Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

H: Upkeep en priority. Oude regels?

piano
1 maand geleden
In het volgende preconstructed Groen/Blauw deck zit Ceta Sanctuary.
https://www.bazaarofmagic.eu/nl-NL/decks/apocalypse-theme-deck-swoop/2969

In datzelfde deck zit toevallig ook Tidal Visionary, Rainbow Crow en Kavu Chameleon.
Nu heb ik begrepen dat met de huidige regels voordat upkeep triggers afgaan, geen instants/abilities gespeeld kunnen worden.
Was dat voorheen misschien anders? Ik benieuwd naar de regels ten tijde van Invasion Block (2000–2001). Waar kan ik die vinden?
Triskelion88
1 maand geleden
Volgens mij was het toen ook al hetzelfde hoor, want in de regels van sixth edition staat dit al beschreven https://mtg.fandom.com/wiki/Sixth_Edition/Rules_changes
Cassefras
1 maand geleden
Quote:
19 uren geleden
In het volgende preconstructed Groen/Blauw deck zit Ceta Sanctuary.
https://www.bazaarofmagic.eu/nl-NL/decks/apocalypse-theme-deck-swoop/2969

In datzelfde deck zit toevallig ook Tidal Visionary, Rainbow Crow en Kavu Chameleon.
Nu heb ik begrepen dat met de huidige regels voordat upkeep triggers afgaan, geen instants/abilities gespeeld kunnen worden.
Was dat voorheen misschien anders? Ik benieuwd naar de regels ten tijde van Invasion Block (2000–2001). Waar kan ik die vinden?


Deze upkeeptriggers gebruiken gewoon de stack en kun je dus op reageren door de colortricks te doen.

Apocalypse is een van de sets waar ik het best op terugkijk, waarbij dit toen ook al zo was.
TheRobinros
1 maand geleden
Quote:
1 uur geleden
Quote:
21 uren geleden
In het volgende preconstructed Groen/Blauw deck zit Ceta Sanctuary.
https://www.bazaarofmagic.eu/nl-NL/decks/apocalypse-theme-deck-swoop/2969

In datzelfde deck zit toevallig ook Tidal Visionary, Rainbow Crow en Kavu Chameleon.
Nu heb ik begrepen dat met de huidige regels voordat upkeep triggers afgaan, geen instants/abilities gespeeld kunnen worden.
Was dat voorheen misschien anders? Ik benieuwd naar de regels ten tijde van Invasion Block (2000–2001). Waar kan ik die vinden?


Deze upkeeptriggers gebruiken gewoon de stack en kun je dus op reageren door de colortricks te doen.

Apocalypse is een van de sets waar ik het best op terugkijk, waarbij dit toen ook al zo was.


Ja, maar de grap is dus dat het niet werkt
Ceta Sanctuary heeft een "intervening if clause", namelijk het "... if you control a red or green permanent..." deel. Een intervening if clause staat altijd direct na het When/Whenever/At-deel dat de trigger aangeeft. Het betekent dat de trigger alleen op de stack gaat als je aan die if-clause voldoet. Aangezien de trigger in het begin van je upkeep plaats vindt, is er in je beurt geen moment hiervoor dat je prioriteit hebt en dus een ability kan activeren, dus een Tidal Visionary gaat je niet helpen met die trigger halen: in het begin van je upkeep heb je al een groene of rode permanent nodig om de Sanctuary überhaupt te laten triggeren en voor dit moment is er geen tijd om trucjes te doen om dat voor elkaar te krijgen.
Wat wel kan, is dus de Sanctuary op zijn normale manier laten triggeren door een rode of groene permanent te hebben, waarna je een trucje gebruikt om een tweede te maken, zodat je twee kaarten kan pakken en eentje discarden, omdat die trigger al op de stack ligt.
piano
1 maand geleden
Bedankt voor die laatste uitleg. Dus zolang die maar eerst triggert met 1 permanent, zou ik (in theorie) het kleurentrucje kunnen doen.
marcoboth
1 maand geleden
Inderdaad! Eventueel ook om ervoor te zorgen dat je geen rode of groene permanent hebt als je niet een kaart wilt pakken en discarden
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 6 posts
  • Laatste post marcoboth 1 maand geleden
  • Gemaakt door piano 1 maand geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top