Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

GPT Moscow in amsterdam

seanfrenzy
11 jaren geleden
Het is al weer een tijdje geleden dat ik een GPT heb gespeeld. Maar ik wil level 2 judge worden en ging o.a. hiervoor naar Amsterdam. Echter voelde ik me niet zo super op de dag zelf en heb besloten mijn examen uit te stellen.

We spelen compatative REL eerst 5 rondes sealed en daarna een single elimination draft voor de top 8. Dit werkt als volgt:

Het is een sealed net als een regular REL sealed maar er word hmet decklists gewerkt. Je maakt 6 boosters open, soorteerd deze en vervolgens schrijf je op wat er in zit. Hier maak je een mooi pakketje van en geeft dit terug aan de judge. Dan krijg je random een pakketje terug die waarschijnlijk door een ander geopend is.

NA het openen van de 6 boosters was ik blij dat ik ze weg mocht geven en nieuwe kreeg. Dit was me pool/deck voor het sealed gedeelte:



Ronde 1:
Ik speel tegen Jan Jaap met
Een level 2 judge die ik ken
hij speelt een Ajani, Caller of the Pride en een Serra Avenger en een exalted+flyer/unbloackble plan maar met amper removal.
Zijn deck was sterk maar de eerste game is hij mana flooded wat tot mijn win heeft geleid, maar het was alsnog erg close. hij begon en speelde beurt 4 meteen de avenger wat al snel veel damage doet. Ik pak echter op den duur removal en maak hem af. Ik had gezien dat hij geen kleine beesten speelde dus side ik Cower in Fearr en een swamp uit en doe ik Plummet en een forest erin. Game 2 heeft hij alweer mana problemen deze keer blijft hij op 3 land steken. Echter heeft hij weer een Serra Avenger en nu ook een Ajani, Caller of the Pride terwijl ik niet heel veel pressure kon zetten. laatste beurt sta ik op 13 heeft hij een 5/5 engel die double strike kan geven en 1 exalted trigger met een Duskmantle Prowler op hand. maar nog steeds geen 4de land. dus legt hij nog maar een counter op ze angel valt ermee aan en zegt go. Hij staat op 4 ik heb een unblockable 3/3 en 2 beesten die hij kan blocken. Ik val aan en...
hij scooped. Nice ik kon namelijk niet meer winnen als hij blockte. Maar hij had zo in ze hoofd dat hij dood zou gaan dat hij scoopde .
Win Match 1

Ronde2:
Ik speel tegen Ruben met

Volgens mij een casual speler
Hij speelt goede midrange beesten zoals Griffin Protector en Thragtusk
Game 1 win ik niet heel moeilijk maar game 2 was lastig. Hij speelde o.a. een Thragtusk deze murder ik. volgende beurt had hij mana open en kaarten op hand. ik val hem niet aan omdat ik al had gezien dat hij yeva speelde en speel zelf 2 Harbor Bandits en idd eind van mijn beurt Yeva, Nature's Herald. Nu krijg ik een harde tik want ik block niet. volgende beurt leg ik rancor op 1 van mijn beesten en hou me mana open. hij cast eot een Timberpack Wolf en valt daarna met alles aan. Ik speel public execution op zijn yeva en block ze 2/2 en 3/3 dood(token van thragtusk) en neem 1 van een Arbor Elf en ga naar 1 leven. volgende beurt speel ik een Mark of the Vampire op me Harbor Bandit met de rancor en begin de game te winnen. 4x hitten later is hij dood en heb ik gewonnen.
Win Match 2

Ronde 3:
Ik speel tegen Bart met
Een goede speler die ik wel vaker heb gezien
Hij speelt een flyer plan met veel controll.
De games waren allemaal wat langzaam en er waren niet heel veel interessante plays. op den duur had ik een Sentinel Spider en wil er een rancor op gooien hij reageert met te zeggen dat het ok is nee hij ging toch een Negate spelen o nee toch Unsummon en vervolgens gooit hij een Griffin Protector op tafel ?? wetend dat ik hem nu kon verneuken door de judge te roepen heb ik het maar toegestaan. uiteindelijk heeft het hem gered die game maar de andere 2 games won ik.
Win Match 3

Ronde 4:
Ik speel tegen Maurits met ??
Een prima gozer die ik niet vaak eerder heb gezien
We weten allebei dat drawen ons een spot in top 8 oplevert dus dat doen we. We spelen nog wel voor de lol maar ik was totaal niet meer serieus aan het spelen. Ik houd me eerste hand met 6land en een Harbor Bandit en ga nogal dood. Volgende 2 games versla ik hem met niet veel moeite en we zijn binnen 20min klaar.
Draw Match 4

Ronde 5:
Ik speel tegen Sjoerd met
Iemand Die ik nog ken van back in the days dat ik vel compatative speelde
Sjoerd speelt met de cardpool die ik zelf heb geopend. Hij wil graag drawen want dan zit hij in de top 8, maar ik kies ervoor om te spelen.
Deze match ben ik ook grotendeels vergeten het werd al wat later en ik volde me al niet zo super. Ik weet dat ik een keer tot 5 ben gemulled maar uiteindelijk gewoon outplayed ben. Er was wel 1 mooie situatie waarin ik bijna doodging maar hij legde heel zijn hand op tafel. volgende beurt speel ik een Mutilatemutilate voor 3 en win de game omdat ik nog wel beesten op hand had. Laatste game had ik nog kunnen winnen als ik me 7de swamp had gepakt met basicly hetzelfde trucje. Hij had dit keer een Duskdale Wurm en die ging niet zo snel dood.

