Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Flicker effect en Oblivion Ring

MB070
11 jaren geleden
Goedemorgen,

Gisteravond kwam ik met bazmagicmarty in een spel de volgende situatie tegen die wij niet goed begrepen.
Ik had een Elesh Norn, Grand Cenobite op tafel en hij speelt een Oblivion Ring. In reactie op de ring speel ik een Restoration Angel en target elesh norn om de oblivion ring te ontwijken. Na de play vroeg ik mij af of dit eigenlijk wel juist was. De vraag is wat er nu precies gebeurt.

We hebben uiteindelijk geredeneert dat Elesh Norn flickert en weer terug komt voordat de ring in het spel komt. De Oblivion Ring target dan gewoon alsnog Elesh Norn, Grand Cenobite. Kortom, het flicker effect resolved op de stack. Klopt onze uitvoering?
kv83
11 jaren geleden
Dat ligt eraan of je reageert op het casten of op etb-trigger van Oblivion Ring. Bij het laatse is de target van Oblivion Ring niet meer aanwezig, en gebeurt er niets, bij het eerste moet de etb-trigger nog op de stack gaan en heeft blinken geen zin.
MagnusMagicus
11 jaren geleden
Klopt. De spell Oblivion Ring heeft geen target. Het is gewoon een enchantment, net zoals een Honor of the Pure.

Maar wanneer de Ring de battlefield entered, triggert zijn eerste ability. Die gaat op de stack en je target Elesh. Dat is het moment om Elesh te Cloudshiften of iets dergelijks. Elesh komt dan terug als compleet nieuwe kaart en is niet meer de target van de ability van de Ring.

De ability resolved, exiled niets en je hebt nu een Elesh op de battlefield en een Ring die niks doet .
MB070
11 jaren geleden
Ok, dank. Ik wist niet dat ik ook op de ability kon reageren. Ik had op de spell gereageerd en realiseerde me toen dat er iets niet klopte...
MB070
11 jaren geleden
Het zal wel in het gebruik liggen om meteen een target te noemen bij het casten. In feite reageer je dan wel op de ability omdat de target al wordt genoemd. Dan hebben we het gewoon verkeerd uitgevoerd.
kv83
11 jaren geleden
In casual, fnm, ect is het ook gewoon duidelijk wat je wil doen en zullen niet veel mensen moeilijk doen. Op competitief niveau kan je tegenstander echter er wel een punt van maken
MagnusMagicus
11 jaren geleden
Het is ook een geaccepteerde shortcut dat wanneer je O-Ring cast, je het target aanwijst. Dat betekent "wanneer de Ring resolved en de triggered ability op de stack gaat ga ik dat creature targeten, behalve als iemand nog reageert".

Dus het is wel soort van belangrijk dat je op het goede moment reageert. Het komt erop neer: als je maar duidelijk bent .
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top