Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Build Your Card #163

MagnusMagicus
3 jaren geleden
Welkom bij de 163e Build Your Card! Zoals altijd nog even de regels:

Elke BYC geeft de judge een thema waarbij iedereen een kaart bedenkt. De winnaar is de volgende judge en maakt een nieuw topic aan voor de volgende editie!

Er zijn wel een aantal regels:

1. Één kaart per deelnemer. De kaart die je inzendt mag worden gewijzigd en als je opeens een compleet ander idee hebt mag je je eerdere inzending schrappen. Er zal echter altijd één inzending beoordeeld worden.
2. Wees aardig. Net als MtG is BYC maar een spel.
3. Heb vooral lol met elkaar!

Een kaart wordt beoordeeld op de onderstaande criteria:

1. Lol: hoe leuk is het om met en tegen deze kaart te spelen?
2. Trouw aan het thema: Voldoet de kaart aan het thema?
3. Balans: Is de kaart een samenhangend geheel?
4. Powerlevel: Is de kaart niet veel te sterk of zwak?
5. Gebruiksvriendelijkheid: Is de kaart niet te ingewikkeld? (dus niet te veel tekst, complexiteit, e.d.)
6. Originaliteit: Hoe origineel is de kaart?
7. Afwerking: Is de kaart compleet (dus: heeft het een cost, rarity, naam, etc.) en kloppen de bewoordingen?
8. Trouw aan de kleur(en): Komen de kleuren van de kaart min of meer overeen met de abilities die erop zitten?

De deadline is dit keer tot het eind van de maand, dus: 30 april 2021.

Het thema van deze BYC is: Lesson!

In Strixhaven zitten Lessons, dat is een Instant en Sorcery type die je met Learn uit je sideboard kunt halen. Nu werkt dat niet in Commander, maar los daarvan .

Jullie mogen een Lesson maken! Laat je inspireren door school/studie/cursus whatever. Mag Strixhaven flavor, maar hoeft helemaal niet! Ik oordeel op wat de kaart doet, maar zeker evenveel op de flavor!

En zoals altijd, een voorbeeld:

Basic Chemistry
Sorcery - Lesson
Choose one -
* Basic Chemistry deals 3 damage to target creature.
* Basic Chemistry deals 1 damage to each creature.
* Destroy target artifact with mana value of 3 or less.
"If you are not careful, the potion will explode with unexpected results!"
- Professor Magnus
 bijgewerkt door MagnusMagicus 3 jaren geleden
BluezamX
3 jaren geleden
Know the Streets
Instant - Lesson

Tap up to two target creatures you don't control. Create a Treasure token for each creature tapped this way.



Eerste opzet. Ik vind het idee van een ander soort les wel interessant, in dit geval welke straten / buurten onveilig zijn. Half van toepassing, want ik ben recent verhuist. Gelukkig wel naar een fijne buurt!
Maar ja, deze kaart beeld een overval uit. Je slaat de creatures knock out (tap) en berooft ze (Treasure). In eerste instantie wou ik "destroy a creature" doen, maar Rakdos zit niet in Strixhaven, dus dan past dit beter.

Ik denk dat de kaart zo wel goed gebalanced is met betrekking tot nut en payoff. Leuke combat trick, je houdt er wat mana aan over en het is geen al te dure kaart.
 bijgewerkt door BluezamX 3 jaren geleden
Eclavyrr
3 jaren geleden
Harsh Lesson

Sorcery - Lesson

Target creature you control fights target creature you don't control.
Put a +1/+1 counter on each of those creatures.

"What doesn't kill you, didn't try hard enough."

Spreekt voor zich lijkt me sommige lessen leer je alleen op de harde manier, en dan wordt je er sterker door.
 bijgewerkt door Eclavyrr 3 jaren geleden
Timebug
3 jaren geleden
Resit

Sorcery - Lesson

Learn.

