Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

a Booster Battle a day keeps the doctor away

Twigwalker
4 jaren geleden
Booster Battle 10

Openingshand: Wayward Servant, Giant Spider, Shed Weakness & Bounty of the Luxa.

Claudia opent met een Fan Bearer en geeft de zombie een Honed Khopesh om vast te houden in plaats van de waaier. Mijn Wayward Servant durft hierdoor niet te blocken, maar wel aan te vallen, stand 18-18. Claudia volgt dit echter op met een Trueheart Duelist die ik ook niet wil blocken.

Ik zak langzaam af naar 12 leven, maar krijg wel mijn Bounty of the Luxa op het veld. De beurt daarop speel ik een Aven Initiate met mana open voor mijn Shed Weakness. Die laatste kaart wordt echter teniet gedaan door Claudia haar Supernatural Stamina waardoor mijn Wayward Servant het veld verlaat.

Ik ga naar 10, maar heb er vertrouwen in dat ik het gevecht nog kan keren. Mijn Aven Initiate kan nu in de lucht doorkomen terwijl mijn Giant Spider de boel voor Claudia blokkeert. Daarnaast heb ik een Cast Out die meteen Khenra Charioteer met kar en al de woestijn in stuurt.

De beurten hierop tapt Claudia steeds mijn Aven Initiate met haar Fan Bearer, maar kan ik met mijn Giant Spider doorkomen. Ik curse Claudia met Trespasser's Curse, ik vind nog een Dune Beetle en Thresher Lizard en Claudia zakt naar 6. De Thresher Lizard verliest het van een Cartouche of Strength gecombineerd met Destined // Lead. Nu vind ik echter een [k]Forsake the Wordly[/k] en een Gust Walker waardoor mijn flyers door kunnen komen.

Claudia revealed nog een Sandwurm Convergence waar ze geen mana voor heeft en ik laat zien dat ik een Cancel klaar had voor het geval dat.

Hierna hebben we nog 1 battle met Amonkhet en dan gaan we alweer door naar een nieuwe set!
 bijgewerkt door Twigwalker 4 jaren geleden
Blasty
4 jaren geleden
Leuke pulls die planeswalkers!!!

Voor wie de score wil weten
SerraAngel22 : 3
Twigwalker : 7
 bijgewerkt door Blasty 4 jaren geleden
Twigwalker
4 jaren geleden
Kijk statistieken waar we wat aan hebben
Twigwalker
4 jaren geleden
Booster Battle 11

Openingshand:Trespasser's Curse, Miasmic Mummy, Those Who Serve & Trial of Solidarity.

Ik merk dat ik na die Mystery Booster battles nog steeds moet wennen dat ik zo vaak dezelfde kaarten voorbij zie komen. Kunnen sets niet altijd zo groot zijn als die van de Mystery Boosters

Ik open met mijn Trespasser's Curse gevolgd door Those Who Serve. Claudia speelt een Gate to the Afterlife en dwingt mijn bediendes deze pot uit te te zitten met Compulsory Rest. Ik pak een Consuming Fervor en besluit mijn Trial of Solidarity te discarden aan mijn Miasmic Mummy. Claudia discard een Final Reward. Oei wat is die andere kaart in haar hand dan wel niet.

Het blijkt een Manticore of the Gauntlet een sterke kaart, maar niet onoverkoombaar voor mijn Miasmic Mummy met Consuming Fervor. Ik zet Claudia op 14 en ga zelf ook naar 14 als ze terug aanvalt. Ik pak en speel een Cartouche of Solidarity en zet Claudia op 9. Ik geef Those Who Serve hun eeuwige rust en ga zelf naar 16.

Langzaam zet ik Claudia lager en lager maar wordt mijn Miasmic Mummy ook kleiner en kleiner. Beide vinden we niet echt kaarten die wat toevoegen tot de laatste kaarten. Claudia speelt een Desert Cerodon en ik speel een Thresher Lizard. Claudia stuurt mijn 1/1 warrior token terug naar mijn hand en laat 2 van de 3 laatste kaarten in mijn deck naar mijn graveyard gaan met Winds of Rebuke, oef!

