Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Kleuren en tappen

Roks1983
9 jaren geleden
Hoi,

Heb een tweetal verschillende en vrij specifieke vragen (na een duidelijk antwoord mag het topic dicht hoor!).

1. Is het toegestaan om op een fnm of een toernooi kaarten in je deck te hebben die je niet/nooit kunt casten? Bijvoorbeeld omdat je die kleur mana niet kan maken.

2. Hoe moet ik reageren als ik, bijvoorbeeld op een prerelease, merk dat een tegenspeler (meerdere keren) te weinig mana tapt om zijn spells te spelen?

Alvast bedankt voor de input!
 bijgewerkt door Roks1983 9 jaren geleden
LegoRobster
9 jaren geleden
Ik zou niet weten waarom je bewust kaarten in je deck zou willen stoppen die je onmogelijk kunt casten. Je hebt echt alleen jezelf ermee, maar zolang de kaarten legaal zijn in het desbetreffende formaat is het wel toegestaan.

Als je merkt dat iemand (opzettelijk) te weinig mana tapt moet je eigenlijk direct een judge roepen. Er zelf over lopen ruziën schiet weinig op. Als het per ongeluk een keer tijdens casual spelen gebeurd kun je er zelf denk ik nog wel uitkomen. Als het per ongeluk gebeurd op een toernooi moet je er al een judge bijroepen.
MagnusMagicus
9 jaren geleden
1. Absoluut. Als jij graag een Erebos, God of the Dead wil spelen en verder alleen maar Plains en witte kaarten, dan is dat geen enkel probleem. Als jij bijvoorbeeld een Standard toernooi speelt, dan moeten alle kaarten in je deck legaal zijn in Standard. Zijn ze dat en speel je minimaal 60 kaarten? Dan is je deck legaal. Dat je iets niet kunt casten, lijkt me bijzonder onhandig, maar is zeker toegestaan. Maar als jij een Immortal Servitude deck hebt bijvoorbeeld met alleen maar Swamps en Plains, kun je best een Tidebinder Mage spelen, discarden op een of andere manier en daarna reanimaten .

2. Heel eenvoudig: steek je hand op en roep "Judge!". Daar zijn we voor! Als hij het per ongeluk doet, kunnen wij hem opleiden en zorgen dat weet hoe het werkt. Doet hij het expres, dan wordt het een stevig gesprek .
Roks1983
9 jaren geleden
Bedankt voor de antwoorden

De eerste vraag komt voort uit een Brainstorm-sessie over een deck wat zou draaien rond het gebruik van Riddle of Lightning.

Ik kan wel heel enthousiast een Horncaller's Chant in dat deck stoppen, maar dat schiet natuurlijk niet op als het niet zou mogen...

Over het te weinig mana tappen: daar heb ik de bewuste speler op aangesproken en het erbij gelaten (omdat het grotendeels in mijn voordeel was).
MagnusMagicus
9 jaren geleden
Quote:
Roks1983 05-05-2014 om 16:28
Over het te weinig mana tappen: daar heb ik de bewuste speler op aangesproken en het erbij gelaten (omdat het grotendeels in mijn voordeel was).


Als je tegenstander niet volgens de regels speelt, moet je er een judge bijhalen. Triggers die hij niet ziet mag je laten gaan, maar als hij illegale dingen doet en jij zegt er niets van, dan zit jij even fout als hij.

Stel, hij cast een Voyage's End, maar hij vergeet te scryen. Jij ziet dat. Als je dit niet zegt, dan ben je aan het valsspelen. Wat je dan doet is een judge erbij roepen. Die fixt het voor je.
Roks1983
9 jaren geleden
Je hebt natuurlijk helemaal gelijk, maar er was niet echt een duidelijke judge aanwezig. Vandaar dat ik het maar zo heb opgelost. Voortaan zal ik, als ik een fnm of ander toernooi speel, eerst vragen wie er de judge is
AncientOne
9 jaren geleden
Quote:
LegoRobster 05-05-2014 om 16:11
Ik zou niet weten waarom je bewust kaarten in je deck zou willen stoppen die je onmogelijk kunt casten. Je hebt echt alleen jezelf ermee, maar zolang de kaarten legaal zijn in het desbetreffende formaat is het wel toegestaan.(...)


In Legacy Goblins (monoRood) is het heel gebruikelijk om 2 of 3 Angel of Despair in het sideboard te spelen. Puur en alleen om tegen Show and Tell toch nog te kunnen winnen (de trigger van de Angel maakt de Emrakul, the Aeons Torn van je tegenstander stuk en kan je daarna snel de pot laten winnen).
 bijgewerkt door AncientOne 9 jaren geleden
Fjaulnir
9 jaren geleden
En je kunt ook nog Cascaden

De verliezend finalist van BOM-Legacy (niet deze BOM, maar Bazaar of Moxen in Frankrijk ) speelde met Shardless Agent ; hij had in zijn sideboard wel 1 landje voor zijn 4 sideboard Meddling Mages, maar zelfs als hij dat ene witte landje niet zou hebben zou hij die Meddling Mage altijd nog gratis kunnen spelen met de Cascade. (bvb eerst een Brainstorm dat ie bovenaan ligt ipv nutteloos in je hand)


om maar wat te noemen.
RA
9 jaren geleden
Quote:
AncientOne 05-05-2014 om 23:01
Quote:
LegoRobster 05-05-2014 om 16:11
Ik zou niet weten waarom je bewust kaarten in je deck zou willen stoppen die je onmogelijk kunt casten. Je hebt echt alleen jezelf ermee, maar zolang de kaarten legaal zijn in het desbetreffende formaat is het wel toegestaan.(...)


In Legacy Goblins (monoRood) is het heel gebruikelijk om 2 of 3 Angel of Despair in het sideboard te spelen. Puur en alleen om tegen Show and Tell toch nog te kunnen winnen (de trigger van de Angel maakt de Emrakul, the Aeons Torn van je tegenstander stuk en kan je daarna snel de pot laten winnen).


Hoe kan Angel of Despair, Emrakul, the Aeons Torn stuk maken? Die heeft toch protection from colored spells?
Doyle
9 jaren geleden
ja dat is het dus, colored SPELLS. Angel of Despair heeft een ability die de Emrakul sloopt, een ability is geen spell (want je speelt hem niet vanuit je hand).

Dat is ook de reden dat Emrakul, the Aeons Torn exiled wordt door een Oblivion Ring of Banishing Light: de enchantment komt op het veld en dan gaat de ABILITY van de ring/light op de stack en als die afgaat, met Emrakul als target, wordt Emrakul exiled.
 bijgewerkt door Doyle 9 jaren geleden
robbertvanderkleij
9 jaren geleden
Het gaat om het stukje 'when ... enters the battlefield'. Dat triggert pas als de betreffende permanent in het spel komt en dus geen spell meer is, maar een creature/enchantment/etc.
RA
9 jaren geleden
Ok dan heb ik dat dus gewoon altijd verkeerd gedacht. Dat maakt hem wel iets minder goed (nog steeds de moeite waard ). Maar dank jullie wel!
Info
  • 12 posts
  • Laatste post RA 9 jaren geleden
  • Gemaakt door Roks1983 9 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top