Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

arcbound ravager play

Robb1608
7 jaren geleden
Oke, ik heb een vraag over een play met een Arcbound Ravager samen met een Memnite.

Mijn tegenstander staat op 8 levens, ik val hem aan met een Memnite en een Arcbound Ravager. Hij heeft 1 witte mana open voor een Path to Exile en geen blockers. Zelf heb ik 3x Darksteel Citadel, 2x Springleaf Drum en 2x Ornithopter liggen.

Mijn tegenstander speelt zijn Path to Exile op de Arcbound Ravager. Ik wil al mijn overige artifact's sacce om mijn Arcbound Ravager 7 counters te geven. Mag ik dan mijn Arcbound Ravager weer sacce via zijn eigen ability om de 7 counters over te zetten op mijn Memnite en heb totaal 8 schade te doen?

Of is het zo dat mijn tegenstander een Path to Exile op de stack legt en geen target hoeft aan te wijzen. Wanneer deze resolved is het natuurlijk te laat en is de Arcbound Ravager in exile en kan ik niks meer sacce voor de counters.

Alvast bedankt en ik hoop dat het duidelijk is.
 bijgewerkt door Robb1608 7 jaren geleden
Pelgrim1994
7 jaren geleden
Voor zo ver ik weet moet je tegenstander een target aanwijzen tijdens het casten van Path to Exile. (misschien verwoord ik het 1 en ander iets verkeerd)

Vervolgens kan jij dan als reactie daarop al je andere artifacts saccen aan je Arcbound Ravager en dan als laatste de arcbound aan zich zelf saccen. Hij krijgt volgens mij geen counter van zich zelf saccen omdat er dan geen target meer is om deze counter op te leggen.

Omdat hij dan naar je graveyard gaat kan je de counters op je Memnite plaatsen en heeft Path to Exile geen target meer.

Some one correct me if i'm wrong.
 bijgewerkt door Pelgrim1994 7 jaren geleden
beany
7 jaren geleden
Volgens de spelregels (CR 601.2) gaat het casten van een spell in een aantal stappen: je legt de kaart op de stack, kiest de modus of modi, kiest de targets, kiest hoe je “dingen” verdeelt, bepaalt wat de spell kost, activeert eventueel mana abilities zoals het tappen van landjes en betaalt ten slotte alle kosten tegelijkertijd. Nu is de spell officieel gecast, gaan eventuele triggers op de stack, krijgt degene die de spell gecast heeft priority, vervolgens zijn tegenstander, en als niemand iets doet resolvet de spell en gaat daarna naar de graveyard. Een flinke lap tekst met een hoop interessante onderdelen, die ik aan de hand van voorbeelden zal toelichten.

zodra hij hem cast moet hij dus een target aanwijzen

ik geloof dat je de ravager wel aanzichzelf kan saccen, alleen is hij er dan niet meer om een counter op te leggen maar je mag dan wel de counter die er op lagen op een ander artifact creature leggen
Robb1608
7 jaren geleden
Dus als ik dit goed lees kan in dit geval mijn tegenstander niets doen om zichzelf te ''redden''. De Path to Exile wordt op de stack gelegd MET een target. Daar kan ik dan op gaan reageren met de Arcbound Ravager en als laatste counters op de Memnite te leggen.
Sunitram
7 jaren geleden
Wat jij probeert te doen is het volgende:

Je wijst je Ravager en Memnite aan als aanvallers. Je tegenstander reageert daarop door Path to Exile op de ravager te spelen.

Stack:

Path to Exile
Aanval

Nu kun jij reageren door al je artifacts behalve je Memnite en je Ravager aan je Ravager te saccen.

Stack:

Sacrifice ability Ravager
Sacrifice ability Ravager
Sacrifice ability Ravager
etc.
Path to Exile
Aanval

Als je tegenstander niks meer doet, resolvet de ability van je Ravager. Hij krijgt nu al z'n counters MAAR, voordat de Path afgaat heb jij nog een belangrijk ding te doen: de Ravager aan zichzelf saccen!

