Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Gebruik van tokens

MB070
12 jaren geleden
Goedemorgen, moet je de juiste tokencards gebruiken op een toernooi? Het gaat dan met name om Garruk Relentless zijn zwarte 1/1 deathtouch wolves. Het is erg lastig om aan voldoende van deze tokenkaarten te komen. Mag je ook vervangers voor deze tokenkaarten gebruiken?
Rampenbram
12 jaren geleden
Ja natuurlijk! Het zou wel erg crú zijn als je geen tokens mocht maken van de soort die jij niet letterlijk bezit. Sterker nog, naar mijn ervaring worden corresponderende tokens helemaal niet zo veel gebruikt, zolang het voor alle deelnemende partijen maar duidelijk is waar die tokens voor staan.
 bijgewerkt door Rampenbram 12 jaren geleden
MB070
12 jaren geleden
Ok, bedankkt. Ik hou er persoonlijk wel van om met de juiste tokencards te gebruiken, maar in dit geval... Als je ze al kan vinden ben je hier €1,60 kwijt. Ik ga even creatief wezen en wat mooie wolftokenkaarten maken
 bijgewerkt door MagnusMagicus 12 jaren geleden (Even censuur gepleegd ;))
MagnusMagicus
12 jaren geleden
De tokens die in boosters zitten zijn puur omdat spelers ze waarderen en hebben op een toernooi geen enkele waarde of verplichting. Je mag niet onduidelijkheid scheppen als je verschillende tokens gebruikt (bv. Elf en Saproling door elkaar) en je moet duidelijk kunnen maken welke token het is en hoeveel het er zijn en of hij tapped of niet is.

Maar of je daar nu een dobbelsteen, papier, Gaming Counters: Crystal Clear of een echte Wolf token voor gebruikt, maakt niet uit.
Victorvndoom
12 jaren geleden
in gebrek van de echte tokens uit de boosters gebruik ik jaren al die glassbead counters
Eclavyrr
12 jaren geleden
Ik zou geen eetbare tokens gebruiken. Zijn al genoeg potjes bij ons casual raar gelopen omdat mensen M&M's of jellybeans als counters/tokens gebruiken. Wel leuk als ze dan destroyed worden ... Omnomnomnomnomnomnom
MagnusMagicus
12 jaren geleden
Het gaat er nu niet om wat je kunt gebruiken, maar wat je mag gebruiken op een toernooi. En dat is dus alles, als het maar duidelijk is wat het voor moet stellen.
Blue
12 jaren geleden
De token kaarten worden toch ook pas in de nieuwere series gedrukt? Ik kan me niet herinneren dat er in series tot en met Scourge () token kaarten zaten (behalve in Unglued () als ik me niet vergis)...
MagnusMagicus
12 jaren geleden
In de oudere series (rond de tijd van Onslaught uit mijn hoofd) waren de tokens prijzen bij FNM en dergelijke. In Unglued zaten 5 tokens op een uncommon slot. Pas vanaf Lorwyn (uit mijn hoofd) zitten ze in boosters als extra kaart.
Tamar
12 jaren geleden
Ik gebruik altered tokens ^^.
Soldiers met Masterchief erop .

 bijgewerkt door MagnusMagicus 12 jaren geleden
Jeff
12 jaren geleden
Quote:
MagnusMagicus 20-03-2012 om 11:05
Het gaat er nu niet om wat je kunt gebruiken, maar wat je mag gebruiken op een toernooi. En dat is dus alles, als het maar duidelijk is wat het voor moet stellen.


Wil ik wel een ding aan toevoegen: je moet duidelijk de staat van de token aan kunnen geven, dus tapped/untapped! Daarom zijn dobbelstenen meestal niet heel handig. Verder zijn er voor toernooien nog wel wat regels. Je mag bijvoorbeeld niet een omgekeerde Magic-kaart gebruiken, of een leeg hoesje van dezelfde soort als die van een speler aan tafel. Details en wordt op kleine toernooitjes (zoals FNM) niet extreem moeilijk over gedaan. Het allerallerbelangrijkste is namelijk dat iedere speler aan tafel weet wat de token voorstelt!
ebonpraetor
12 jaren geleden
Kortom: gebruik vooral eetbare tokens!

Ik kan niet genoeg benadrukken hoe handig dit is, zeker als je je tegenstander vertelt dat hij/zij ze op mag eten als ie ze dood maakt
MB070
12 jaren geleden
OK, bedankt voor alle antwoorden. Ik dacht dat het misschien verplicht was gesteld nu ze worden gedrukt. Ik ben een tijd van magic weg geweest en wilde het even weten voordat ik aan een standard toernooi begin en er gezeik over komt.
Ik gebruik wel een paar magickaarten in hoesjes met een blanco papier er op. Teken ik er mooi wolfje op en zet er 1/1 deathtouch op.
Blue
12 jaren geleden
Mooie tokens Tamar!!!
Zou willen dat ik ze zo fancy kon maken...
Cas146
12 jaren geleden
Die kan je wel kopen Zelf maak ik ze in Magic Set Editor 2, krijg je ook leuke tokentjes uit
Info
  • 15 posts
  • Laatste post Cas146 12 jaren geleden
  • Gemaakt door MB070 12 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top