Claudia valt aan met haar Desert Cerodon en ik ga naar 6. Ik speel een kleine blocker en val aan met mijn Thresher Lizard. Deze wordt echter verrast door een Djeru's Resolve. Mijn Lizard gaat strijdend ten onder, maar ik heb geen creatures meer in mijn deck die op kunnen tegen de Desert Cerodon. Een spannend potje wat gelijk op ging tot de laatste kaarten in de booster! Claudia had ook nog een mooie pull in de vorm van een Scattered Groves.

Helaas geen Invocations, maar misschien dat we meer geluk hebben bij de volgende set! Hint Hint.
 bijgewerkt door Twigwalker 4 jaren geleden (Toetjes en andere foutjes gefixt :p)
Blasty
4 jaren geleden
Het is geen toetje Ceradon maar een woestijn Ceradon

Gaan we Kaladesh battles zien?
WJayW
4 jaren geleden
Leuk om te lezen weer, wat vonden jullie beide van de kaarten in de set? Zeker omdat je meldde dat:
Quote:
6 dagen geleden
Toen deze set uitkwam hadden we een pauze van Magic dus bijna alle kaarten zullen nieuw zijn voor ons.
Twigwalker
4 jaren geleden
Quote:
18 uren geleden
Het is geen toetje Ceradon maar een woestijn Ceradon

Gaan we Kaladesh battles zien?



Geen Kaladesh, we zijn toen die set uitkwam al op Invention jacht geweest.

Quote:
5 uren geleden
Leuk om te lezen weer, wat vonden jullie beide van de kaarten in de set? Zeker omdat je meldde dat:
Quote:
6 dagen geleden
Toen deze set uitkwam hadden we een pauze van Magic dus bijna alle kaarten zullen nieuw zijn voor ons.



Tot nu toe vinden we de kaarten thematisch heel gaaf. Ik vind het ook leuk dat we dus zelfs in een booster battle af en toe wat synergieën zien ontstaan met Exert en Cycle. Daarnaast vind ik Cycling een erg leuke ability vooral voor Booster Battle. Hier kom ik na de volgende reeks battles wat uitgebreider op terug, we gaan namelijk nogmaals proberen om een Invocation te bemachtigen, maar nu met Hour of Devastation!

Booster Battle 12
Hour of Devastation dus!

Openingshand: Aven Reedstalker, Sifter Wurm, Rampaging Hippo & Granitic Titan.

Met deze openingshand ben ik bang voor een agressieve start van Claudia. Ik mag gelukkig beginnen, maar Claudia opent meteen met een Frilled Sandwalla. Dit kan wel eens een spannende pot worden. Ik besluit mijn Granitic Titan te cyclen opzoek naar iets wat ik wat eerder kan spelen. Ik vind een Life Goes On, perfect!

Ondertussen zak ik naar 14 en leg mijn Aven Reedstalker neer. Ik wil hier echter niet mee blocken dus ik ga naar 11. Claudia doet niets aan mijn Aven Reedstalker dus ik gain 4 leven van Life Goes On en ga weer naar 15. De aanvallen blijven komen, maar gelukkig speelt Claudia verder alleen een God-Pharaoh's Faithful en Desert of the Mindful terwijl ze naar betere kaarten zoekt. Ze vindt een Oketra's Avenger, die kan wel problematisch zijn.

Ik leg mijn Rampaging Hippo neer, maar die wordt snel wat kleiner gemaakt met een Torment of Venom. Ik besluit nog eens 3 leven te verliezen omdat ik mijn enige flyer niet kwijt wil en mijn Sifter Wurm niet wil discarden. Hierdoor ga ik naar 3 wanneer Claudia aanvalt en ik ook niet wil blocken.

Mjin Sifter Wurm weet het tij zoals ik hoopte te keren. Ik reveal een The Locust God en klim weer naar 9. De volgende beurt speel ik de god en val aan met mijn Wurm en Aven Reedstalker. Claudia vind geen antwoord en de volgende beurt heb ik genoeg flyers in de lucht om er een eind aan te maken.

Een erg gave eerste battle en het zal nooit vervelen om een Mythic god te openen!

 bijgewerkt door Twigwalker 4 jaren geleden
BluezamX
4 jaren geleden
Wow, dope battle! Die God kwam wel dubbel perfect op tijd!
Twigwalker
4 jaren geleden
Booster Battle 13
Openingshand: Blur of Blades, Open Fire, Graven Abomination & Carrion Screecher.

