Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Build Your Card #146: If you can't beat 'em, remove 'em!

MagnusMagicus
3 jaren geleden
Quote:
45 minuten geleden
Traitorous Sacrifice 2

Sorcery

Gain control of target creature. Untap it. It gains haste until end of turn. At then of turn sacrifice it.


Een common die gebruikt maakt van steal achtige effecten die in rood zitten en de "destroy/sacrifice" effecten uit zwart door hem op sorcery speed te zetten kan je hem niet als instant removal gebruiken en daardoor is de kaart situationeel speelbaar en past hij op zijn common slot.

Mooi verzonnen. Zonde dat het de letterlijke tekst is van Slave of Bolas .
Nissa333
3 jaren geleden
Quote:
54 minuten geleden
Leuk gevonden! Ik vraag me alleen af of hij erg de moeite waard is boven een Seal of Primordium . Maar het is in feite een Naturalize als enchantment, maar dan minder goed omdat je niet NU iets kunt slopen. En Naturalize is ook al ingehaald door een paar recente kaarten die hetzelfde doen, maar ook nog een derde optie geven. Ik denk dat er wel iets meer spice in kan .

En de tekst van je kaart loopt net niet helemaal lekker. Dit is 'm:

At the beginning of the next turn's upkeep, you may destroy target enchantment or artifact an opponent controls. If you don’t, sacrifice Nature’s Balance.



Bedankt voor de reactie. Ik zal de tekst garanderen. Ik ben met inderdaad bewust van het gebrek aan spice, maar dat vind ik wel een keer leuk om te proberen

Eventueel pas ik hem noch aan naar at the beginning of each upkeep (dan kan je meerdere keren enchantments destroyen tot dat je deze kaart sacrificed)
 bijgewerkt door Nissa333 3 jaren geleden
Stalkative
3 jaren geleden
Quote:
1 uur geleden
Nature’s Balance

Enchantment

Flash

At the beginning of the next upkeep, you may destroy target enchantment or artifact an opponent controls, if you don’t than sacrifice Nature’s Balance.

Quote:
52 minuten geleden
En de tekst van je kaart loopt net niet helemaal lekker. Dit is 'm:

At the beginning of the next turn's upkeep, you may destroy target enchantment or artifact an opponent controls. If you don’t, sacrifice Nature’s Balance.

"Next turn's upkeep" lijkt me nog steeds een beetje raar. Zo'n verwoording met "next" verwacht ik eigenlijk alleen bij een delayed trigger. Ik zou er "the upkeep" (vergelijkbaar met Underworld Breach) of "each upkeep" van maken.

Ook is het mij niet helemaal duidelijk of je nu wil dat je maar één keer iets kan slopen, of dat je elke beurt iets sloopt tot het niet meer kan. Ik verwacht het eerste, maar dan zou je hem sowieso moeten sacrificen, niet alleen als je niets sloopt.
MagnusMagicus
3 jaren geleden
Het hoeft ook niet super spicy te zijn, een goede uncommon ontwerpen is heel lastig! Ik denk dat je nu alleen een beetje teveel aan de zwakke kant zit.
Daedalon
3 jaren geleden
Heb t hopelijk zodanig verwoord dat het ongeveer klopt in verhouding met andere undergrowth creatures
Stalkative
3 jaren geleden
Quote:
16 minuten geleden
Heb t hopelijk zodanig verwoord dat het ongeveer klopt in verhouding met andere undergrowth creatures

Ik zie nog twee dingen die niet helemaal kloppen:
- "If that creature would die" maakt het een replacement effect. Je vervangt dus het doodgaan door het neerleggen van de +1/+1 counters. Maar daarna heeft het creature nog steeds toughness 0 of lager, dus zou het weer doodgaan, maar dan komen er weer counters op jouw kaart. Om dit op te lossen kan je er een trigger van maken ("When that creature dies this turn, ...", zie Virulent Wound) of nog iets met het stervende creature doen ("If that creature would die this turn, instead exile it and ...", zie Ravenous Slime)
- Minder belangrijk, maar ik noem het toch maar even: "creatures" bestaan alleen op de battlefield, in je graveyard zijn het "creature cards"

Verder klopt je verwoording nu volgens mij
 bijgewerkt door Stalkative 3 jaren geleden
MagnusMagicus
3 jaren geleden
Quote:
16 uren geleden
Corpse Collector
Creature - Imp

Undergrowth - When Corpse Collector enters the battlefield, target creature gets -X/-X until end of turn, where X is the number of creatures in your graveyard. If that creature would die this turn, Corpse Collector gains +1/+1 counters equal to that creature's converted manacost

1/3

Ziet er goed verwoord uit. Let wel: als je 0 creatures in je graveyard hebt, target je nog steeds een creature. En als dat creature doodgaat, krijgt de Collector wel de +1/+1 counters. En je kunt nu ook een creature van jezelf targeten. Ik weet niet of dat allemaal ook je bedoeling was . Je zou het "target creature an opponent controls" kunnen doen (want als de Collector het enige creature is, moet hij nu zichzelf targeten) om mee te beginnen.
Daedalon
3 jaren geleden
och xD waar zit ik toch met mn hoofd, heb t aangepast op basis van de voorgestelde veranderingen, thx ^^
Veekeren
3 jaren geleden
Infectious Dynamics
Enchantment

When Infectious Dynamics enters the battlefield, destroy target creature.

