Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Verslag RtR Gameday in Sittard

notimeremains
11 jaren geleden
RtR Gameday in Sittard

Zaterdag 27 Oktober was het zo ver, de RtR Gameday. RtR heeft voor veel verandering in het standard landschap gezorgd. Er zijn veel nieuwe, interessante decks. Daarom was ik ook erg benieuwd naar welke decks gespeeld zouden worden bij ‘mijn’ FNM. (voor meer info: FNM Sittard).

Ik ben een notoire decktuner maar geen deckbouwer, dus wat doe je dan? Inderdaad dan netdeck je De laatste tijd heb ik behoorlijk veel geruild, voornamelijk via Bazaar, en ik had de luxe om uit twee decks te kiezen, UWR ‘Holland control’ en WGBR ‘Reanimator’. Na wat aanmoediging van mijn maat Sven heb ik voor Reanimator gekozen.

Dit is het deck wat ik speelde
Omdat ik op vakantie was heb ik de laatste tijd weinig kunnen spelen en testen. Dus ik heb geprobeerd zo veel mogelijk te lezen over de verschillende decks. Omdat ik vooral bang was voor de verschillende zombie decks vond ik Angel of Glory's Rise een goede sideboard kaart.
Tegen graveyard hate is veel hate, o.a.Ground Seal, Rest in Peace, heb daarvoor kon ik Ray of Revelation en Oblivion Ring in boarden. Deathrite Shaman was tegen de mirror.
Zealous Conscripts en Dreadbore tegen planeswalker decks.

Round 1 – Tom – 2-0 Win
UG Defender Combo

Game 1 – Een paar Angel of Serenity maakte al snel korte metten met zijn beestjes en hij kon maar weinig tegen mijn deck doen.
Game 2 – Hij was colorscrewed en ik resolved de ene na de andere fatty.

Round 2 – Sven – 2-1 Win
Jund haste aggro

Sven is een zeer goede speler maar hij zijn deck is nog niet helemaal compleet. Hij had nog wat kaarten voor zijn mana en creaturebase nodig.
Game 1 – Hij beat me te snel met te veel haste creatures.
Game 2 – Angel of Serenity FTW
Game 3 – Sven is manascrewed.

Round 3 – Bernd – 2-1 Win
UW enchantment beats

Bernd heeft vaak off the radar decks die heel hard kunnen komen. Dit was niet anders.
Game 1 – Zijn beesten worden te snel gepompt door allerlei verschillende enchantments. Hij beat me beurt 2 voor 4, beurt 3 voor 18…
Game 2 – Hij mulliganed niet aggresief genoeg en houdt een 1-land hand en daar maak ik graag misbruik van.
Game 3 – Alweer is hij manascrewed of mulliganed hij niet. Ondanks dat ik hierdoor makkelijk win, is het niet leuk om zo te winnen. De volgende keer maar aggresiever muligannen.

Round 4 – Ruud – 2-0 Win
Jund control

Ruud, hier beter bekent als Eclavyrr, is een zeer goede speler en heeft altijd moeilijke decks om tegen te spelen. Dit was voor mij de spannendste en meest challenging match van de dag. Ik had zijn tegenstanders al horen klagen over de powerlevel van zijn deck.
Game 1 - Duurde erg lang en was een back and forth game. Ik won de game uiteindelijk. De boardstate was een Centaur Healer en twee Spirit tokens. Ik speelde een Unburial Rites op een Thragtusk en op een Craterhoof Behemoth en kon daardoor voor genoeg damage aanvallen. Hij kon maar 10 damage tegen houden en dat we konden door naar Game 2. Zweet op mijn voorhoofd en sideboarden maar.
Game 2 – Ruud stond ver voor en het was bijna time. Ik was nog niet dood maar het scheelde niet veel. Ik speelde Unburial Rites voor zijn flashback cost en haalde Griselbrand terug naar de battlefield. De ronde daarna viel ik stom genoeg aan met mijn griezel, ik stond op 1 en ging naar 8. Hij had een Rakdos Keyrune en een Thundermaw Hellkite liggen en dat was lethal… Ik kon mezelf wel voor mijn kop slaan. Omdat ik toch dood zou gaan gebruikte ik de abillity van Griselbrand, ik raapte 7 kaarten en ik kon, omdat ik genoeg mana had, een dubbele Thragtusk flashbacken. Daarna kon ik nog een Sever the Bloodline spelen op zijn Thundermaw en ik kon genoeg damage doen voor de win. Wat een match!

Round 5 – Tim – 0-2 Loss
Bant Control

Tim ken ik via de FNM en is een aardige gast. Hij neemt graag de tijd om zijn play goed te overdenken en is bekend met veel verschillende decks. Ik had gehoopt om niet tegen hem te moeten, maar omdat ik de enige 4-0 was en hij de enige 3-0-1 (draw dus) moesten we tegen elkaar. Game 1 was een verschrikkelijke game waarbij we beide Angel of Serenity casten om dan weer Thragtusks naar onze hand te halen om weer levens te gainen. Deze game duurde meer dan 45 min en ik zag geen uitweg meer om te winnen en om te verliezen. We kunnen wel Angels naar elkaar blijven gooien maar daar schoot niemand iets mee op. Dus ik gaf Game 1 op om nog een Game 2 te spelen. Flink gefrustreerd en zwaar op tilt maar sideboarden.
Game 2 ging snel, hij resolved een Rest in Peace en gooit er een Jace, Memory Adept bij en begint me te millen met de 0-abillity. Op een gegeven moment heb ik geen outs meer en moet ik opgeven. Tim wint de game en de playmat, ik grijp er net naast en wordt 2de. Achteraf had ik game1 moeten rekken, omdat ik met een draw genoeg zouden hebben om eerste te worden. Maar goed dat is ook niet leuk en je komt toch om te spelen.

Het was een hele leuke dag en ik was erg tevreden over het deck. Het sideboard heeft nog wat werk nodig. Jammer dat een deck als dit toch zijn eigen metagame creert (immers de volgende week zullen meer mensen een aangepast sideboard hebben) dus mss volgende keer weer iets anders spelen. De sfeer in Sittard is geweldig en als mensen gaan hakken omdat ze een beast unleashen (http://www.youtube.com/watch?v=vXOqJmfgMHo) dan is de dag voor mij compleet!
 bijgewerkt door notimeremains 11 jaren geleden
Zoockey
11 jaren geleden
Leuk verslag!
MagnusMagicus
11 jaren geleden
Bedankt voor het maken van het verslag, leuk om te lezen .
NjitRam
11 jaren geleden
Quote:
notimeremains 28-10-2012 om 13:32
RtR Gameday in Sittard
De sfeer in Sittard is geweldig en als mensen gaan hakken omdat ze een beast unleashen (http://www.youtube.com/watch?v=vXOqJmfgMHo) dan is de dag voor mij compleet!


Eervolle vermelding voor Jeffrey (aka Hendrik!)

Top verslag verder en je had de finale idd kunnen drawen d.m.v. de eerste game gewoon door te spelen maar ik vind het wel mooi dat je de game gewoon opgeeft om een volgende game te proberen te winnen
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top