Een herkansing, probeer het nog maar eens. (alles voor mage-craft of storm count)
MagnusMagicus
3 jaren geleden
Quote:
1 uur geleden
Dit is nummer 163, Magnus

Wrong Turn ....

Woops! Aangepast . En Wrong Turn is al een Magic kaart .
BluezamX
3 jaren geleden
Quote:
24 minuten geleden
Quote:
2 uren geleden
Dit is nummer 163, Magnus

Wrong Turn ....

Woops! Aangepast . En Wrong Turn is al een Magic kaart .


Ai, aangepast!
axlar
3 jaren geleden
Detention
Sorcery – Lesson

Creatures and lands target opponent
controls don’t untap during their next
untap step.

“I like school. It’s just too bad classes
get in the way.”
—Zack Morris
 bijgewerkt door axlar 3 jaren geleden
Teruans
3 jaren geleden
Chandra's Insight
Legendary Sorcery - Lesson

Chandra's Insight deals X damage to target creature or planeswalker you don't own.

If one or more premanents dealt damage this way dies this turn, choose X, you may choose any combination:
-Put a loyalty counter on target Chandra planeswalker you control.
-Exile the top card of your library, you may play it this turn.
-Add , spend this mana only to cast or activate abilities of red instants, sorceries, elementals or Chandra planeswalkers.

Overload
Replicate


"You came for my mom? That's a big no no!"
-Chandra Nalaar to Tibalt



Liliana is niet de enige die met littekens uit de War of the Spark komt. Ook Chandra worstelt met onder andere Gideons verlies. Tibalt voelt deze schreeuw van wanhoop en maakt hier misbruik van. Chandra leert na enige tijd overigens haarzelf te waarderen na het vernietigen van een Bolas standbeeld. Waarna ze excuses voor haar gedrag wilt maken aan haar moeder. Tibalt was haar voor en had Pia al gemarteld en gevangen genomen. Dat is de druppel voor de opnieuw zelfverzekerde Chandra. Tibalt ziet dat hij het op Kaladesh niet kan winnen en vlucht naar Innistrad. Helaas voor hem maakt Chandra hem en zijn duivels daar kort en klein.

Ik wou de kaart net iets beter maken dan de standaard doe X damage kaarten en heb er en beetje flavor aan toegevoegd.
Edit: Dankzij onder andere bartist z'n opmerking heb ik besloten keuzes en replicate toe te voegen, dit tweede werkt ook gelijk goed samen met magecraft. Daarnaast is de spell nu zowel als single-target removal als boardwipe in te zetten. En de keuzes laten je vervolgens nog een dikke spell casten of een chandra flink afgaan. Beetje een moeilijke kaart geworden misschien. Maar ik kreeg het niet veel beter verwoordt.

Voorbeeld: Stel je hebt 9 tot je beschikking. Dan kan je kiezen om simpel X=8 te kiezen en een target 8 damage to doen.
Je kan ook X=5 kiezen en de replicate betalen om 5 damage aan 2 targets te doen. Als de hele battlefield een wipe kan gebruiken kies je gewoon de overload en doet alles 4 damage. Of overload X=2 en een replicate, dat geeft hetzelfde effect maar twee triggers van de keuzes.
Geef je meer om het storm-effect voor magecraft triggers, dan ga je voor X=2 en replicate je twee keer. Waardoor je drie triggers voor magecraft hebt en vervolgens misschien nog 3 keer 2 mana kan maken om nog iets voor 6 te spelen.
De mogelijkheden zijn eindeloos. Ook flavorvol te gebruiken met bijvoorbeeld Pyromancer's Gauntlet en Pyromancer's Goggles.
 bijgewerkt door Teruans 3 jaren geleden
bartist
3 jaren geleden


Wie vind de enige Mythic Lesson om te huilen? Ikke!
Heb ik het beter gedaan? Absoluut niet, maar mijn kaart is hopelijk wel minstens 20 keer interessanter
/end-rage

