Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

counters

royalroy1990
11 jaren geleden
hallo luitjes, ik heb de volgende vraag

er zijn meerdere counters, charge loyalty etc.
hoeveel verschillende zijn er en wat is het verschil precies?? hoe kan ik ze het makkelijkste onderscheiden???
alvast bedankt
MarcelN
11 jaren geleden
De counters zijn eigenlijk meer een meeteenheid, dus bepaalde permanents werken met counters, hoe die counter heet is eigenlijk meer een beetje flavor (hoewel je een time counter o.i.d. dergelijks niet kunt verplaatsen naar een permanent dat alleen werkt met charge counters)

Loyalty is puur voor planeswalkers.. zolang ie loyalty heeft wil hij nog dingen voor je doen, zogauw die op zijn peert ie 'm, omdat ie je niet meer loyal is..

Daarnaast heb je natuurlijk de +1/+1 counters, enz. Die verklaren in de naam al wat ze doen..
marcoboth
11 jaren geleden
Even een correctie, time counters kan je wel verplaatsen naar een permanent dat alleen werkt met charge counters. Het heeft niet veel nut, maar het kan.

Je moet niet te strak kijken naar de namen, alleen als je veel verschillende counters speelt en ze gaat overzetten dan moet je ze echt uit elkaar gaan houden. Verschillende kleuren of soorten dobbelstenen kunnen dan duidelijk maken wat voor counters het zijn.
MarcelN
11 jaren geleden
Marco, goed punt.. het kan inderdaad wel.. dank u!!
royalroy1990
11 jaren geleden
wanneer is het een charge counter en wanneer een +1+1 counter, want charge counter kan tog ook +1+1 zijn
jorn
11 jaren geleden
Quote:
want charge counter kan tog ook +1+1 zijn

Neen! Een charge counter is nimmer een +1/+1 counter. Het is een charge counter. En +1/+1 counters heten gewoon "+1/+1" counters.

In het algemeen is het zo dat counters die power of toughness aanpassingen representeren, de enige counters zijn die betekenis hebben (iets doen) zonder dat er een kaart in het spel is die expliciet refereerd naar de counters (wat uitzonderingen daar gelaten).
 bijgewerkt door jorn 11 jaren geleden
royalroy1990
11 jaren geleden
hoe werkt een charge counter dan,
graag een lijst van
charge counters: doet dit
time counters: doet dit
etc
jorn
11 jaren geleden
Hoe een charge counter "werkt" hangt af van de kaart die de counter in het spel brengt. Voorbeeld: Pentad Prism komt met twee counters in het spel. Pentad Prism's ability zegt "Haal een charge counter van Pentad Prism : je krijgt een mana van een kleur naar keuze". De werking van de charge counters op Pentad Prism is dus afhankelijk van Pentad Prism's ability. Ik zou ook charge counters op een Grizzly Bears kunnen zetten, maar als er geen kaart is die me vertelt wat ik met die counters kan doen ze helemaal niets.

Hetzelfde geldt min of meer voor oa time counters en loyality counters. Time counters worden gebruikt om aan te duiden of bv hoelang een kaart nog suspended is. Loyality counters worden gebruikt om de overgebleven loyalty aan te duiden van een planeswalker.

Samenvattend, behalve +1/+1 counters, is de werking van counters afhankelijk van de kaart die ze in het spel brengt. En ze worden in het algemeen alleen als geheugensteuntje gebruikt ("hoeveel mana kan ik nog uit mijn Pentad Prism halen?" of "Kan ik de ultimate van Liliana Vess spelen?").
 bijgewerkt door jorn 11 jaren geleden
royalroy1990
11 jaren geleden
ahhh zo, nog 1 vraag dan
proliferate werkt bij alle counters
zo ja, ook als je verschillende counters tegelijk op tafel heb, of moet je dan een soort kiezen??
zo nee, bij welke counters dan wel?
jorn
11 jaren geleden
Ja, je mag kiezen wat je wilt, dat is het coole van Proliferate.
Quote:
Wanneer je mag 'proliferaten' kies je zoveel permanents en/of spelers uit als je wil die 1 of meerdere counters hebben. Dit kunnen dus creatures zijn met -1/-1 of +1/+1 counters, artifacts met charge counters, spelers met poison counters, landen met storage counters, het maakt niet uit.
 bijgewerkt door jorn 11 jaren geleden
royalroy1990
11 jaren geleden
oka mega bedankt jorn
royalroy1990
11 jaren geleden
hoe sluit ik een topic? en als ik dat sluiten kan, kan ik het nog wel lezen?
jorn
11 jaren geleden
Quote:
hoe sluit ik een topic? en als ik dat sluiten kan, kan ik het nog wel lezen?

Dat kunnen alleen moderators. En dan kun je ze nog lezen ja.

Overigens zal ik een pak slag krijgen van MagnusMagicus, als ik je niet verwijs naar de helpdesk pagina. Daar kun je heeeel veeel vinden over regeltjes.
 bijgewerkt door jorn 11 jaren geleden
MagnusMagicus
11 jaren geleden
Heel goed, dat scheelt je inderdaad een pak slaag .

Ik sluit het topic vanavond wel, wellicht wil er nog iemand reageren.
seanfrenzy
11 jaren geleden
kleine additie aan proliferate

Proliferate laat je slechts 1 extra counter op de kaart leggen, ook al liggen er meerdere soorten counters op.
royalroy1990
11 jaren geleden
@seanfrenzy, dus ik moet dan kiezen ?
jorn
11 jaren geleden
Quote:
701.24b If a permanent or player chosen this way has more than one kind of counter, the player who
is proliferating chooses which kind of counter to add.

Yep.
Info
  • 17 posts
  • Laatste post jorn 11 jaren geleden
  • Gemaakt door royalroy1990 11 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top