Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Graveyard summons

DeviousSiddy
12 jaren geleden
Stel dat ik een zobie deck heb en ik heb een kaart A die alle creatures uit mijn graveyard haalt.
Stel dat een van de Zombies in mijn graveyard X/X power/toughness heb, waarbij X de aantal creatures is die in mijn graveyard liggen.
Als ik nou kaart A cast, dan zal deze zelfde Zombie dood zijn.

Maar mijn vraag is nu, wat als ik bijvoorbeeld een Diregraf Captain of een Cemetery Reaper al op het veld had? Is het snel genoeg om de X/X Zombie in leven te houden of gaat hij toch dood?
beany
12 jaren geleden
als goed is wel ze krijgen de boostzodra ze er zijn
Cas146
12 jaren geleden
En wat als je Diregraf Captain ook uit de GY komt?
DeviousSiddy
12 jaren geleden
Quote:
Cas146 11-02-2012 om 18:57
En wat als je Diregraf Captain ook uit de GY komt?


Als beany gelijk heeft dan wil het zeggen dat alle effecten instantaan met de summons zijn dus ik neem dan aan (sinds Diregraf captain en de X/X tegelijk op het veld komen) dat in dat geval de X/X nog steeds blijft leven
Darkgizmo
12 jaren geleden
Alleen dan is het nog maar een 1/1 ipv een X/X
beany
12 jaren geleden
het is dan een x/x met +1+1 boost van diregraf captain
alleen x/x is dan 0/0
MagnusMagicus
12 jaren geleden
Het duurde even voor ik had uitgevogeld wat je bedoelde, maar dat werkt inderdaad. Laten we zeggen dat je een Xenograft op Zombie hebat liggen en een Mortivore op de battlefield (dat is dus een Zombie) en een Diregraf Captain. Als je dan een Relic of Progenitus laat afgaan, wordt de Mortivore 0/0, maar heeft hij nog steeds +1/+1 van de Captain en is dus 1/1. Dat gebeurt gewoon en gaat niet via de stack of iets dergelijks. Hij is dus nooit 0/0.

Het werkt ook als ze beide uit je graveyard komen. Stel ze liggen beide in je graveyard als enige creatures en je hebt geen creatures op de battlefield. Je hebt nog steeds die Xenograft. Je cast Living Death. Dan komen ze beide tegelijk op de battlefield en geldt hetzelfde verhaal als hierboven.
DeviousSiddy
12 jaren geleden
Quote:
MagnusMagicus 11-02-2012 om 19:47
Het duurde even voor ik had uitgevogeld wat je bedoelde, maar dat werkt inderdaad. Laten we zeggen dat je een Xenograft op Zombie hebat liggen en een Mortivore op de battlefield (dat is dus een Zombie) en een Diregraf Captain. Als je dan een Relic of Progenitus laat afgaan, wordt de Mortivore 0/0, maar heeft hij nog steeds +1/+1 van de Captain en is dus 1/1. Dat gebeurt gewoon en gaat niet via de stack of iets dergelijks. Hij is dus nooit 0/0.

Het werkt ook als ze beide uit je graveyard komen. Stel ze liggen beide in je graveyard als enige creatures en je hebt geen creatures op de battlefield. Je hebt nog steeds die Xenograft. Je cast Living Death. Dan komen ze beide tegelijk op de battlefield en geldt hetzelfde verhaal als hierboven.


Ah, dank je voor de uitleg! Net wat ik nodig had

Quote:
Darkgizmo 11-02-2012 om 19:33
Alleen dan is het nog maar een 1/1 ipv een X/X

Quote:
beany 11-02-2012 om 19:46
het is dan een x/x met +1+1 boost van diregraf captain
alleen x/x is dan 0/0


Dit is niet zo erg, omdat ik niet een X/X Zombie bezit maar toch dit even moest weten vanwege een ander kaart die ik in mijn library heb zitten. Ik zal binnenkort mijn nieuwe deck uploaden en hier linken om te laten zien wat ik bedoel.
MagnusMagicus
12 jaren geleden
Ja, met exacte kaarten is makkelijker, omdat er zoveel kaarten zijn die weer net iets anders doen dan een andere kaart .
DeviousSiddy
12 jaren geleden
Quote:
MagnusMagicus 11-02-2012 om 23:40
Ja, met exacte kaarten is makkelijker, omdat er zoveel kaarten zijn die weer net iets anders doen dan een andere kaart .

Ja, precies. Ik heb het namelijk over Grimoire of the Dead. Je hebt mijn deck al gezien dus je snapt hoe dat lekker werkt
Een van mijn maten heeft een groen deck die Boneyard Wurm en dergelijken gebruikt, dus veel graveyard monsters. In het geval dat een Wurm in zijn graveyard ligt, wil ik hem eruit houden voor het geval dat hij het terug kan halen of gebruikt voor een andere Wurm.

Ik bedacht me net een followup vraag. Stell dat mijn token dood gaat.
De token gaat eerst naar de graveyard en dan bestaat het niet meer.
Als ik een instant had die een creature uit de graveyard haalt en op het veld zet, kan ik de token hiermee terug zetten of is dat process te langzaam?
Ik heb dit niet ech nodig maar het is wel leuk om te weten.
marcoboth
12 jaren geleden
Een token verdwijnt uit de gravejard zodra die erin komt, dat is al gebeurt dus voordat je iets kan spelen om hem terug te halen. Persist of undying werken ook niet voor tokens om dezelfde reden.
 bijgewerkt door marcoboth 12 jaren geleden
DeviousSiddy
12 jaren geleden
Quote:
marcoboth 12-02-2012 om 01:14
Een token verdwijnt uit de gravejard zodra die erin komt, dat is al gebeurt dus voordat je iets kan spelen om hem terug te halen. Persist of undying werken ook niet voor tokens om dezelfde reden.


ah goed om te weten. Dank je!
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top