Mijn doelstelling was dus een Mythic Lesson om de bovenstaande reden.
Als docent zijnde wilde ik wel een les eraan hangen die mythic waardig is.
Daaruit kwam deze absolute garbage... geintje. Een moeilijke les, maar niets is blijvend, uiteindelijk moeten we er allemaal aan geloven.
Zijn er manieren om deze kaart werkend te maken: absoluut! Stifle, Gideon of the Trials, Obeka, Brute Chronologist, etc. Maar vanzelf gaat het niet. Daarbij moet je maar net het geluk hebben dat je tegenstander niet ineens je stifle/gideon/Obeka van het veld haalt.
Mythic krachtig, Mythic risicovol, maar ook binnen een draft voorkomt de rarity dat te veel mensen zitten met een onspeelbare Mythic.

=========================================
Dat gezegende hebben, ben ik enorm pissig over hoe briljant ik de kaart van Timebug vind D:

@Teruans: Ik zou het verwoorden als "up to one target Chandra", anders moet je (volgens mij) verplicht een Chandra op het veld hebben om de kaart te casten.

=========================================
Kan iemand mij een herinnering geven aan het eind van deze ByC dat ik weer een update voor de pagina maak?
 bijgewerkt door bartist 3 jaren geleden (duidelijker maken dat het twee losse triggers zijn)
Daedalon
3 jaren geleden
Remedial Teaching
Sorcery - Lesson
Remove all -1/-1 counters, for each counter removed this way, that player draws a card, then discards a card.

Even the most studious of students needs assistance every once in a while
 bijgewerkt door Daedalon 3 jaren geleden
Blasty
3 jaren geleden
Rapid Backdraft

Sorcery - Lesson

Rapid Backdraft deals 4 damage to each creature and planeswalker target player controls.

At the beginning of your next end step, Rapid Backdraft deals 8 damage to you unless you cast another instant or sorcery this turn.

It's a living thing, Brian. It breathes, it eats, and it hates. The only way to beat it is to think like it.
- Donald "Shadow" Rimgale
 bijgewerkt door Blasty 3 jaren geleden
Teruans
3 jaren geleden
@bartist, Bedankt voor de tip. Daar heb je wel een punt ja. Ik ga nog even kijken hoe ik het zo kan verwoorden dat de overload nog werkt. Het was de bedoeling dat je dan ook op elke Chandra loyalty kan leggen. Er zijn meerdere kaarten die met haar planeswalker type werken dus een tribal is goed te doen.

Wat dacht je trouwens van Omnispell Adept in combinatie met jou kaart. "aan het eind van je second main fase wil ik wel reageren."
DeathsVow
3 jaren geleden
Magical lesson

Instant - lesson

Exile target permanent.
Return target instant or sorcery card from your graveyard back to your hand.
Draw 2 cards and lose 2 life.
Deal 3 damage to any target.
Search your library for a land card and put this into play.

"Welcome to Magic the Gathering."

Als judge vond ik het een erg tof idee om de les van het leren van magic aan nieuwe spelers uit te leggen met hoe elke kleur werkt.

Wit - exile is voor het grootste deel een witte ability en life gain leek me voor deze mana kost net ff iets te mager.. xD

Blauw - blauw kan tegenwoordig letterlijk alles zo ongeveer wel doen... Maar het iconische van blauw is toch nog steeds counters en bullshit doen met instant en sorceries. Ik zat erg te twijfelen of ik niet iets met extra turns of counter spells kon doen maar dat leek me niet handig met de rest van de effecten.

Zwart - reach for sky but know that ambitious ideas can cost you a lot. Zwart draait om life is a resource. Kaarten voor levens, kill spells voor levens. Noem het en zwart accepteert het zo lang als je levens betaald.

Rood - damage.. damage... Damage.... En nog meer damage. Rood schreeuwt moord en brand. De aggressive nature van rood en het heerlijke lightning bolt effect leken me hier wel passend.

