Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

kaart uitleg

Dreanorus
3 jaren geleden
Goedendag,

ik ben nieuw met magic en heb eigenlijk 2 vragen.

ik zie veel kaarten zoals Ketria Triome tellen deze landjes voor zowel blauw rood als groene mana ?
en de kaart Blasphemous Act heeft als effect dat deze 13 damage doet aan elke creature. stel er liggen allemaal 8/8 creatures op het veld. gaan deze dan allemaal dood en krijgt de gene met deze creatures 5 life points in mindering ?

voor sommiggen miss een simpele vraag maar ik probeer sommige kaarten beter te begrijpen
offspring
3 jaren geleden
Vragen staat vrij en is de enige manier om het een beetje te leren, dus kom maar door ;-)!

Ketria Triome heeft de "Land types" Forest, Island en Mountain. Dat wil zeggen dat dit landje tapt voor zowel de mana die een Forest (groen), een Island (blauw) als een Mountain (rood) geeft. Merk op dat bij die laatste drie ook "Basic Land - Forest" staat als card type:



Een Forest heeft dus als kenmerk dat 'ie groene mana maakt, en Ketria Triome is (onder andere) een forest, en maakt daarom (onder andere) groene mana.

Wat betreft Blasphemous Act: een creature gaat dood wanneer hij meer schade krijgt dan zijn toughness (de tweede waarde rechtsonderin). Als hij een toughness van 8 heeft, gaat hij dood wanneer hij gedurende een beurt 8 of meer schade heeft gehad. Omdat er op Blasphemous Act alleen staat dat 'ie schade doet aan creatures, doet deze kaart geen schade aan spelers.

(Iets dieper erop ingaand: wat je bedoelt kán wel. Dan staat het bijvoorbeeld omschreven zoals op Flame Spill, waarbij, wanneer er een 3/3 creature wordt getarget, de 'overtollige' (excess) damage doorgaat naar de speler. Andere kaarten zeggen bijvoorbeeld dat ze schade doen aan "each creature and each player", zoals Earthquake.)