelopen sterft hij direct, zonder dat je nog abilities kan activeren. Pas als alle damage gedaan is komt er pas weer een mogelijkheid om spells en abilities te spelen.
-End combat step: sommige kaarten hebben effecten die duren tot "end of combat." Die eindigen nu. Je krijgt nu nog een kans om spells en abilities te spelen (het is bijvoorbeeld tot hier nog toegestaan om Ninja's het spel in te Ninjutsuen!).

Er is dus geen ruimte om alle drie de creatures te killen. MAAR als je Hoarder 1 blockt met je Firebrand en de Firebrand daarna sact om de andere Hoarder af te schieten, telt Hoarder 1 wel als geblockt! Hij zal niet sterven, want tijdens de combat damage step is er geen creature meer om schade op 'm te doen, maar hij doet zelf ook geen schade aan jou
Gijsneus
6 jaren geleden
Helaas, dat werkt niet helemaal zoals je wilt. Je kan de Fanatical Firebrand als blocker van de eerste Dire Fleet Hoarder declaren en daarna zijn ability gebruiken om de tweede Dire Fleet Hoarder te killen. Hierbij moet je wel je Firebrand sacrificen en kan hij dus geen schade meer doen aan de eerste Hoarder. Hij is wel geblockt dus doet geen schade meer aan jou. Dat dan weer wel!

Sjonge, die Sunitram is en eerder en uitgebreider
 bijgewerkt door Gijsneus 3 jaren geleden (Sunitram beat me to it)
DominoNL
6 jaren geleden
Kijk, top! Dat laatste is inderdaad wat ik eerder eens gelezen/gezien heb waardoor in in de war ben. Thanks voor de heldere en snelle uitleg! Best een prima kaart dan, die Fanatical Firebrand .
 bijgewerkt door DominoNL 3 jaren geleden
Farone
6 jaren geleden
Snap alleen de titel niet met mana abilities? Geen enkele interactie die er gebeurd heeft iets met mana te maken!
Reynaerd
6 jaren geleden
Hij bedoelt Activated Ability denk ik.
MagnusMagicus
6 jaren geleden
Ik pas de titel wel even aan . Een mana ability is een (meestal) activated ability die mana oplevert. Een activated ability is een ability met een dubbele punt er in ( : ). Check de Ability Helpdesk pagina voor alle details!

Uitleg klopt helemaal, en lees ook zeker de Combat Phase Helpdesk pagina eens door!
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top