Top 8 Draften
Ik open me eerste pakje en zie een Dragonskull Summit wat but uncs en een Pacifism. ik neem de pacifism. 2de pick was tussen een witte kaart en Firewing Phoenix en neem de phoenix. darna pak ik een Sentinel Spider nog wat rode kaarten (hopend de pacifism te kunnen spelen) maar laat wit toch maar varen voor groen. Pacck 2 had ik de keuze tussen een Thundermaw Hellkite en een foil Staff of Nin geen fijne keuze
Ik draft het volgde deck:



Super agressief!

Ronde 1:
Ik speel weer tegen Bart met weer
me eerste game speel ik beurt 2 Mogg Flunkies daarna Flinthoof Boar en daarna 2x Reckless Brute hij speelt 2x Divine Verdict maar hij red het niet.
@de game ging niet heel anders ik was weer erg snel de beurrt voordat ik Thundermaw Hellkite ging spelen voor de win scooped hij echter al omdat hij niet inziet hoe hij nog kon winnen.
Win Match 1

Ronde 2:
Ik speel tegen Frank met
Een goede competatieve speler die veel naar gp's gaat.
De eerste game verlies ik o.a. door Staff of Nin (hij was dus door de persoon links van me niet gepakt) hoewel het close was. game 2 win ik. game 3 win ik door 2x Bladetusk Boar 1 gebuffed door een Volcanic Strength en een door een Bond Beetle hij had een 4/4 lifelinker maar ik kon hem steeds chumpen en meer damage doen dan hij kon gainen.
Win Match 2

Ik ben echter zo snel klaar dat de andere halve finale nog moet beginnen.
Dit was Sjoerd tegen Jan Jaap
hun match was spannend tot het eind sjoerd speelde met Jace, Memory Adept en Sands of Delirium en 3 Vedalken Entrancer op een mill plan met wat flyers/blokcers tegen van Jan Jaap. ze gaan 1-1 en de derde match was as close as it gets. Sjoerd overleeft op goede topdecks en een nighthawk blijft hij een paar beurten op 4 dan 2 dan 2 even zitten. tot hij uiteindelijk Jan Jaap kon millen

Ronde #:
Ik speel weer tegen Sjoerd
We Splitten pot uneven waarbij ik de buys krijg. Hij wilt me echter nog wel een lesje leren omdat ik eerder niet wou splitten en vraagt om 10 euro meer prijzen geld. Prima heb ik iig byes voor Moscow en kan ik verder met praten over me lvl 2

Al in al een prima dagje, of ik naar Moscow ga weet ik nog niet. Alleen naar Moscow zie ik namelijk niet zitten. Ik hoop dat als je tot hier gelezen hebt dat je het een leuk verslagje vond

Cheers
,Sean

Ps. ik sta tijdelijk top 100 van de wereld in seasonal points https://www.wizards.com/Magic/PlaneswalkerPoints/Leaderboard/Seasonal

/Brag
 bijgewerkt door seanfrenzy 11 jaren geleden
kv83
11 jaren geleden
Wel done Sean

Jammer dat je niet meer Mogg Flunkies door kreeg.
 bijgewerkt door kv83 11 jaren geleden
beany
11 jaren geleden
is altijd leuk om telezen en nog leerzaam ook
leer er steeds een beetje bij over wat je moet draften en wat belangrijk is als je twijfelt over een kaart/kleur
dus blijf zo doorgaan
osi
11 jaren geleden
Leuk verslag Sean,
en natuurlijk erg goed gespeeld!
MagnusMagicus
11 jaren geleden
Gaaf hoor Sean, gefeliciteerd .
MB070
11 jaren geleden
Nice, gefeliciteerd met je winst! En je hoge notering met planeswalker points. Er komen misschien nog wel wat geinteresseerden voor Moskou na aanstaande zaterdag in de Bazaar.
Jeff
11 jaren geleden
Gefeliciteerd Sean! Ga je je byes ook gebruiken in Moscow? Leuk reisje in ieder geval!
kv83
11 jaren geleden
Quote:
Jeff 27-08-2012 om 11:34
Gefeliciteerd Sean! Ga je je byes ook gebruiken in Moscow? Leuk reisje in ieder geval!


Quote:
Al in al een prima dagje, of ik naar Moscow ga weet ik nog niet


Jeff
11 jaren geleden
Quote:
kv83 27-08-2012 om 11:39
Quote:
Jeff 27-08-2012 om 11:34
Gefeliciteerd Sean! Ga je je byes ook gebruiken in Moscow? Leuk reisje in ieder geval!


Quote:
Al in al een prima dagje, of ik naar Moscow ga weet ik nog niet





Ja, he, niet verwachten dat we alles lezen tijdens het werk he!
Bargok
11 jaren geleden
Leuk stukje
ebonpraetor
11 jaren geleden
Leuk om te lezen en congratz.
@sean: goed dat je Bart niet ver-piep-t hebt, en toch gewoon hebt gewonnen.
Lobby ze voor de mede-reizigers naar Moskou. Schijnt overigens een mooie stad te zijn volgens een paar Russen die ik ken, dus...
 bijgewerkt door ebonpraetor 11 jaren geleden
Twigwalker
11 jaren geleden
Gefeliciteerd Sean! Leuk om te lezen, hopelijk heb ik er ook wat van op gestoken voor de GP Trials bij de BoM
seanfrenzy
11 jaren geleden
Bedankt voor alle reacties.
Rody
11 jaren geleden
Leuk stukje om te lezen inderdaad, gefeliciteerd!
Ik zou zeggen: ga naar Moscow en vertel al je ervaringen op de BoM
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 14 posts
  • Laatste post Rody 11 jaren geleden
  • Gemaakt door seanfrenzy 11 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top