Attrition

Attrition

Commander 2011

, Sacrifice a creature: Destroy target nonblack creature.
€ 7,60

Momenteel niet op voorraad

Email mij eenmalig zodra dit artikel leverbaar is.

 Breng mij op de hoogte
Spaar 7 gratis BoM punten Verdien BoM punten met elke bestelling. Spaar BoM punten voor gratis producten of winkeltegoed.

Kaart informatie

NaamAttrition
Manacost
Converted mana cost3
TypeEnchantment
SetCommander 2011 
RarityRare
Oracle tekst, Sacrifice a creature: Destroy target nonblack creature.
ArtiestScott M. Fischer
 

Reacties op Attrition

Pelgrim1994
4 jaren geleden
Bedankt voor de uitleg twigwalker.
Balsty, oeps had niet helemaal goed gelezen sorry voor het herhalen van de vraag
Blasty
4 jaren geleden
Dezelfde vraag wordt onder jouw post al beantwoord, Pelgrim1994.....
Twigwalker
4 jaren geleden
Helaas werkt dat niet zoals je wilt. Je betaald en offert een beestje op en target een beestje dat je wilt destroyen. Daarop triggert de Dictate of Erebos omdat het opofferen van je beestje deel is van de cost van de ability van Attrition. De stack ziet dan dus zo uit:

--Top--
Dictate of Erebos Trigger
Attrition activated ability, target.
--Bottom--

Je tegenstander moet dus eerst een beestje opofferen en daarna wordt het beest dat jij target gedestroyed, maar je tegenstander zal dus eigenlijk altijd het beestje opofferen dat jij target zodat hij maar 1 beest kwijt is.
Pelgrim1994
4 jaren geleden
als ik de van Attrition gebruik en ik heb ook een Dictate of Erebos op het veld liggen, betekend dat dan dat ik 2 creatures van een tegenstander kan uitschakelen? want ik neem aan dat eerst het effect van attrition afgaat en mijn tegenstander daarna nog een creature moet opofferen wegens Dictate of Erebos.
 Bijgewerkt 4 jaren geleden door Pelgrim1994
Pixie
6 jaren geleden
dank je wel Sean daar was ik al bang voor. Dan is hij niet goed voor mijn sacrifice deck. jammer
seanfrenzy
6 jaren geleden
Het werkt als volgt met gravepact:

Je sacrificed een creature en target iets om te destroyen.
nu triggert je pact en gaat hij op de stack.
je tegenstarders sacrificen een creature.
het getargete creature gaat kapot.

je tegenstander zal dus waarschijnlijk jouw target sacrificen om maar 1 beest te verliezen.
royalroy1990
6 jaren geleden
je sacrifice een creature: destroy target nonblack creature, daarna reageert gravepact. dan mag je tegenstanders nog een creature sacce


kv83 27-06-2013 om 22:23
@royal: Voordat je de cost betaald moet je eerst een target declaren. Dat is de Young Wolf. Bij het resolven van de ability van Attrition is de Young Wolf idd geen legal target meer, maar dat maakt niet uit.

@kv83,

ik bedoelde dat je geen legal target had met destroy non black creature.
 Bijgewerkt 6 jaren geleden door royalroy1990
Pixie
6 jaren geleden
hoe werkt deze precies met Gravepact?
Aangezien je dus zelf een creature sacrifice maar er dus al een creature van de tegenstander dood gaat of werkt het anders?
mauilvec
6 jaren geleden
Ok duidelijk, interessante combo zo. bedankt voor de opheldering
kv83
6 jaren geleden
Ja, maar het is belangrijk om te weten dat je dus wel een legal target hebt. Als je alleen een Geralf's Messenger in het spel hebt en je tegenstander geen creature, kan je hem dus niet saccen met Attrition!
iDeal Mister Cash Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top