Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Disney Lorcana in header?

Lavinius
11 maanden geleden
Ik denk niet dat ik Lorcana ga beginnen opsparen of spelen; al wat je geeft aan Lorcana, kan je niet aan MTG gebruiken
Veekeren
11 maanden geleden
Ai ai ai, Disney kaartjes tussen mijn geliefde Magic producten... Nu heb ik MtG ook nooit op mijn c.v. of Tinderprofiel gezet hoor, maar toch

Maar wel leuk dat straks misschien zowel mijn dochter als ik graag bij de Bazaar komen
Gijsneus
11 maanden geleden
De vorige TCG's van Disney waren geen succes volgens mij. Waarom zou dit nu anders zijn?
nielsvd
11 maanden geleden
Vooraf bepalen of iets succesvol is wordt lastig maar Disney heeft een grote fan base en heeft een enorm universum qua verhaal en karakters. In potentie zou dit toch een grote game kunnen worden. Aan de marketing ligt het in ieder geval niet.

En als er een filter is zodat ik mtg singles kan scheiden van Disney of welke andere TCG ook maakt het mij niet veel uit welke kaarten ze op BoM verkopen.
 bijgewerkt door nielsvd 11 maanden geleden
PrinceRuppertsDog
11 maanden geleden
Ik denk dat ik eerst maar een in flesh and blood ga duiken voordat ik een nieuwe TCG op het lijstje ga zetten
offspring
11 maanden geleden
Als Disney dit wil laten slagen, dan gaat het ze simpelweg lukken, simpelweg omdat er geld zat is. Ik snap de keuze vanuit Bazaar dan ook wel. Heb persoonlijk ook wel een beetje zitten denken om een boosterbox te kopen en sealed in de kast te laten staan. Wie weet wat dat over een jaar of 5 waard is, dat kan zomaar hard gaan.
marcstef
11 maanden geleden
Hi wat zijn jullie favorite Disney karakters ?
Lavinius
11 maanden geleden
Flynn Rider
Ik hoop langs de ene kant dat er zeker een Rider kaart komt, maar langs de andere kant heb ik ook geen interesse in het spel, ik blijf bij MTG.
Left4Doner
11 maanden geleden
Quote:
53 minuten geleden
Hi wat zijn jullie favorite Disney karakters ?

Mulan & Mushu 😀
BluezamX
11 maanden geleden
Tenzij er een Kingdom Hearts expansion komt hou ik het ook bij MtG

Mijn favoriete Disney karakters zijn de beer van Brother Bear, Tarzan en Kronk.
Eervolle vermelding voor Dr. Strange, Garfield en Mr. T, die technisch gezien ook van Disney zijn
Wodi!
11 maanden geleden
@BluezamX dan mag ik toch wel hopen dat Mickey het niet hoeft op te nemen tegen Mr. T!

On topic, ik ben groot fan van Gaston, Stitch en ook Flynn Rider!
PrinceRuppertsDog
11 maanden geleden
Darkwing duck
 bijgewerkt door PrinceRuppertsDog 11 maanden geleden
Luc
10 maanden geleden
Ik herstart dit topic even. Ik ben aan het twijfelen om sealed product van lorcana te kopen om een paar jaar in de kast te bewaren. De verhouding is nu 30/70 om het te doen.

Ik ben benieuwd naar jullie mening/ervaring over het investeren in sealed product.
Aangezien het om een start up van een nieuwe tcg gaat en de 1ste pokemon / magic / flesh and blood 1st editions/alpha sets behoorlijk in prijs zijn gestegen. Waarbij de laatste nog best wel recent is, is de gok natuurlijk verleidelijk.
BluezamX
10 maanden geleden
Ik kan me best voorstellen dat dit over een paar jaar op z'n minst gelijk is in prijs, tenzij het net zo flopt als de Warhammer TCG (wat ik niet verwacht tbh). Het lijkt me een vrij veilige investment
offspring
10 maanden geleden
Ik speel(de) met dezelfde gedachte inderdaad. Een risico zal het altijd zijn natuurlijk, als het flopt dan is het klaar en ben je je centen gewoon kwijt. Tegelijkertijd zit er een enorme machine van een organisatie achter die in staat is om te forceren dat het niet flopt. Volgens mij is dit een redelijk veilige investering.
Jan
10 maanden geleden
Expliciet investeringsadvies geef ik niet, maar misschien zegt het iets dat wij flink investeren en al geïnvesteerd hebben in Lorcana. Wij geloven in dit spel, wij gaan er voor! Nu zijn wij natuurlijk niet in de positie eigenhandig een spel te laten slagen, dus het blijft afwachten in welke mate men het spel wereldwijd omarmt.

