Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Een enchanted creature enchanten.

BBQBEAVER
8 jaren geleden
Beetje vage titel I know, maar de vraag zal duidelijker zijn!

Ik was met mijn buurjongen aan het spelen toen hij een Hoverguard Sweepers op het veld had liggen en daarop een Infinite Reflection legde. Hij enchante dus de Hoverguard Sweepers waardoor als wij het goed begrepen al zijn creatures Hoverguard Sweepers zijn. Mijn reactie daarop de volgende beurt was het casten van mijn enchantment Song of the Dryads. Maar nu dus de twee vragen;

1. Kan je uberhaupt twee enchants op een creature gooien, zo ja welke heeft voorang of houden zij beiden hun effecten.

2. Als beide enchants hun effect behouden betekend dit dan dat al zijn creatures foresten worden?

Het kan zijn dat wij de kaarten totaal verkeerd begrepen hebben en het dus helemaal fout speelde, vandaar dus deze vraag

Vriendelijke groet,

BBQBEAVER
 bijgewerkt door BBQBEAVER 8 jaren geleden
Jeff
8 jaren geleden
Quote:
BBQBEAVER 13-11-2015 om 15:11
Beetje vage titel I know, maar de vraag zal duidelijker zijn!

Ik was met mijn buurjongen aan het spelen toen hij een Hoverguard Sweepers op het veld had liggen en daarop een Infinite Reflection legde. Hij enchante dus de Hoverguard Sweepers waardoor als wij het goed begrepen al zijn creatures Hoverguard Sweepers zijn. Mijn reactie daarop de volgende beurt was het casten van mijn enchantment Song of the Dryads. Maar nu dus de twee vragen;

1. Kan je uberhaupt twee enchants op een creature gooien, zo ja welke heeft voorang of houden zij beiden hun effecten.

2. Als beide enchants hun effect behouden betekend dit dan dat al zijn creatures foresten worden?

Het kan zijn dat wij de kaarten totaal verkeerd begrepen hebben en het dus helemaal fout speelde, vandaar dus deze vraag

Vriendelijke groet,

BBQBEAVER


Leuke vragen!

1. Jazeker, dat kan. Beiden hebben gewoon hun effect. Hoe dat precies werkt op een creature wordt bepaald met Layers, waardoor de volgorde bijna nooit uit maakt. Als er bijvoorbeeld een Lignify en Dust Corona op hetzelfde beestje liggen is hij 2/4; ongeacht de volgorde waarin de twee enchantments gespeeld zijn.

2. Dit is de echt leuke! Infinite Reflection is nogal een interessante kaart namelijk. Hij heeft twee effecten, die los van elkaar staan. Allereerst de trigger, die bij het in het spel komen al zijn beesten in kopietjes veranderd. Dit veranderd zijn beesten naar hoe de Hoverguard Sweepers er op dat moment uit zien en neemt alleen de zogenaamde 'copiable values' mee. Als je daarna een Song of the Dryads speelt op die hoverguard, heeft dat geen effect op de andere Hoverguards van hem!
Verder gebeurt er nog wat: de Infinite Reflection enchant nu iets dat het niet mag enchanten, want de originele Hoverguard Sweepers is geen creature meer! De Reflections gaat daarom naar de graveyard en nieuwe beesten die je tegenstander speelt zullen dus geen kopietjes worden van de Sweepers.

Edit: foutje, weggehaald wat fout was!
 bijgewerkt door Jeff 8 jaren geleden
BBQBEAVER
8 jaren geleden
Ahh prima uitleg! helemaal vergeten dat als het een forest is dat de andere enchant niet meer zijn werk kan doen gezien het geen creature meer is. Super bedankt!
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top