Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Regels Commander Celebration? Zoek in je/een Library

stefke78
1 jaar geleden
Ik doe waarschijnlijk a.s. zaterdag mee met de Commander Celebration en was mijn deck aan het bijwerken.

Tijdens het bijwerken viel mijn oog op een van de regels, namelijk het zoeken van niet land kaarten in je eigen library.

Is het een slim idee om het woordje "je" in deze regel te vervangen naar "een": "Zoek per game naar meer dan één non-land in een library".

Dit voorkomt lange zoektochten in libraries die je niet kent met kaarten zoals: Bribery, Acquire en Thada Adel, Acquisitor.
Crash
1 jaar geleden
Het verschil is dat zulke kaarten vrij niche zijn en bijna niet gespeeld worden naar mijn idee omdat je eigen deck waarschijnlijk geen synergy heeft met die van je tegenstanders.

Daarentegen wil iedereen wel kaarten zoals Vampiric Tutor spelen
Rody
1 jaar geleden
Een goed punt Stef. Een van de redenen dat die regel er is is inderdaad om tijd te besparen. Een kleine aanpassing zoals deze kan de regels weer net iets duidelijker maken. Het zal niet voor het aankomende event veranderd zijn en moet nog ook nog even voorleggen bij de anderen van de Bazaar maar goede suggestie.
Tudou
1 jaar geleden
Gemeen plan: een blink deck bouwen met Boldwyr Heavyweights om je tegenstanders zoveel mogelijk strafpunten te geven voor non-land searches
Timebug
1 jaar geleden
Er staat may , bovendien hoef je niets te vinden als je gaat zoeken omdat er eisen gesteld worden aan de kaart.
Tudou
1 jaar geleden
Helaas inderdaad "may"

Maar de regel zegt niet "zoek en vind" maar alleen "zoek". Dus ook zoeken en niks vinden is al straf

(Ik snap dat het om de geest van de regel gaat maar een beetje rules lawyeren is best leuk)
MagnusMagicus
1 jaar geleden
Scheming Symmetry spelen dus
Timebug
1 jaar geleden
Ik blijf volhouden dat ik n landje gezocht heb. En nu?
TheRobinros
1 jaar geleden
Dan hoop ik dat je groen speelt voor die Dryad Arbor, want met Boldwyr Heavyweights mag je alleen creatures zoeken
Timebug
1 jaar geleden
Ik dacht dat dat laatste over de Scheming Symmetry ging.

Als ik met boldwyr naar Ashaya, Soul of the Wild zoek, krijg ik dan minpunten?
TheRobinros
1 jaar geleden
Volgens de letter van de wet wel, volgens de geest van de wet vermoed ik van niet. Het gedachtenexperiment in dit topic gaat uit van de letter van de wet
stefke78
1 jaar geleden
Geweldig hoe een simpele vraag leidt tot zoveel creativiteit!

Ik ben benieuwd of dit inderdaad een aanpassing van de regels tot gevolg heeft
Rody
1 jaar geleden
Na een 'heftig' overleg hebben we besloten de regels te houden zoals ze zijn. Elke kleine aanpassing in de regels heeft grote gevolgen tijdens de commander nights, omdat er zoveel verschillende kaarten bestaan.

De tutor regel is er met name om game-winning combo's opzoeken te ontmoedigen. Tijdbesparing is het minder belangrijke aspect van deze regel. Je mag dus vooralsnog ongestraft je Bribery en Acquire blijven spelen.

Het belangrijkste punt van de regels blijft en zal altijd zo blijven dat we er voor proberen te zorgen dat iedereen leuke decks maakt om mee en tegen te spelen.

Mocht je nog meer feedback hebben, stuur me gerust een persoonlijk bericht.
stefke78
1 jaar geleden
Thanks Rody, dat klinkt erg logisch!
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 14 posts
  • Laatste post stefke78 1 jaar geleden
  • Gemaakt door stefke78 1 jaar geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top