Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

At the beginning of your end step vragen

Jasper90
2 maanden geleden
Tijdens wat ideeën opzoeken online voor Teysa, Opulent Oligarch kun je als je triggers goed stacked met bijvoorbeeld God-Pharaoh's Statue kun je door de lifeloss Teysa clue's krijgen zonder veel moeite.
Alleen heb ik voor Eriette of the Charmed Apple hetzelfde gedaan waarin werd verteld dat je door de lifegain trigger van Eriette GEEN andere at the beginning of your upkeep kunt triggeren die iets deden met "if you gained life this turn".
Edit: voorbeeld Griffin Aerie die zou niet triggeren na de lifegain met Eriette.
Waarom kan het ene wel het andere niet, of heb ik iets verkeerd begrepen?
 bijgewerkt door Jasper90 2 maanden geleden
Cobaltius
2 maanden geleden
Als een trigger een 'intervening if clause' heeft zoals de "if you gained 3 or more life this turn" dan gaat die trigger alleen op de stack als die conditie al voltooid is.

Wat er in je voorbeeld gebeurt is dit:
Je gaat naar je end step.
De Griffin Aerie checkt of je 3 of meer leven hebt gekregen in je beurt.
Omdat je nog niet 3 of meer leven hebt gekregen triggert het niet en gaat het niet op de stack.
Je Eriette of the Charmed Apple triggert wel omdat die een gewone endstep trigger is zonder een 'intervening if clause'.
marcoboth
2 maanden geleden
Het verschil is een enkel woordje: if.
Griffin Aerie vereist dat je 3 leven hebt gegained om te triggeren. Teysa, Opulent Oligarch triggert altijd en kijkt pas bij het resolven of er iets is gebeurd dat relevant is.
 bijgewerkt door marcoboth 2 maanden geleden
Jasper90
2 maanden geleden
Oke, duidelijke uitleg. Hoewel ik dus niet goed het verschil kan zien wanneer het wel kan en wanneer niet.
Zoals deze Crested Sunmare zal dan wel kunnen met bijvoorbeeld Eriette of the Charmed Apple.
Maar Resplendent Angel en Valkyrie Harbinger dan niet??
Cobaltius
2 maanden geleden
Crested Sunmare werkt ook niet met Eriette of the Charmed Apple. Alles met een stukje dat comma if nogwat en dan nog een comma is een intervening if clause.

In andere woorden de ", if you gained life this turn," op Crested Sunmare is een intervening if clause en werkt daardoor ook niet met Eriette of the Charmed Apple.
Cobaltius
2 maanden geleden
Voor zover ik weet zijn dit de enige end step triggers die werken met een end step life gain trigger:

Astarion, the Decadent
Gollum, Obsessed Stalker
Rodolf Duskbringer
Shanna, Purifying Blade

Het zou goed kunnen dat er andere kaarten zijn met een andere bewoording die ik heb gemist.
Jasper90
2 maanden geleden
Quote:
4 uren geleden
Tijdens wat ideeën opzoeken online voor Teysa, Opulent Oligarch kun je als je triggers goed stacked met bijvoorbeeld God-Pharaoh's Statue kun je door de lifeloss Teysa clue's krijgen zonder veel moeite.

In deze situatie, is het omdat het standbeeld dus een trigger is zonder gedoe dat je deze eerder kunt triggeren dan teysa? Teysa zal dan een intervening if clause trigger hebben, of mocht ik dit nu nog steeds mis hebben?
Cobaltius
2 maanden geleden
Teysa, Opulent Oligarch heeft geen intervening if clause. Er staat namelijk nergens het woord "if" in de text box van Teysa.

Hier zijn wat nep voorbeelden:
"At the beginning of your end step, if an opponent lost life this turn, investigate for each opponent who lost life this turn." heeft een intervening if clause
"At the beginning of your end step, investigate for each opponent who lost life this turn." heeft geen intervening if clause

"At the beginning of your end step, if you gained life this turn, create an X/X black Demon creature token, where X is the amount of life you gained this turn" Heeft een intervening if clause.
"At the beginning of your end step, create an X/X black Demon creature token, where X is the amount of life you gained this turn" Heeft geen intervening if clause.
Jasper90
2 maanden geleden
Juist, het zijn de if jes. Bedankt voor alle uitleg
Jasper90
1 maand geleden
Om nog 1 te noemen:
Braids, Arisen Nightmare
Deze zou dan wanneer je de triggers goed doet, voor Teysa, Opulent Oligarch kunnen triggeren?
Cobaltius
1 maand geleden
Ja
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 11 posts
  • Laatste post Cobaltius 1 maand geleden
  • Gemaakt door Jasper90 2 maanden geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top