Thousand-Year Storm & Counterspells

burtyoungsters
9 dagen geleden
Stel ik speel Thousand-Year Storm:

Ik speel 1x een willekeurige instant. Vervolgens speelt mijn tegenstander een Counterspell, maar ik speel op mijn beurt ook een Counterspell om de counterspell van mijn tegenstander te counteren. Wat gebeurt er dan?

Mijn counterspell wordt 2x gekopieerd door Thousand-Year Storm (De counterspell is immers de 2e instant die ik speel in mijn beurt). Maar ik wil niet m’n eigen counterspell counteren met de gekopieerde counterspell. Wat nu? MOET ik een target kiezen omdat deze er is? En dus mijn eigen counterspell counteren?

thewoodcutter
9 dagen geleden
Nee dat hoeft niet, je mag ook het oorspronkelijke target van je Counterspell aanhouden: Thousand-Year Storm zegt "you may choose new targets": dat betekent dat je dus ook kan zeggen dat je gewoon 2 pogingen doet om de counterspell te counteren.
Extra veilig als je verwacht dat je tegenstander nog meer counters heeft.
BuidingMage
9 dagen geleden
Je mag gewoon dezelfde spell targeten ja.
burtyoungsters
9 dagen geleden
Super.
TheRobinros
9 dagen geleden
Quote:
1 uur geleden
...Mijn counterspell wordt 2x gekopieerd door Thousand-Year Storm...


Nou ja, hij wordt 1 keer gekopieerd. Je krijgt er uiteindelijk maar 2. Maar dat snapte je al
MagnusMagicus
9 dagen geleden
Correct!

De situatie: jij speelt een random instant/sorcery. Laten we voor de lol even zeggen een Zap op het hoofd van je tegenstander. Die gaat op de stack, en de Storm triggert ook:

== TOP STACK ==
Thousand-Year Storm trigger
Zap, target tegenstander.
== BOTTOM STACK ==

Die trigger van de Storm doet helemaal niks, want het is je eerste spell deze beurt. Laten we even aannemen dat die resolved, dan zijn we er maar vanaf. Dit heeft verder geen invloed op dit verhaal:

== TOP STACK ==
Zap, target tegenstander.
== BOTTOM STACK ==

Ok, nu reageert je tegenstander door een Cancel te spelen op de Zap.

== TOP STACK ==
Cancel, target Zap.
Zap, target tegenstander.
== BOTTOM STACK ==

Nu reageer jij met een Counterspell op de Cancel, en dat triggert de Storm:

== TOP STACK ==
Thousand-Year Storm trigger.
Counterspell, target Cancel.
Cancel, target Zap.
Zap, target tegenstander.
== BOTTOM STACK ==

De trigger resolved en die maakt een kopie van de Counterspell en target ook de Cancel. Nu mag je dat target wijzigen, maar dat hoeft niet, en in dit geval wil je dat ook niet:


== TOP STACK ==
Kopie Counterspell, target Cancel.
Counterspell, target Cancel.
Cancel, target Zap.
Zap, target tegenstander.
== BOTTOM STACK ==

Nu laat je de kopie counterspell resolven en die countert de cancel:

== TOP STACK ==
Counterspell, target Cancel.
Zap, target tegenstander.
== BOTTOM STACK ==

Nu wil de originele counterspell resolven, maar zijn target is verdwenen en hij wordt gecounterd door de spelregels en gaat naar de graveyard.

== TOP STACK ==
Zap, target tegenstander.
== BOTTOM STACK ==

Nu ligt je Zap alleen nog op de stack, en die resolved en zapt je tegenstander!
burtyoungsters
9 dagen geleden
Oh wat heb ik een zin om deze kaart in EDH te spelen
AncientOne
8 dagen geleden
Quote:
17 uren geleden
Oh wat heb ik een zin om deze kaart in EDH te spelen

Is Zap dan zo goed in EDH?
stefke78
8 dagen geleden
Quote:
1 dag geleden

....hij wordt gecounterd door de spelregels en gaat naar de graveyard....



Fijn om te weten dat er altijd een extra speler aan tafel zit... De spelregels!

Nu snap ik waarom ik niet vaak win...
TheRobinros
8 dagen geleden
Quote:
9 minuten geleden
Quote:
1 dag geleden

....hij wordt gecounterd door de spelregels en gaat naar de graveyard....



Fijn om te weten dat er altijd een extra speler aan tafel zit... De spelregels!

Nu snap ik waarom ik niet vaak win...


Super vervelend altijd. Counter je een spell 8 keer, worden jouw counters 7 keer door de spelregels gecounterd. Gelukkig had je er 8 en gaat het nog net goed, maar ik heb ook vaak het gevoel dat ze erg partijdig zijn bij WotC inderdaad
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Mister Cash Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top