Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Selfblock?

Davy
10 jaren geleden
Als een tegenstander een attacker (met vigilance) declaret, mag je vervolgens op instant speed (bijv. Hypersonic Dragon+Mark of Mutiny of Mimic Vat+Molten Primordial) die attacker jatten om hem vervolgens als zijn eigen blocker te declaren?
marcoboth
10 jaren geleden
Als een aanvallend creature overgenomen wordt door iemand anders, dan wordt deze uit combat gehaald en is dus niet meer aan het aanvallen.
flits
10 jaren geleden
Je kunt dus inderdaad niet het creature zichzelf laten blocken, maar je kunt dat creature wel gebruiken om een ander creature dat jou aanvalt te blocken.
MagnusMagicus
10 jaren geleden
Nou, zal ik dan als 3e moderator er ook nog even overheen plassen door te zeggen dat wat hierboven staat helemaal correct is?
Jeff
10 jaren geleden
Had ik me net in zitten houden Magnus, kom jij er overheen plassen. Nou, dan kom ik ook maar territorium afbakenen door te zeggen dat het allemaal juist is en bovendien te vinden in regel 506.4:
Quote:
506.4. A permanent is removed from combat if it leaves the battlefield, if its controller changes, if it phases out, if an effect specifically removes it from combat, if it’s a planeswalker that’s being attacked and stops being a planeswalker, or if it’s an attacking or blocking creature that regenerates (see rule 701.12) or stops being a creature. A creature that’s removed from combat stops being an attacking, blocking, blocked, and/or unblocked creature. A planeswalker that’s removed from combat stops being attacked.
LegoRobster
10 jaren geleden
Er zijn echter ook zulk soort kaarten die van zichzelf al op instant speed werken.
Dan heb je helemaal geen lastige combo meer nodig

Zie onder andere:
Act of Aggression
Blind with Anger
Grab the Reins
Word of Seizing
Info
  • 6 posts
  • Laatste post LegoRobster 10 jaren geleden
  • Gemaakt door Davy 10 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top