Stack:

Zelf-sac Ravager
Path to Exile
Aanval

Als je tegenstander niks doet sact de Ravager zichzelf aan... wel, zichzelf. Hij krijgt hier geen counter voor, want op het moment dat de counter geplaatst zou moeten worden ligt hij al te chillen in je graveyard. Nu treedt de modular ability in werking. Je Memnite krijgt de counters. Nu gaat de Path af, maar z'n target is al weg, dus die verdwijnt onverrichter zake in je tegenstanders graveyard (jij mag hier dus ook geen land voor zoeken!). Als je tegenstander nu niks meer doet komt je Memnite door en mept ie je tegenstander dood. GG.
Blasty
7 jaren geleden
Klopt, zie ook Cast en Target.

Je tegenstander kan wel kiezen om te wachten tot jij de abilities op de stack doet.
Technisch gezien (zie Priority moet jij ( de actieve speler) na de declare blockers step aangeven of je abilities of spells wil activeren/casten, waar hij daarna op mag reageren.
Als jij dat niet doet en afwacht wat hij doet (priority doorgeeft) en hij doet ook niks dan gaan jullie naar de damage step, en kan er niet meer gepompt worden.
Dus check goed wie wat wanneer wilt doen
 bijgewerkt door Blasty 7 jaren geleden
Robb1608
7 jaren geleden
Bedankt allemaal! Duidelijk zo
joderi
7 jaren geleden
toch nog even stof tot nadenken:
als je tegenstander op 8 levens staat en je hebt ook nog Ornithopters liggen, waarom val je dan niet aan met al je creatures? dan speel je ook om andere removal heen zoals Slaughter Pact.
MagnusMagicus
7 jaren geleden
Uitleg hierboven zijn helemaal correct . I am proud
Robb1608
7 jaren geleden
Was geen echte gameplay die ik gehad heb, puur dat ik hier gisteravond niet aan uit kwam toen ik met mijn deck bezig was. Maar zeker een goede opmerking! Overal rekening mee houden natuurlijk
n4ppy
7 jaren geleden
Je tegenstander had niets meer maar in onderstaande plaatje wordt er na elke resolve van de Sacrifice ability Ravager weer een kort rondje priority gedaan, niemand doet wat en de volgende ravanger sac gaat weer af.
Nadat de laatste is afgegaan gebruik je de priority wel om de ravanger op zichzelf los te laten.
Quote:
1 jaar geleden
Stack:

Sacrifice ability Ravager
Sacrifice ability Ravager
Sacrifice ability Ravager
etc.
Path to Exile
Aanval

Als je tegenstander niks meer doet, resolvet de ability van je Ravager. Hij krijgt nu al z'n counters MAAR, voordat de Path afgaat heb jij nog een belangrijk ding te doen: de Ravager aan zichzelf saccen!

Stack:

Zelf-sac Ravager
Path to Exile
Aanval


Je zou volgens mij ook de "zelf sac" van de ravanger eerst kunnen spelen (gaat op de stack) dan alle sac's van de andere artifacts op de stack. Maar is potentieel riskanter want de tegenstander zou dan na de eerste sac van de ravanger aan zichzelf iets kunnen doen waardoor de hele serie niet doorgaat.
 bijgewerkt door n4ppy 7 jaren geleden
beany
7 jaren geleden
je kan alleen niet zijn ability niet meer gebruiken omdat de sac deel is van de cost
(en komen er dus ook geen counters op om die weer weg te kunnen geven)
 bijgewerkt door beany 7 jaren geleden
MagnusMagicus
7 jaren geleden
Klopt n4ppy, dat werkt niet
beany
7 jaren geleden
een kleine kaping
wat als een creature met modular word overgenomen door een opponent
en in zijn control gaat die dood wie mag de counters ergens op leggen?
de controler of the owner?
marcoboth
7 jaren geleden
De controller van het beest op het moment van sterven.
MagnusMagicus
7 jaren geleden
Dat klopt. Alles in Magic dat op de battlefield kijkt alleen maar naar is de controller, nooit de owner. Of het moet specifiek op de kaart staan.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top