Whenever a creature dies, it's controller may put X -1/-1 counters on target creature, where X equals the toughness of the creature that died.
 bijgewerkt door Veekeren 3 jaren geleden
bartist
3 jaren geleden
 bijgewerkt door bartist 3 jaren geleden
Triskelion88
3 jaren geleden
Quote:
22 uren geleden
Quote:
23 uren geleden
Traitorous Sacrifice 2

Sorcery

Gain control of target creature. Untap it. It gains haste until end of turn. At then of turn sacrifice it.


Een common die gebruikt maakt van steal achtige effecten die in rood zitten en de "destroy/sacrifice" effecten uit zwart door hem op sorcery speed te zetten kan je hem niet als instant removal gebruiken en daardoor is de kaart situationeel speelbaar en past hij op zijn common slot.

Mooi verzonnen. Zonde dat het de letterlijke tekst is van Slave of Bolas .


haha wist helemaal niet dat die kaart bestond

ik ga wat nieuws bedenken
kolonelnick
3 jaren geleden


Graag geef ik wat achtergrond info bij dit persoon. In mijn homebrew dnd wereld is Kilanja Ezier de high ruler van een van de koninkrijken. Behalve dat is ze ook een high priestess van een van de goden en een uitermate goed getrainde assassin. Ze is een elf en al redelijk aan de oude kant. Haar prefered way of killing? Poison (hoewel een dagger ook prima werk verricht)
 bijgewerkt door kolonelnick 3 jaren geleden
carlovdm
3 jaren geleden
Gomazoa Storm
Tribal Sorcery - Jellyfish

Put all creatures on top of their owners' library, then each player shuffles their library.

"They take you to destination unknown."
 bijgewerkt door carlovdm 3 jaren geleden
Archranex
3 jaren geleden
Laatste beurt om je tegenstanders threats te removen voordat hij/zij lethal heeft!

Met andere woorden: laatste dag om nog een kaart in te zenden
Sunitram
3 jaren geleden
Temporal Trickery

Instant

Exile target creature and put three time counters on it. If it doesn't have suspend, it gains suspend.

"He'll be back. Someday." - Teferi
Archranex
3 jaren geleden
Bij deze dan de beoordeling! Laat mij beginnen met te zeggen dat vorige keer dat ik moest beoordelen het mij op viel dat ik vaak hetzelfde zei bij veel kaarten, in de zin van "leuke of originele kaart", en dat ik vaak moeite had er verder op in te gaan, dus ga ik het deze keer korter houden en gewoon een top drie en winnaar benoemen. Het moet wel gezegd worden dat ook deze keer jullie mij het beoordelen en kiezen niet makkelijk gemaakt hebben en het weer een hele hoop leuke kaarten zijn, dus als je niet genoemd bent betekent dat helemaal niet dat ik je kaart niet leuk vond!



Hier dan mijn persoonlijke top drie in volgorde van indienen:

- Shoot // Kill door Stalkative: leuke synergie tussen Shoot and Kill, en dat je ze zowel apart als samen kunt gebruiken. Ook vind ik de naam van de kaart heel leuk (Shoot to Kill) en het effect er heel goed bij passen. Dit vind ik een heel leuke design!

- Gomazoa Storm door carlovdm: een board wipe die ook van indestructible permanents afraakt en graveyard shenanigans vermijdt, maar er is wel altijd de kans dat de threats die je geremoved hebt al snel terugkomen als ze naar de top geshuffled worden. Leuke twist!

- Temporal Trickery door Sunitram: voor twee mana een creature exilen, maar na drie beurten komt hij wel terug! Heel leuk en origineel gebruik van de suspend mechanic.

Honorable mention: Rakdos Smite door LeKrutes: super flavourful voor rakdos kleuren, het zou mij niet verbazen dat een gelijkaardige kaart als deze ooit echt uitkomt. Alleen hoop ik dan dat hij geen drie damage doet aan de caster, in welk geval hij waarschijnlijk wel een rare zou moeten zijn, dus voor een uncommon past het wel.



En dan, de winnaar is...

Stalkative met Shoot // Kill! Gefeliciteerd, jij mag de volgende BYC hosten!
 bijgewerkt door Archranex 3 jaren geleden
kolonelnick
3 jaren geleden
Congrats stalkative!!
Stalkative
3 jaren geleden
Bedankt voor het hosten, Archranex!

Ik zal morgen een nieuw topic posten
carlovdm
3 jaren geleden
Yes top 3! Helaas geen winst met mijn Gomazoa's

Proficiat en op naar de volgende #BYC!
bartist
3 jaren geleden
Gefeliciteerd Stalkative!!
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top