Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Hoi, ik ben Diederik

Fjaulnir
12 jaren geleden
Hallo iedereen, ik ben Diederik.


Ik ben een Belgische magic-speler (nu 24 jaar), maar heb ook jaren in Nederland gewoond als student dus heb wel nog steeds veel affiniteit met Nederland.

De reden dat ik me op deze site heb aangemeld is omdat veel kaarten goedkoper waren dan in België, dus als je er genoeg bestelt dan haal je die extra verzendkosten er zo uit.
En de reden dat ik me op dit forum heb voorgesteld, is natuurlijk omdat ik wil meedingen naar de prijzen


Ik ben vrij nieuw in het spel. Ik heb het jaren geleden wel af en toe met een neef gespeeld, maar toen snapte ik er weinig van. Nu, jaren later, speelde ik het toevallig eens op een verjaardag van een andere neef (en nu snapte ik het wel ), en kwam erachter dat die eerste neef elke donderdag bij hem thuis een magic-avond heeft en daar ben ik sinds kort actief.

Het doel is dus vooral om casual te spelen, ik heb geen intenties om ook toernooien te gaan spelen maar moest blijken dat ik toch talent heb (al denkt wslk iedereen dat van zichzelf ) ga ik mss toch ook wel eens proberen.


'k Ben momenteel mijn eerste eigen deck(s) aan het bouwen, 1 blauw-groen dat bijna af is, en ben al in gedachten een groen-rood aan het plannen.
Momenteel ben ik dus nog druk bezig met combineren en alles in elkaar passen, dus heb momenteel nog geen ruilkaarten in de aanbieding. Van zodra ik 3, mss 4 decks heb, ben ik wel van plan de 'overschot' te ruilen.

Aangezien ik pas bezig ben, komt het grootste deel van mijn kaarten dus uit M12.

Die groep vrienden van mijn neef speelt voornamelijk een eigen variant op 'Emperor Magic' dus behalve gewone 1-op-1 is dat hetgeen wat ik het meeste speel.

Zijn er hier veel die deze variant spelen?


Ajuus en tot binnenkort!


Diederik
 bijgewerkt door MagnusMagicus 12 jaren geleden (Even je posts samengevoegd. Je kunt je posts gewoon editen als je wat vergeet :))
MagnusMagicus
12 jaren geleden
Hoi Diederik!
Welkom op de Bazar! Zelf heb ik nog nooit Emperor gespeeld, maar ik heb net een pagina met uitleg gemaakt (Emperor), al is het momenteel nog een copy/paste van de linkje die je gaf Maar ik ga hem vertalen om de drempel van het spelen zo laag mogelijk te maken

Laten we hopen dat je een mooie prijs wint met dit topic, maar ook dat je je hier goed kunt vermaken! Post vooral je decks, dan kunnen we je helpen ze nog beter te maken
caingarn
12 jaren geleden
Heey Diederik welkom hier op BoM (:
Ik heb wel eens gekeken naar Emperor maar het nog nooit geprobeerd.
Kamerolifant
12 jaren geleden
Allereerst welkom op BoM. =)

Ik kende Emperor nog niet, ik ga het eens lezen. Thanks for the tip!
Fjaulnir
12 jaren geleden
Als ik zo die Engelse regels eens bekijk, lijkt het toch wel veel ingewikkelder dan als we het spelen.
Ofwel snap ik gewoon nog niet alle regels en hebben ze mij een versimpelde versie uitgelegd; of anders heeft mijn groepje hun eigen aangepaste regels gemaakt.

Bij ons komt het er namelijk op neer dat iedereen de dobbelsteen gooit, de 3 hoogste zijn 1 team, de andere 2 of 3 het tweede team. (als ze met 2 zijn, speelt er eentje met 2 decks)
Die kiezen dan elk hun emperor, en de twee anderen moeten eerst tegen de twee andere generaals van het ander team.

Pas als je de generaal tegenover jou hebt uitgeschakeld, kun je de aanval op de emperor lanceren om de ronde te winnen. Abilities en mss andere spells konden denk ik wel daarvoor al op de emperor terechtkomen, maar met je creatures enz. kan je hem nog niet rechtstreeks aanvallen.

Dus die is dan al sterk opgebouwd tegen dat jij drtegen moet en je eigen emperor helpt je natuurlijk wel heel het spel al met zijn kaarten.



Maar zoals ik zei ben ik heel nieuw, dus waarschijnlijk is het ingewikkelder dan hoe ik het uitleg






PS: de decks die ik aan het bouwen ben zijn nog niet 'fysiek' in elkaar gestoken, daarvoor wacht ik tot ik alle kaarten heb (wacht nog op 1 levering).
Het lijkt me namelijk gemakkelijker om in een keer het afgewerkte deck te bouwen, dan om eerst iets te bouwen en er dan later nog wat kaarten te moeten uithalen, je deck inkorten lijkt me zoveel moeilijker als je het al mooi in hoesjes afgewerkt hebt, dan als het alleen nog maar op papier staat



PPS: het 3de deck waarover ik nu al zit na te denken, wordt waarschijnlijk een ally-deck, als het me lukt iets goeds in elkaar te flansen met al die verschillende kleuren.

Daarvoor wou ik eventueel ruilen; maar nog een vraagje ivm ruilen: het lijkt me niet nuttig al mn 'overbodige' kaarten hier op de site te zetten als er naar dat type toch 0 vraag is. De meerderheid zijn namelijk commons (uiteraard) en vooral M12-kaarten (ook wat M11, Zendikar en Worldwake).

Is het uberhaupt de moeite met zo'n kaarten, om die hier op de site te pleuren? Als dit soort kaarten namelijk helemaal geen interesse heeft bij de meeste ervarenere spelers, dan is het wel veel werk voor niets


Bij deze alvast, uit ik mijn zeer-nabije-toekomst interesse voor kaarten met de ability 'Ally' ;-) dus als mensen die kwijtwillen, ben ik de man
Ik zal hierover binnenkort nog wel een uitgebreidere post posten in het juiste forum.
Fjaulnir
12 jaren geleden
Een vraagje nog:


Als ik binnenkort mn 'haves' op de site ga zetten; is het dan nuttig om heel de zooi erop te zetten (honderden), of is het de gewoonte alleen redelijk waardevolle/nuttige kaarten te posten?
MarcelN
12 jaren geleden
Ik zou gewoon je interessante haves erop zetten... Mocht je in iemand z'n wants lijst een kaart ziet staan die je hebt weet je dat vaak wel... Anders heb je er een paar avonden werk aan Als je ook alle cardlinks erin wilt zetten enzo..
beany
12 jaren geleden
welkom
Fjaulnir
12 jaren geleden
Woot, vandaag 5 boostertjes opengetrokken, 3 mythics. It's my lucky day

Het verslavende aan boosters is dat het net een kraslot is, alleen win je tenminste altijd een troostprijs

Child of Alara, Army of the Damned en Olivia Voldaren
En dan nog 1 van de 2 rares een Hinterland Harbor altijd handig
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 9 posts
  • Laatste post Fjaulnir 12 jaren geleden
  • Gemaakt door Fjaulnir 12 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top