Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Commander vraagje

Vetesse
2 jaren geleden
Ik weet als je commander naar exile of graveyard gaat. Deze in de command zone kan geplaatst worden en 2 mana extra kost per keer dit voor valt. En als ik me niet vergis, als deze naar je hand word gestuurd er geen extra kost aan verbonden zit.

Maar hoe zit het als je commander naar de graveyard word gestuurd en je vervolgens heel je graveyard kunt shufflen in je library?

Krijg je dan een penalty of niet?
Gijsneus
2 jaren geleden
Elke keer als een commander van zone (battlefield, exile, graveyard en library) veranderd mag je ervoor kiezen om je commander naar de commandzone te verplaatsen. Op het moment dat dit gebeurt moet je de commandertax betalen als je je commander weer wilt spelen.

Het antwoord op je vraag is dus ja, indien je er voor kiest dat je commander naar de commandzone gaat.
offspring
2 jaren geleden
Even kleine aanvulling op Gijsneus' antwoord (wat gewoon klopt): elke keer dat je commander van zone wisselt* mag je kiezen om hem naar je command zone te plaatsen. Je krijgt de penalty van dus alleen als je commander naar je command zone gaat. Het wisselen tussen andere zones zoals je omschrijft, van graveyard naar library, geeft geen penalty. In jouw voorbeeld gaat je commander eerst naar de graveyard, daarna zou 'ie naar je library gaan, en als je dat wilt voorkomen door hem in je command zone te plaatsen betaal je vanaf dat moment een commander tax van + meer dan voorheen (en dus niet vier).

*) Zones: hand, graveyard, battlefield, exile, library, command zone
 bijgewerkt door offspring 2 jaren geleden
Awvanzijl
2 jaren geleden
Nog een correctie: de commander tax is voor het casten van de commander uit de command zone. Als je je commander normaal cast uit de command zone, betaal je extra voor elke keer dat je dat al gedaan hebt. Niet voor het aantal keren dat de commander terug gekeerd is naar de command zone.

Derevi, Empyrial Tactician en Yuriko, the Tiger's Shadow bijvoorbeeld, hebben andere manieren om op tafel te komen. Zij zijn regelmatig al vele keren van zone veranderd (lees: gestorven), maar hebben dan vaak nog nauwelijks commander tax opgebouwd, omdat de ability gebruikt werd, in plaats van een cast.
Left4Doner
2 jaren geleden
Met zoveel kennis hier, stel ik gelijk ook een vraag. Hoe zit het met MDFCs? Als mijn Birgi, God of Storytelling verwijderd wordt en naar de command zone gaat, kost de achterkant dan ook meer?
(Ik vermoed van wel...)
hambetwing
2 jaren geleden
Hey,

Helaas wel Left4Doner. Het is blijft namelijk dezelfde kaart.
Left4Doner
2 jaren geleden
Ah, helaas. Dankjewel voor de bevestiging
Zou misschien ook te sterk zijn als het niet zo zou zijn.
Timebug
2 jaren geleden
Was het niet zo dat elke keer als je de commander *cast* van de commandzone je counter omhoog gaat, dus de volgende kost 2 extra? Als je bijvoorbeeld met Hellkite Courser de commander naar het veld haalt en deze later dood gaat wordt je commander niet duurder.

Edit: Ik moet ALLE reacties lezen, zie dat Awvanzijl het antwoord al gegeven had.
 bijgewerkt door Timebug 2 jaren geleden
MagnusMagicus
2 jaren geleden
Volgens mij zijn ondertussen alle correct antwoorden gegeven, maar als je ergens nog twijfelt: vraag het! Daar zijn we voor en we helpen graag!
Vetesse
2 jaren geleden
Dank jullie voor de geweldige uitleg.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 10 posts
  • Laatste post Vetesse 2 jaren geleden
  • Gemaakt door Vetesse 2 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top