Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Build Your Card #146: If you can't beat 'em, remove 'em!

Archranex
3 jaren geleden
Zoals de titel misschien al doet vermoeden, is het thema voor deze Build Your Card sessie... removal!

De regels zijn:
1. Één kaart per deelnemer. Deze mag gewijzigd of vervangen worden.
2. Wees aardig. Net als MtG is BYC maar een spel.
3. Heb vooral lol met elkaar!

Een kaart wordt beoordeeld aan de hand van de onderstaande criteria:
1. Lol: hoe leuk is het om met en tegen deze kaart te spelen?
2. Trouw aan het thema: Voldoet de kaart aan het thema?
3. Balans: Is de kaart een samenhangend geheel?
4. Powerlevel: Is de kaart niet veel te sterk of zwak?
5. Gebruiksvriendelijkheid: Is de kaart niet te ingewikkeld? (dus niet te veel tekst, complexiteit, e.d.)
6. Originaliteit: Hoe origineel is de kaart?
7. Afwerking: Is de kaart compleet (dus: heeft het een cost, rarity, naam, etc.) en kloppen de bewoordingen?
8. Trouw aan de kleur(en): Komen de kleuren van de kaart min of meer overeen met de abilities die erop zitten?

In deze BYC vraag ik jullie om een kaart te ontwerpen die op een of andere manier aan removal doet, dus die één of meerdere andere kaarten (van tegenstanders) raakt en minstens deels onschadelijk maakt. Om nog wat meer richtlijnen te geven, de kaart:
- kan eender welke kleur en type zijn (zolang het effect in de kleur(en) past natuurlijk; elke kleur doet aan removal op zijn eigen verschillende manier);
- kan eender welke soort kaarten/types naar keuze raken en kan één of meerdere kaarten raken;
- heeft bijvoorbeeld als effect: destroy, exile, sacrifice, banish, counter, tapping, bounce, tuck, damage, stats verlagen/veranderen, fighting, stealing, disabling etc.
- kan conditioneel zijn, nog andere effecten hebben...

De deadline is zondag 21 juni, dus over een week.

Zo, hopelijk kunnen jullie met deze richtlijnen aan de slag. Succes en veel plezier met het removen van je tegenstanders pesky threats!
 bijgewerkt door Archranex 3 jaren geleden
LeKrutes
3 jaren geleden
Rakdos Smite

Instant

Destroy target nonenchantment permanents. Rakdos Smite deals 3 damage to you.

You no longer entertain me - Rakdos, The showstopper
Eclavyrr
3 jaren geleden
Profetic Rapture

Sorcery

Scry 3, then reveal the top card of your library. Exile it and each non-land permanent with an equal or lower converted mana cost.

"The prophet looked into the future, and didn't like what she saw."
 bijgewerkt door Eclavyrr 3 jaren geleden
BluezamX
3 jaren geleden
Powerdrain

Enchantment - Aura

Enchanted creature loses all keyword abilities and can't have or gain keyword abilities.
MagnusMagicus
3 jaren geleden
Accidental Earthquake
Sorcery
Split Second
Destroy target land.
Destroy target land you control.
Destroy another target land you control.
"Eh boss, we have a small situation...."
 bijgewerkt door MagnusMagicus 3 jaren geleden
Stalkative
3 jaren geleden
Quote:
3 uren geleden
Accidental Earthquake
Sorcery
Split Second
Destroy target land.
Destroy target land you control.
Destroy target land you control.
"Eh boss, we have a small situation...."

Waarom twee keer "Destroy target land you control"?

----------------
Shoot
Instant
~ deals 2 damage to any target.
//
Kill
Instant
Aftermath (Cast this spell only from your graveyard. Then exile it.)
Destroy target creature that was dealt damage this turn.
----------------
Deze split kaart met Aftermath kan je op meerdere manieren spelen. Je kunt beide helften achter elkaar casten (dan is het effectief "Destroy target creature" voor ), maar je kunt ook bijvoorbeeld eerst een 2-toughness creature slopen met Shoot en op een latere beurt een creature chump-blocken om dat creature te slopen met Kill. Vanwege deze extra versatility heb ik ervoor gekozen om de effecten wat overcosted te maken (beide effecten bestaan namelijk los van elkaar op 1 mana in Shock en Fatal Blow).
 bijgewerkt door Stalkative 3 jaren geleden (eigen inzending toegevoegd)
TheRobinros
3 jaren geleden
Quote:
3 uren geleden
Accidental Earthquake
Sorcery
Split Second
Destroy target land.
Destroy target land you control.
Destroy target land you control.
"Eh boss, we have a small situation...."


