Vraag over censor

TuphlosR
1 maand geleden
We kwamen dit probleem tegen tijdens een potje mtg.
Mijn tegenstander gebruikte Censor terwijl ik op dat moment geen spell had wat hij op dat moment kon counteren.

Mag hij dan alsnog doorgaan en de kaart cyclen?
robbertvanderkleij
1 maand geleden
Iets cyclen (zie Cycling) en het casten van het spel zijn twee verschillende dingen. Je kan ze nooit tegelijkertijd doen. Met Censor kan je dus twee dingen doen: OF je probeert een spell van je tegenstander te counteren, en hier heb je inderdaad een legal target voor nodig OF je cyclet hem: je betaalt een blauw, discard de Censor en pakt een kaart.

In dit geval, ja, je tegenstander mag de censor cyclen, dat kan namelijk altijd (als je priority hebt).

Want NIET kan met Censor is een spell proberen te counteren EN op één of andere manier de cycling ability te gebruiken. Dit leek je namelijk te suggereren.
Saint
1 maand geleden
Je tegenstander mag geen Censor casten als er geen target voor aanwezig is.

Cycling is een activated ability die alleen gebruikt kan worden als de kaart in je hand is.
Het casten van een kaart OF het betalen (en discarden) van cycling zijn twee verschillende opties die een speler heeft.
Blasty
1 maand geleden
Als er niks te counteren is, en je tegenstander probeert Censor te casten, noemen we dat een illegal action. In dat geval draait het spel even terug, je tegenstander untapt het gebruikte land en haalt de Censor weer op hand.
Nu mag hij weer verder spelen, en dus kiezen om de Censor te Cyclen.
MagnusMagicus
1 maand geleden
De uitleg van de mensen hierboven zijn allemaal helemaal correct. Is het ook duidelijk voor je? We horen het graag, en als je nog vervolgvragen hebt: aarzel niet en stel ze!
TuphlosR
1 maand geleden
Dank jullie wel allemaal.

Dan zat ik toch fout en mn broertje goed!

Het was zijn beurt. Hij tapt mana voor censor.
Dus ik las de kaart: counter target spell. Mijn gedachte was er is niks om te counteren dus kun je de kaart dan wel spelen om vervolgens te kunnen cyclen.

Ik zag het niet als: je kunt kiezen tussen deze 2 opties , omdat het normaalgesproken op de kaart staat. Choose one of the 2 abilities or both. Dus ik dacht hij moet uitvoeren wat er op de kaart staat ( counteren van een spell ) en dat was op dat moment niet mogelijk.

Klinkt volgens mij een beetje verwarrend , kan het momenteel ook niet beter formuleren. Maar ik snap nu in iedergeval waar het fout is gegaan en hoe de kaart wel werkt.
MagnusMagicus
1 maand geleden
Ah ja, ik snap wat je bedoelt! Meestal volg je de tekst op de kaart op, van boven naar beneden .

Maar Cycling is in plaats van het casten van de spell. Mooi dat het opgehelderd is!
TuphlosR
1 maand geleden
Precies dat dus!

Fijne community op BazaarOfMagic!

Dank jullie wel allemaal!
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 8 posts
  • Laatste post TuphlosR 1 maand geleden
  • Gemaakt door TuphlosR 1 maand geleden
iDeal Mister Cash Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top