Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Ruric Thar en Strionic Resonator

pelemans
10 jaren geleden
Hoi, we hadden in de spelers groep een discussie Ruric Thar, the Unbowed en Strionic Resonator.

In EDH met Ruric als mijn commander, cast een instant, zeg Thunderbolt. Hierop gaat Ruric af en doet 6 damage aan mij. kan ik dan Strionic Resonator af laten gaan en een tegenstander als target aanwijzen voor de 6 damage? tijdens het potje is besloten van niet, omdat raric damage doet aan "that player".

en doet de damage die Ruric doet via zijn triggerd ability mee voor de commander damage? (nu is er bij ons beslist van niet omdat dit geen combat damage is).
 bijgewerkt door pelemans 10 jaren geleden
BrianDiks
10 jaren geleden
Ik ga ervanuit dat jij die ability mag kopieeren en een tegenstander aan mag wijzen. De resonator override hier de ruric thar, neem ik aan. Zijn damage doet volgens mij mee met commanderdamage. Althans, zo spelen wij in onze playgroep met kaarten als Obzedat, Ghost Council
JT
10 jaren geleden
Inderdaad, het moet combat damage zijn, dus alleen op die manier doe het commander damage, alle andere manieren van de commander die schade doet is geen commanderdamage.
En voor de andere vraag, ik ga er vanuit dat het dezelfde speler is ( 'that player'), omdat je er hier maar 1 mogelijke speler schade te doen (degene die de spell speelde) kan je alleen diegene damage doen.
JT
10 jaren geleden
I'm ninja'ed...
Goed, van welke speler schade zou doen, weet ik niet zeker.
Maar het is geen commander damage, moet echt combat damage zijn (kwamen we na vele malen door Niv-Mizzet, the Firemind doodgepinged te zijn pas achter...).
BrianDiks
10 jaren geleden
JT, bedankt voor deze opheldering Kan het doorvoeren in de playgroep!

EDIT: JT, is het niet zo dat de 'you may choose new targets for the copy' de 'that player' overruled?
 bijgewerkt door BrianDiks 10 jaren geleden
Jeff
10 jaren geleden
Quote:
BrianDiks 09-10-2013 om 20:58
JT, bedankt voor deze opheldering Kan het doorvoeren in de playgroep!

EDIT: JT, is het niet zo dat de 'you may choose new targets for the copy' de 'that player' overruled?


Nee, dat is niet zo. In 'that player' staat nergens 'target', dus valt er niets te veranderen. Target is iets wat je echt heel letterlijk moet nemen.
BrianDiks
10 jaren geleden
Okay! Dus omdat een player niet aangegeven is als 'target' is er niks voor de strionic resonator om opnieuw te targeten? duidelijk.
magu
10 jaren geleden
De resonater zorgt er in het voorbeeld voor dat degene die de oorspronkelijk 6 damage gaat krijgen, dit feestje dubbel mag ervaren. Er komen geen targets aan te pas (buiten de triggered ability die je target).
MagnusMagicus
10 jaren geleden
Dat klopt inderdaad. De hele ability target niet, dus je kunt ook niets veranderen. Zie ook Target.
pelemans
10 jaren geleden
bedankt voor de uitleg. Mijn spelersgroep had dus (jammer genoeg voor mij) gelijk.
Info
  • 10 posts
  • Laatste post pelemans 10 jaren geleden
  • Gemaakt door pelemans 10 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top