Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

APNAP situatie - Felidar Sovereign

AdriK
5 jaren geleden
Wij hadden gister een discussie tijdens ons spel en de situatie was als volgt:

Mijn turn:
- Ik speel
, dit is de enige creature die ik heb.
- Ik heb 41 Life

Zijn turn:
- Hij speelt
met mij als target.


Wat gebeurd er nu tijdens mijn upkeep?

Farone
5 jaren geleden
De ability van Felidar gaat eerst op de stack (active player)
Daarna de ability van Cruel Reality op de stack (non active player)

De ability van Cruel Reality zal eerst resolven, daarna die van Felidar
AdriK
5 jaren geleden
Dus Felidar zijn trigger resolved ook al sacrifice ik hem tijdens de Cruel Reality trigger?
Reynaerd
5 jaren geleden
Beide triggers gaan op de stack, met die van jou als eerste. De trigger van de Curse gaat dan als eerste af, die kwam later de stack op immers, en je sact de Felidar. Dan wil "jouw" trigger afgaan, en check of he 40 of meer levens hebt. Aangezien je dat hebt, win je de game.

Het maakt dan niet uit of de Felidar nog leeft of niet, de trigger gaat samen met de Curse-trigger op de stack. Alleen door je naar 39 of lager te krijgen kan je winst voorkomen worden.
bartist
5 jaren geleden
Tijdens je upkeep gaan de triggered abilities van beide kaarten (Felidar Sovereign (want je hebt 40+ levens) en Cruel Reality) op de stack.
Ik weet niet exact hoe dat zit hoe het zit met volgorde, maar ik zie dat dat hierboven uitgelegd is

Als de Cruel Reality ability eerst resolved, dan ben je je Sovereign kwijt. Echter, de triggered ability van de Sovereign ligt op de stack, dus die gaat alsnog resolven. Er word gezien dat je 40+ levens hebt, dus je wint!

edit: ninja'd enzo
 bijgewerkt door bartist 5 jaren geleden
AdriK
5 jaren geleden
Helemaal duidelijk, dank jullie wel!
Eclavyrr
5 jaren geleden
In de upkeep gaan alle triggers tegelijkertijd op de stack. Je Sovereign ziet dat je 40+ leven hebt en gaat dus op de stack.
Zelfs als je je Sovereign opoffert blijft het effect op de stack. Op het moment dat dit dan afgaat heb je nog steeds gewonnen, ondanks dat je kittekat dood is.

- Whups, te lang gewacht met op "reactie toevoegen" drukken
 bijgewerkt door Eclavyrr 5 jaren geleden
MagnusMagicus
5 jaren geleden
Klopt helemaal!
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top