Groen - boom... En nog een boom.. oh hey kijk nog een boom.... Ben je van plan om een bos te planten roep Garruk en Nissa voor hulp! Garruk geeft vooral beesten maar om hier nou tokens mee te maken leek me niet het juiste idee voor groen. Groen is vooral bekend om het velen rampen en het snelle opbouwen van een land verzameling waar je u tegen kunt zeggen.

Ik ben erg verdrietig dat het judge academy symbol niet hier tussen de symbolen stond toen ik er naar zocht dat had perfect geweest maar hopelijk dat strixhaven net zo'n goede school is als mijn leer school
 bijgewerkt door DeathsVow 3 jaren geleden
Flut123
3 jaren geleden
Quote:
5 minuten geleden
Magical lesson

Instant - lesson

Exile target permanent.
Return target instant or sorcery card from your graveyard back to your hand.
Draw 2 cards and lose 2 life.
Deal 3 damage to any target.
Search your deck for a land card and puts this into play.

"Welcome to Magic the Gathering."


"Search your deck for a land card and puts this into play."
Spelfoutje, het moet put zijn
DeathsVow
3 jaren geleden
Quote:
39 minuten geleden
Quote:
44 minuten geleden
Magical lesson

Instant - lesson

Exile target permanent.
Return target instant or sorcery card from your graveyard back to your hand.
Draw 2 cards and lose 2 life.
Deal 3 damage to any target.
Search your deck for a land card and puts this into play.

"Welcome to Magic the Gathering."


"Search your deck for a land card and puts this into play."
Spelfoutje, het moet put zijn



Thanks xD
bartist
3 jaren geleden
@Teruans: Leuk om te zien dat je mijn feedback waardeert Dan nog twee tips van mij kant:
- Probeer je kaart niet te vol te maken. De replicate lijkt bijvoorbeeld een beetje overbodig, als je voor minder kan overloaden.
- Dat je de kaart wil samen laten werken met Chandra tribal, maar laat de rarity ook kloppen bij de kaart als de planeswalker er niet is. Neem bijvoorbeeld Tomik, Distinguished Advokist. De kaart is situationeel qua abilities, maar als 2 mana 2/3 met flying is hij in limited al rare-waardig.

Persoonlijk (en dit mag je absoluut negeren) zou ik alleen de mana-ability-keuze gebruiken. Die maakt het (zelfs zonder chandra) al best mythic-waardig naar mijn inschatting. Zeker in combinatie met Overload kan je enorm hard gaan!
MalcolmS
3 jaren geleden
Introduction to meteorology

Instant - Lesson

Scry 1
Storm

And that, my dear students, is how you recognize a storm is on the horizon

Deze kaart symboliseert het voorspellen van het weer, zoals de naam al aangeeft. De scry ability staat symbool voor het voorspellen en de Storm ability (obviously) voor het weer
 bijgewerkt door MalcolmS 3 jaren geleden
Teruans
3 jaren geleden
@bartist. Het is inderdaad wat vol maar dat vind ik persoonlijk niet zo erg. De replicate cost moet ik inderdaad wel aanpassen aangezien X niets doet. De combinatie is juist zo leuk. Ik heb nog wat dagen de tijd. Denk dat ik er nog wat aan ga werken.
bartist
3 jaren geleden
Dan kijk ik met spanning uit naar de eindversie. Zolang jij er maar plezier mee hebt, het is jouw kaart!
MagnusMagicus
3 jaren geleden
Quote:
11 minuten geleden
Dan kijk ik met spanning uit naar de eindversie. Zolang jij er maar plezier mee hebt, het is jouw kaart!
That's the spirit . Geef kritiek en commentaar op elkaars kaarten. Maak elkaar beter, maar respecteer ook de kaart en de keuzes van de ander.

Toffe reacties al, ik hoop dat er veel inzendingen komen
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top