Claudia en ik wisselen in het begin veel antwoorden af. Ik speel mijn Graven Abomination zij speelt haar Moaning Wall. Ik speel mijn Carrion Screecher zij speelt haar Desert's Hold. Zij spelet een Fervent Paincaster en ik kom hier vanaf met mijn Blur of Blades.

Ik gebruik mijn Open Fire niet op haar Moaning Wall omdat de wall haar nooit gaat helpen winnen en ik dus beter mijn removal op hand kan houden. Ik pak en speel Bitterbow Sharpshooters, maar ook hier heeft Claudia weer een antwoord voor in de vorm van Farm // Market.

Ik pak en speel een Hollow One opnieuw een 4/4 waar moeilijk vanaf te komen is. Claudia speelt een Firebrand Archer en probeert met een Ambuscade mijn Graven Abomination te verrassen. Mijn Saving Grace steekt daar echter een stokje voor.

Claudia valt aan met haar Firebrand Archer omdat ik geen blockers heb en speelt een Defiant Khenra. Ik ruim de Khenra op met mijn Open Fire, ik pak een Liliana's Defeat en sloop hiermee de Moaning Wall. Vervolgens kan ik doorkomen voor 7 damage en sla hiermee Claudia naar 8. Er begint wat vaart in de battle te komen.

Claudia weet de boot nog even af te houden door een Solitary Camel te spelen en Desert of the Glorified te cyclen, maar uiteindelijk is mijn 4/7 te sterk. Zeker wanneer hij geholpen wordt door Steadfast Sentinel die Eternalized wordt als 4/4 zombie.
 bijgewerkt door Twigwalker 4 jaren geleden
Twigwalker
4 jaren geleden
Terug van nooit echt weggeweest hier is: Booster Battle 14!

Openingshand: Feral Prowler, Thorned Moloch, Claim // Fame & Ammit Eternal.

Ik open met mijn Feral Prowler en Claudia met haar River Hoopoe, wat een schattige kaart. De vogel durft de kat niet te blocken (logisch) aangezien ik 3 mana open heb. Mijn rare, Ammit Eternal komt vervolgens in het spel en Claudia krijgt een grote frons op haar gezicht.

De komende beurten kan ik behoorlijk beuken met mijn zombie crocodile demon terwijl ik meerdere beesten neer leg en Claudia opzoek is naar een antwoord. Ze gaat van 19 naar 14 naar 8 en naar 1. Ze speelt een Foil Scrounger of Souls gevolgd door een non-foil Scrounger of Souls. Een coole play, maar helaas kan ze nooit leven gainen van de tweede versie omdat Afflict haar al de das om doet.

Geen spannende battle aangezien ik geen eens leven verlies, maar wel een goede demonstratie hoe sterk een goede rare vroeg in het spel kan zijn.
Twigwalker
4 jaren geleden
Booster Battle 15

Openingshand: Act of Heroism, Feral Prowler, Kindled Fury & Supreme Will.

Ik mag weer beginnen en leg snel mijn Feral Prowler neer. Claudia gooit een Disposal Mummy neer welke ik dispose met een Act of Heroism. Meteen heb ik spijt dat ik mijn mana niet open gehouden heb voor mijn Supreme Will want Claudia speelt een Vizier of the Anointed en legt een foil Earthshaker Khenra in haar graveyard.

Mijn Grisly Survivor survived een Puncturing Blow niet. Ik leg een Spellweaver Eternal neer en Claudia een Firebrand Archer. Ik voorkom een Doomfall met Supreme Will en weet de Earthshaker Khenra voorgoed op te ruimen met een block van mijn Spellweaver Eternal en een Kindled Fury.

Ik speel een Sand Strangler en sta ondertussen nog maar op 12 leven. Voor Claudia is het tijd voor wat Strategic Planning. Ze vindt een Ambuscade die mijn Sand Strangler de das om doet. Ik probeer zelf ook druk te blijven zetten door aan te blijven vallen met mijn Spellweaver Eternal. Claudia blokt niet en gaat naar 15. De beurt daarop gebruikt ze echter Consign // Oblivion om mijn enige blocker terug te sturen en zak ik naar 8.