Ik zou hem de tweede en de derde keer "another" meegeven, aangezien je nu vooral voor de tweede en derde line hetzelfde target aan mag wijzen enzo
MagnusMagicus
3 jaren geleden
@Stalkative: het idee is dat je twee van je eigen landen moet slopen om voor 1 mana een land van een tegenstander te slopen.
@TheRobinRos: goed punt, die had ik even over het hoofd gezien . Aangepast!
Stalkative
3 jaren geleden
Misschien nog beter om er een sacrifice van te maken, tenzij je wil dat spelers hun Darksteel Citadels kunnen targeten om niets te hoeven sacrificen
MagnusMagicus
3 jaren geleden
Nee, that's the dream
Daedalon
3 jaren geleden
Corpse Collector
Creature - Imp

Undergrowth - When Corpse Collector enters the battlefield, target creature an opponent controls gets -X/-X until end of turn, where X is the number of creature cards in your graveyard. If that creature would die this turn, instead exile it and Corpse Collector gains +1/+1 counters equal to that creature's toughness.

1/3
 bijgewerkt door Daedalon 3 jaren geleden
bartist
3 jaren geleden
Hey Deadalon
Ik wil je wijzen op een situatie die door je verwoording ontstaat.
Als het creature dat je target door gaat door de ability van Corpse Collector, dan krijgt CC alleen counters als het creature meer power dan toughness had. Als de collector een Grizzly Bears -2/-2 geeft, dan krijgt de collector geen counters want op het moment van sterven was de power van de bear 0.
Weet niet of je dat beseft, dus dat meld ik ff
Daedalon
3 jaren geleden
Oh xD was dat vergeten, zal ik ff verbeteren
Jasper90
3 jaren geleden
Quote:
5 uren geleden
Corpse Collector
Creature - Imp

Undergrowth - Target creature gets -X/-X until end of turn, where X is the number of creatures in your graveyard. If that creature would die this turn, Corpse Collector gains +1/+1 counters equal to that creature's converted manacost

1/3

Daarnaast staan op alle undergrowth creatures: wanneer deze de battlefield enters (of cast in 1 geval), instants en sorceries hebben dat niet omdat dat wel duidelijk maar 1 keer gebeurd. Ik weet niet of je iets nieuws wilt maken, dus check even met de verwoordingen op andere kaarten wat de bedoeling is.
Nissa333
3 jaren geleden
Nature’s Balance

Enchantment

Flash

Each upkeep you may destroy target enchantment or artifact an opponent controls. If you can’t destroy an enchantment or artifact with Nature’s Balance, sacrifice Nature’s Balance.




- Dit is zeker geen sterke kaart, ik heb hem uncommen gemaakt maar zou ook net zo goed een Common kunnen zijn. Ik vind dit alleen niet erg dat hij slap is. In mijn mening laat dit goed removal zien uit groen (anti enchantments en artifact). Doordat het een triggered ability is en omdat het op een enchantment zit is hij in mijn mening iets meer versatile dan dat je op het eerst zou denken. Hij kan namelijk in een enchantment/constellation/devotion deck of in een meer bant deck

- Naar mijn weten is dit een nieuwe manier (en hopelijk niet eerder gebruikte manier) om op (semi-)instant speed te removen in groen.
 bijgewerkt door Nissa333 3 jaren geleden
MagnusMagicus
3 jaren geleden
Leuk gevonden! Ik vraag me alleen af of hij erg de moeite waard is boven een Seal of Primordium . Maar het is in feite een Naturalize als enchantment, maar dan minder goed omdat je niet NU iets kunt slopen. En Naturalize is ook al ingehaald door een paar recente kaarten die hetzelfde doen, maar ook nog een derde optie geven. Ik denk dat er wel iets meer spice in kan .

En de tekst van je kaart loopt net niet helemaal lekker. Dit is 'm:

At the beginning of the next turn's upkeep, you may destroy target enchantment or artifact an opponent controls. If you don’t, sacrifice Nature’s Balance.
Triskelion88
3 jaren geleden
Traitorous Sacrifice 2

Sorcery

Gain control of target creature. Untap it. It gains haste until end of turn. At then of turn sacrifice it.


Een common die gebruikt maakt van steal achtige effecten die in rood zitten en de "destroy/sacrifice" effecten uit zwart door hem op sorcery speed te zetten kan je hem niet als instant removal gebruiken en daardoor is de kaart situationeel speelbaar en past hij op zijn common slot.
TheRobinros
3 jaren geleden
Fate Connection
Enchantment
As Fate Connection enters the battlefield, choose two nonland permanent types and put 3 fate counters on Fate Connection. (The nonland permanent types are artifact, creature, enchantment, planeswalker and tribal.)
If a permanent of one of the chosen types would leave the battlefield and there is a fate counter on Fate Connection, destroy a permanent of the other chosen type instead and remove a fate counter from Fate Connection.
When Fate Connection has no fate counters, sacrifice it.
sibrand
3 jaren geleden
Stone-sight Basilisk

Creature - Basilisk Snake

Deathtouch

Whenever one or more creatures attack you or a planeswalker you control,Choose up to one of them and put a stone counter on that creature. As long as it has a stone counter on it, it is an artifact.

"Whatever you do, don't look it in the eyes"

4/4
 bijgewerkt door sibrand 3 jaren geleden
BluezamX
3 jaren geleden
Quote:
39 minuten geleden
Traitorous Sacrifice 2

Sorcery

Gain control of target creature. Untap it. It gains haste until end of turn. At then of turn sacrifice it.


Hij lijkt momenteel wel veel op Slave of Bolas.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top