Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Insult / injury en prevent damage

vanmaanen
5 jaren geleden
Ik speel casual potje standard en cast Insult // Injury zodat mijn dragons 2x zo hard slaan & de damage niet kan worden voorkomen. Mijn tegenstander cast na mij Haze of Pollen & houdt vol dat er geen schade doorkomt omdat ie dat prevent. Volgens hem omdat hij deze later cast. Volgens mij klopt dit niet toch? Wie heeft er gelijk....?

En als de Haze eerst gecast wordt en daarna pas Insult // Injury, maakt dat nog uit...?
 bijgewerkt door MagnusMagicus 5 jaren geleden (kaartlinkjes graag)
vanmaanen
5 jaren geleden
Ps Excuus op de iPad werkt het invoegen van kaart links niet lijkt het.
Blasty
5 jaren geleden
Volgens mij maakt het niet veel uit wat eerst gecast wordt, can't wint van can in Magic regels.
Als de ene kaart zegt, dit gebeurt, en de ander zegt dit gebeurt niet, dan wint "niet" het.

Dus damage wordt niet prevented en je draken slaan ondanks de pollen.

Rules quote:
101.2. When a rule or effect allows or directs something to happen, and another effect states that it can’t happen, the “can’t” effect takes precedence.
Example: If one effect reads “You may play an additional land this turn” and another reads “You can’t play land cards this turn,” the effect that precludes you from playing lands wins.
 bijgewerkt door Blasty 5 jaren geleden
vanmaanen
5 jaren geleden
Oké, en heeft in dit geval dus niks met de stack te maken en wat eerder resolved?
BuidingMage
5 jaren geleden
Nope, er staat op dat er vanaf het moment dat de Insult // Injury resolved, damage niet meer geprevent kan worden; ook niet als bv. Fog al eerder gecast is.
vanmaanen
5 jaren geleden
Thanks, dat is fijn, om gelijk te hebben. En helpt me vooral tegen nieuwe Turbo Fog deck en andere irritante decks waar ik het met m’n burn deck lastig tegen had ????
MagnusMagicus
5 jaren geleden
Dat is helemaal correct. Damage die al geprevent was voordat Insult // Injury gecast was blijft geprevent, maar alle damage deze beurt nadat hij resolved is kan niet meer geprevent worden. Dus een Fog doet absoluut niets dan.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top