Zo wordt het spannend want ik pak wel erg veel damage van de Firebrand Archer. Hoopvol ga ik opzoek naar een planeswalker met Djeru, With Eyes Open. Helaas geen foil planeswalker in de rest van mijn deck, maar een 4/3 vigilance is ook niet verkeerd. Ik sta nog maar op 2, maar Claudia kan niet aanvallen omdat mijn beesten groter zijn.

De beurt erop cycle ik mijn Desert of the Mindful en val ik aan met mijn 4/3 Vigilance. Claudia doet wat ik al hoopte en dubbel blockt de aanvaller. Met mijn cycle actie vond ik namelijk een Open Fire die nu de Firebrand Archer opruimt. De 4/3 is te groot voor de Vizier of the Anointed en Claudia heeft geen beesten meer over. Ze pakt een kaart en geeft de beurt door.

Ik speel een Harrier Naga en zet Claudia op 9. Ze heeft nog een laatste troef op hand, namelijk een Striped Riverwinder. Ik heb echter al teveel beesten in het spel en met Appeal // Authority maak ik er een beurt eerder een eind aan. Claudia had nog slimme plannen met het terughalen van de Striped Riverwinder met een Abandoned Sarcophagus, maar van die coole truc komt helaas niets terecht.
 bijgewerkt door Twigwalker 4 jaren geleden
SerraAngel22
4 jaren geleden
Booster Battle 16

Vandaag is het eens aan mij de beurt om de booster battle te beschrijven:

Ik start met Unquenchable Thirst, Driven // Despair, Crash Through en Gift of Strength.

Ik mag beginnen en vraag mij meteen af wat ik moet met deze hand: voornamelijk trucs, maar geen creatures om deze trucs op te spelen. Ik besluit om direct een kaart te pakken: Traveler's Amulet. Niet bepaald het creature waar ik op hoopte...

Julian begint wel direct beesten te spelen: in beurt 1 een God-Pharaoh's Faithful, in beurt 2 een Defiant Khenra en in beurt 3 een Sidewinder Naga. Ik besluit om mijn Unquenchable Thirst te spelen op de Sidewinder Naga, ook al heb ik geen Desert. Ik zal dus eerst een aanval moeten accepteren voordat het beest getapped blijft. Inmiddels sta ik op 13 leven, terwijl Julian alleen maar gestegen is naar 21.

Eindelijk pak ik een creature en kan ik 'echt' van start: ik speel een Frontline Devastator. Julian legt een Oasis Ritualist neer. De beurt erna kan ik voor het eerst aanvallen en dat gaat meteen erg goed: Julian besluit om mijn Frontline Devastator te dubbelblocken met zijn Defiant Khenra en Oasis Ritualist. Ik speel Gift of Strength en Julian neemt 2 schade vanwege de afflict-ability en verliest beide creatures.

De volgende beurt speel ik beide kanten van Driven // Despair en zorg daarmee dat Julian Hazoret's Undying Fury moet discarden en op 16 leven komt te staan. In zijn beurt legt Julian Rhonas's Stalwart neer.

De beurt erna val ik weer aan met mijn Frontline Devastator en speel Burning-Fist Minotaur en Disposal Mummy. Ik kies ervoor om hiermee Hazoret's Undying Fury te exilen. De kans is natuurlijk klein dat hij er nog wat mee kan, maar ik vind de kaart gewoon het engst. Julian exert zijn Rhonas's Stalwart en zet mij daarmee op 10. Ook speelt hij Eternal of Harsh Truths.

De beurten erna val ik een paar keer aan en zet Julian op 7 leven. Julian probeert antwoorden te vinden door een Desert te cyclen. Ook speelt hij een Bloodwater Entity. Wat ben ik blij dat ik er eerder voor heb gekozen om Hazoret's Undying Fury te exilen!

Ten slotte kan ik nog een Torment of Scarabs neerleggen en is het spelletje snel uitgespeeld. Julian komt nog even terug door 3 leven te gainen van Aven of Enduring Hope, maar kan het uiteindelijk niet meer winnen.

Winst voor mij!
 bijgewerkt door SerraAngel22 4 jaren geleden
offspring
4 jaren geleden
Leuk om te lezen dit, goed bezig!
Twigwalker
4 jaren geleden
Booster Battle 17
Openingshand: Mummy Paramount, Unconventional Tactics, Tragic Lesson & Dauntless Aven.

