Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

kaart uitleg

Dreanorus
3 jaren geleden
Goedendag,

ik ben nieuw met magic en heb eigenlijk 2 vragen.

ik zie veel kaarten zoals Ketria Triome tellen deze landjes voor zowel blauw rood als groene mana ?
en de kaart Blasphemous Act heeft als effect dat deze 13 damage doet aan elke creature. stel er liggen allemaal 8/8 creatures op het veld. gaan deze dan allemaal dood en krijgt de gene met deze creatures 5 life points in mindering ?

voor sommiggen miss een simpele vraag maar ik probeer sommige kaarten beter te begrijpen
offspring
3 jaren geleden
Vragen staat vrij en is de enige manier om het een beetje te leren, dus kom maar door ;-)!

Ketria Triome heeft de "Land types" Forest, Island en Mountain. Dat wil zeggen dat dit landje tapt voor zowel de mana die een Forest (groen), een Island (blauw) als een Mountain (rood) geeft. Merk op dat bij die laatste drie ook "Basic Land - Forest" staat als card type:



Een Forest heeft dus als kenmerk dat 'ie groene mana maakt, en Ketria Triome is (onder andere) een forest, en maakt daarom (onder andere) groene mana.

Wat betreft Blasphemous Act: een creature gaat dood wanneer hij meer schade krijgt dan zijn toughness (de tweede waarde rechtsonderin). Als hij een toughness van 8 heeft, gaat hij dood wanneer hij gedurende een beurt 8 of meer schade heeft gehad. Omdat er op Blasphemous Act alleen staat dat 'ie schade doet aan creatures, doet deze kaart geen schade aan spelers.

(Iets dieper erop ingaand: wat je bedoelt kán wel. Dan staat het bijvoorbeeld omschreven zoals op Flame Spill, waarbij, wanneer er een 3/3 creature wordt getarget, de 'overtollige' (excess) damage doorgaat naar de speler. Andere kaarten zeggen bijvoorbeeld dat ze schade doen aan "each creature and each player", zoals Earthquake.)
 bijgewerkt door offspring 3 jaren geleden
Dordledum
3 jaren geleden
Hoi!

Vragen is altijd goed!

Ketria Triome kan je gebruiken om of te maken inderdaad. Dat is superhandig als je die kleuren speelt.

Blasphemous Act geeft inderdaad alle creatures 13 schade, dus al die 8/8 beestjes gaan dood, maar normaliter gaat er geen verdere schade door naar de controller van de creatures.
 bijgewerkt door Dordledum 3 jaren geleden
Jeff
3 jaren geleden
Quote:
6 minuten geleden
Goedendag,

ik ben nieuw met magic en heb eigenlijk 2 vragen.

ik zie veel kaarten zoals Ketria Triome tellen deze landjes voor zowel blauw rood als groene mana ?
en de kaart Blasphemous Act heeft als effect dat deze 13 damage doet aan elke creature. stel er liggen allemaal 8/8 creatures op het veld. gaan deze dan allemaal dood en krijgt de gene met deze creatures 5 life points in mindering ?

voor sommiggen miss een simpele vraag maar ik probeer sommige kaarten beter te begrijpen



1. Ketria Triome kun je tappen om te maken. Of je kunt hem tappen om te maken. Of je tapt hem om te maken. Helemaal jouw keuze.
2. Nee, Blasphemous Act doet nooit 'overgebleven damage' aan spelers. Er is uit mijn hoofd 1 rode kaart die dat doet: Flame Spill. Daar wordt specifiek benoemd dat overgebleven damage ('excess damage') aan de controller van het creature gedaan wordt.

Nooit bang zijn om te vragen! We beantwoorden je vragen graag.
offspring
3 jaren geleden
Haha, binnen vijf minuten drie antwoorden. Lekker bezig allemaal
MagnusMagicus
3 jaren geleden
Ik kan deze pagina nog aanraden voor wat info over de land types: Basic land vs basic land types.

Verder is de enige domme vraag een vraag die je niet stelt, dus stel ze vooral!

In ieder geval, als je damage doet aan een creature en er is damage "over", dan gaat die niet ergens anders heen. Het 8/8 creature krijgt dus 13 damage. Als het anders is, staat het op de kaart.

Dit is ook hetzelfde met aanvallen en blocken. Als een 8/8 aanvalt en een 2/2 blockt, dan krijgt de 2/2 8 damage. Daar is trouwens wel een veelgebruikte uitzondering op, en dat is Trample. Check de link, maar een creature met trample mag de "overige" damage wel doen op de blockende speler. Dus een 8/8 trample die aanvalt en een 2/2 blockt, dan kun je 2 damage doen op de blocker en 6 damage op de blockende speler.
Dreanorus
3 jaren geleden
Kijk het is me helemaal duidelijk ????
MagnusMagicus
3 jaren geleden
Mooi zo! Dan meteen de volgende tip: Smileys van je telefoon werken niet, je moet ze echt intypen, of uit het menu hieronder kiezen
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top