Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Sacrificen

Fjaulnir
12 jaren geleden
Vond hier geen uitleg over in de Magic helpdesk, dus hoop dat ik het niet ergens anders heb gemist


Is het toegestaan creatures te sacrificen die toch al zouden sterven in de combat?

Bv je blockt een 5/5 met een 4/3, maar daarna gebruik je hem als sacrifice voor een Fling om nog gauw ff 4 damage te doen...


Maar die vraag lijkt mij niet te ingewikkeld (ik neem aan dat het mag); de eigenlijke vraag is mss iets gecompliceerder:
Als die 5/5 een trample is, doet-ie normaal gezien 2 damage aan jou nadat hij je 4/3 heeft gekilld.
Maar als je je eigen creature dan sacrificed, blijft die damage dan 2 of wordt het 5 omdat het creature gesacrificed wordt vooraleer de combat damage wordt doorgerekend?

Dus in de tijdlijn van het spel komt dit neer op, moet die creature gesacrificed worden vooraleer hij doodgaat door de combat damage, of kan dit ook nog daarna/eventueel op identiek hetzelfde moment zodat die trample damage niet 100% aan jou wordt doorgerekend?


Misschien leg ik het iets ingewikkelder uit dan nodig is, maar ik neem aan dat je wel snapt wat ik bedoel :-)
marcoboth
12 jaren geleden
Een paar jaar geleden kon je dan nog 3 damage tegen houden, maar tegenwoordig niet meer. Hoe de combat damage precies gedaan wordt gebeurt pas als er ook daadwerkelijk combat damage uitgedeeld wordt. Je moet de 4/3 of hiervoor sacreficen of je 4/3 is al dood door de combat damage. Als deze weg is dan hoeft het creature met trample geen lethal damage op de blokker meer te doen, dus gaat de volledige 5 schade naar de speler.
 bijgewerkt door marcoboth 12 jaren geleden
Fjaulnir
12 jaren geleden
bedankt!


het is dan vooral nuttig tegen creatures zonder trample
 bijgewerkt door Fjaulnir 12 jaren geleden
Eclavyrr
12 jaren geleden
Bekijk het zo:
Twee delorean's op rijden op elkaar af (aanval)
Ze remmen te laat en zullen elkaar raken (block)
Één kan er teleporteren zolang hij niet beschadigd is (sacrifice)

Of ze zullen allebei naar de schroothoop gaan omdat ze op elkaar in butsen

Of de ene teleporteert weg en de andere komt veilig tot stilstand. Hij rijdt niet verder maar kan er de volgende beurt weer tegen aan.
Fjaulnir
12 jaren geleden
Ja zo zag ik het ook, maar ik zie mn vrienden altijd overal creatures saccen die normaal zouden doodgaan, en vergat telkens te vragen/controleren hoe dat nu juist allemaal in zn werk ging.


Maar je vergelijking gaat m.i. niet helemaal op, want als de deloreans geen trample hebben, en je teleporteert er eentje, dan blijft de andere wel geblockt en doet jou geen damage
Want je sacrificet pas op het moment dat het andere creature al geblokt is (maar voordat de combat damage resolvet)
Victorvndoom
12 jaren geleden
ipv van de sacrificen kun ge ook bouncen / boomerang etc dan gaat de damage ook niet door. (dat is de zelfde teleport van de delorian )

de teleport van de delorian zou het bruik van mimic vat beter kunnen typeren dat je sac't aan Mimic Vat..misschien zijn die waartegen je speelt vele mimic vat gebruikers...je kan ook een beesten summonen met mimic vat en op het eind van de beurt is hij ook weg
 bijgewerkt door Victorvndoom 12 jaren geleden
Fjaulnir
12 jaren geleden
@vic: ah, heb nog een keer goed gelezen (3de keer ofzo) en nu snap ik eindelijk wat die Mimic doet


Maar het doel was vooral om instant damage te kunnen doen gelijkwaardig aan de power van het creature, dus dan helpt boomerang niet hé
Hoewel dat ook nuttig is, is het niet waar ik naar opzoek was voor dees deck
(tip: Unsummon doet identiek hetzelfde voor 1 mana minder (maar is beperkt tot creatures ipv alle permanents))
 bijgewerkt door Fjaulnir 12 jaren geleden
Victorvndoom
12 jaren geleden
dan moet je Fling gebruiken je kan het beest dat uit mimic vat 'kruipt' ook unblockable maken met Whispersilk Cloak dan gaat de opponent ook geen damage kunnen negeren
 bijgewerkt door Victorvndoom 12 jaren geleden
Fjaulnir
12 jaren geleden
Ik denk dat ik deze ook maar eens ga combineren met mn Giant Growth, Titanic Growth, en Might of Oaks

eventueel met een World at War om er zelfs 3x van te profiteren, of een Prized Unicorn om z'n creatures nietsvermoedend in de val te lokken
 bijgewerkt door Fjaulnir 12 jaren geleden
MagnusMagicus
12 jaren geleden
Quote:
Fjaulnir 21-10-2011 om 16:31Is het toegestaan creatures te sacrificen die toch al zouden sterven in de combat?

Bv je blockt een 5/5 met een 4/3, maar daarna gebruik je hem als sacrifice voor een Fling om nog gauw ff 4 damage te doen...


Ja, dat mag. Maar dan doen ze geen combat damage. In de Combat Phase weet je in stap 3 (declare blockers) hoe er geblocked is. Stap 4 is de damage zelf. Dan doen de creatures damage en gaan creatures die dan lethal damage krijgen meteen dood. Dus in stap 3 zul je moeten Flingen. Maar dat betekent dus dat ze geen combat damage kunnen doen, omdat ze er niet meer zijn in stap 4.

Haal je in de declare blockers step een blocker weg, dan doet het aanvallende creature geen damage, behalve als hij Trample heeft, dan doet hij volledig damage aan de blockende speler.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top