Ik wil jullie wel nog het volgende in overweging geven. Voor deze eerste set lijkt de producent de oplage toch enigszins voorzichtig ingezet te hebben. Er zou wel eens minder product in omloop kunnen komen dan er vraag naar is. Voor het slagen van het spel (en daarmee jullie eventuele investering) is het belangrijk dat bij lancering zoveel mogelijk mensen kennis kunnen maken met het spel. Als alle boosterboxen en decks van de eerste serie bij mensen op zolder eindigen gaat het niks worden met het spel. Dit is de reden dat we voor een aantal producten van Lorcana een maximum bestelaantal per persoon hanteren. Op deze manier komt het spel hopelijk bij zo veel mogelijk geïnteresseerden terecht en kan het spel echt wat worden.

Dus de oproep aan het collectief is, investeer met mate, of nog beter, gebruik een deel van je investering om potentieel toekomstige hobby-genoten te enthousiasmeren. Zo investeer je in je eigen investering!
Luc
10 maanden geleden
Bedankt voor jullie reacties.

Ik zal zeker geen grote opkoper / hoarder gaan worden dus als ik 1, hooguit 2 booster boxen aan de kant zet verwacht ik niet dat de impact heel groot is.

Maar er zijn misschien mensen die hier wel 1 of 2 k tegen aan gooien in de hoop het meer dan te verdubbelen.

Ik ga er nog even over nadenken. Los van het financiële risico wat ik vrij klein acht is het vooral de vraag of ik het geld niet liever wil uitgeven aan magic. Een spel wat zichzelf al jaren lang bewijst om me te blijven boeien.

Zoals Jan aangeeft is dat ook een vorm van investeren
magu
7 maanden geleden
Voor deze eerste set lijkt de producent de oplage toch enigszins voorzichtig ingezet te hebben. Er zou wel eens minder product in omloop kunnen komen dan er vraag naar is. Voor het slagen van het spel (en daarmee jullie eventuele investering) is het belangrijk dat bij lancering zoveel mogelijk mensen kennis kunnen maken met het spel.

Vervolgens worden boxen aangeboden voor ruim 2x MSRP


Maar belangrijker: wanneer kunnen we singles op BoM bestellen?
Twigwalker
7 maanden geleden
Hoogstwaarschijnlijk ergens volgende week, maar het heeft iets meer voeten in de aarde dan eerder gehoopt
jjbvd1993
7 maanden geleden
Quote:
4 maanden geleden
Als Disney dit wil laten slagen, dan gaat het ze simpelweg lukken, simpelweg omdat er geld zat is. Ik snap de keuze vanuit Bazaar dan ook wel. Heb persoonlijk ook wel een beetje zitten denken om een boosterbox te kopen en sealed in de kast te laten staan. Wie weet wat dat over een jaar of 5 waard is, dat kan zomaar hard gaan.


Ik weet dat ik op een post antwoord van 4 maanden geleden, maar ik zag elders op het internet dat Lorcana niet met reserved lists etc gaat werken, dus de vraag is heel erg hoe erg mensen waarde hechten aan een gesealde box (denk ik). Bij een alpha boosterbox komt de waarde natuurlijk niet alleen door Black Lotus en andere RL kaarten die je kan vinden, maar ook puur door de schaarste aan gesealde boosterboxen. De vraag is heel erg of dit bij Lorcana hetzelfde gaat werken.

Maar then again, niemand kan de markt voorspellen
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 22 posts
  • Laatste post jjbvd1993 7 maanden geleden
  • Gemaakt door BluezamX 11 maanden geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top