Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Shrine creatures losing type

maus
2 jaren geleden
Hey allemaal, ik heb gisteren een situatie gehad waar ik niet zeker weet hoe de regels hier werken. Dus ik zoek een judge of iemand met goede regelkennis om hier op te reageren.

De situatie: Go-Shintai of Boundless Vigor wordt geenchant met een Kenrith's Transformation. De volgende upkeep gaan er andere shrines af. Nu is de vraag is Go-shintai og bountless vigor nog een shrine?



LT;DR: is shrine a cardtype?
 bijgewerkt door maus 2 jaren geleden
MagnusMagicus
2 jaren geleden
TLDR in het begin: Jep, het is nog een shrine!

Het "loses all abilities" betekent dat de tekstbox leeg wordt, maar de kaart houdt alle types die het had. Het "is a green Elk creature" verandert dat de kaart alle creaturetypes en kleuren verliest, en alleen nog een groene Elk is. En het "with base power and toughness 3/3" zet de p/t in de rechteronderhoek op 3/3.

Maarrr....de Go-Shintais hebben helemaal geen Creature types, alleen een Enchantment type (namelijk Shrine). En die mag hij dus houden.

De kaart ziet er zo uit na het enchanten:


Go-Shintai of Boundless Vigor
Legendary Enchantment Creature - Elk Shrine
3/3
maus
2 jaren geleden
Dankje!
axlar
2 jaren geleden
Volgens scryfall verliest de kaart inderdaad NIET zn legendary aanduiding, echter WEL overige card types... en dan daarmee ook de enchantment aanduiding en dan dus ook de shrine enchantment sub type?

10/4/2019 Kenrith's Transformation overwrites all colors and creature types the enchanted creature has. It's just a green Elk. The creature keeps any supertypes (such as legendary) it has, but loses any other card types it has (such as artifact).
bron: https://gatherer.wizards.com/Pages/Card/Details.aspx?multiverseid=473126
MagnusMagicus
2 jaren geleden
Owww, ik was iets te snel! Hij overschrijft niet alleen het creature type, maar omdat het een "creature" wordt, verwijdert dat ook alle andere types. Dus het is geen Enchantment meer, dus ook geen Shrine meer! Als het creature op een of andere manier weer een enchantmant zou worden (bv. Enchanted Evening), dan zou het wel weer een Shrine zijn. Maar oeps! Dank voor de verbetering!

Dus de Go-Shintai ziet er zo uit:


Go-Shintai of Boundless Vigor
Legendary Creature - Elk
3/3
axlar
2 jaren geleden
Dank voor de opheldering Magnus.. Ik vind de manier hoe Scryfall alle verschillende regeltjes en interacties weergeeft niet altijd even duidelijk.

Semi-off-topic:
Wat wel weer grappig is, is een copy effect op de Go-shintai, die zal wel een enchantment creature shrine zijn, echter zal dan de legendary rule in werking treden? Toch? Dan kan je de tranformed go-sihntai saccen... hehe
 bijgewerkt door axlar 2 jaren geleden
MagnusMagicus
2 jaren geleden
Correct!

Edit: ok, ik ben niet meer in de kinderboerderij achter een peuter aan het hollen, dus even tijd om iets langer antwoord te geven .

Het is inderdaad zo dat als je de Go-Shintai of Boundless Vigor die enchanted is met Kenrith's Transformation kopieert met een Clone, dat je dan een volledig werkende Go-Shintai krijgt. Maar omdat de Elk Go-Shintai nog steeds legendary is, en ze beiden dezelfde naam hebben, moet je er inderdaad eentje kiezen en de andere in de graveyard leggen. Dat is trouwens geen sacrifice effect, maar dat is weer een ander verhaal .
 bijgewerkt door MagnusMagicus 2 jaren geleden
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top