Claudia opent met een Ruin Rat en ik volg met mijn Mummy Paramount. De creatures ruilen met elkaar en Claudia legt een Khenra Scrapper neer. Ik antwoord met mijn Thorned Moloch en Claudia Exert haar Khenra en zet mij op 16.

Mijn Dauntless Aven kan hierna aan het werk in de lucht en dit wordt een thema deze battle. Hoewel ik verrast wordt door een Jace's Defeat die mijn Tragic Lesson countered. Speel ik hierna alleen nog maar Flyers. Eerst een [k]Aven Reed Stalker[/k], vervolgens een Aerial Guide en mijn Unconventional Tactics zorgen tussendoor voor Flying op de Thorned Moloch.

Claudia zoekt een antwoord bovenop de Sunset Pyramid, maar krijgt geen gehoor van de goden. Mijn flyers maken er snel een einde aan.

Niet de spannends battle dus, maar wel de laatste van Hour of Devestation. Helaas geen Invocations gevonden. Hierna weer 12 boosters van een andere set. Kunnen jullie raden welke?
 bijgewerkt door Twigwalker 4 jaren geleden
WJayW
4 jaren geleden
Toch blijft het leuk om te lezen hoe jullie het uitvechten met de boosters

Voor wie het niet bijhoud, het staat nu 12-5 in het voordeel van Twigwalker.

En ik gok maar wat... war of the spark next?
 bijgewerkt door WJayW 4 jaren geleden
BluezamX
4 jaren geleden
Ik zet m'n knikkers op Kaladesh!
Twigwalker
4 jaren geleden
Quote:
14 uren geleden
En ik gok maar wat... war of the spark next?


Dingdingding! We hebben een winnaar. We gaan inderdaad naar War of the Spark!

Booster Battle 18
Openingshand: Huatli's Raptor , Domri, Anarch of Bolas, Turret Ogre & Ashiok's Skulker.

Ik heb een sterke openingshand, met veel kaarten die sterk zijn in limited. Claudia mag echter beginnen en begint met een Guild Globe, maar daar heeft mijn Huatli's Raptor weinig boodschap aan. De Globe helpt Claudia wel om Tomik, Distinguished Advokist neer te leggen.

Helaas voor Claudia wordt Tomik direct aan stukken gescheurd wanneer Domri, Anarch of Bolas hem laat vechten met de Raptor. Claudia zakt van 20 naar 11 door aanvallen van de rapot. Rising Populace durft ook niets te beginnen tegen de Raptor, maar een Kasmina's Transmutation maakt mijn Ashiok's Skulker een stuk kleiner waardoor de [k]Rising Populace dit beest wel durft te blocken. Helaas moeten ze zelf ook het veld ruimen omdat de 1/1 +1/+0 heeft van Domri.

Claudia weet Domri op te ruimen met Sarkhan's Catharsis en kan nog een Spark Reaper neer leggen, maar mijn Turret Ogre is simpelweg te groot. Topple the Statue zorgt ervoor dat Claudia niet kan blocken en deze battle is over zonder dat ik damage heb genomen.

Claudia revealed de rest van haar booster en hier zat nog veel removal in, helaas lag het dus onderop waardoor de battle vrij eenzijdig was. Volgens mij wel een leuke set War of the Spark dus ik heb zin om er meer van te zien!
Wodi!
4 jaren geleden
Doen jullie wel eens een rematch met dezelfde boosters? Of is het altijd éénmalig?
Twigwalker
4 jaren geleden
Quote:
15 uren geleden
Doen jullie wel eens een rematch met dezelfde boosters? Of is het altijd éénmalig?


Goeie vraag vraag! Eigenlijk doen we het altijd eenmalig, maar het kan inderdaad ook leuk zijn om bijvoorbeeld best of three te doen met dezelfde boosters. Misschien dat we dat bewaren voor de laatste battle
Wodi!
4 jaren geleden
Ik ben benieuwd, ik blijf jullie volgen! Is leuk om te lezen!
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 48 posts
  • Laatste post Wodi! 4 jaren geleden
  • Gemaakt door Twigwalker 4 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top