Gideon of the Trials

Gideon of the Trials

Amonkhet

+1: Until your next turn, prevent all damage target permanent would deal.
0: Until end of turn, Gideon of the Trials becomes a 4/4 Human Soldier creature with indestructible that's still a planeswalker. Prevent all damage that would be dealt to him this turn.
0: You get an emblem with "As long as you control a Gideon planeswalker, you can't lose the game and your opponents can't win the game."
€ 12,00

Op voorraad. Bestel nu, dinsdag in huis.

Kaart edities van Gideon of the Trials

€ 12,00
€ 25,00

Kaart Informatie

Gideon of the Trials 
Amonkhet 
Legendary Planeswalker - Gideon (3)
+1: Until your next turn, prevent all damage target permanent would deal.
0: Until end of turn, Gideon of the Trials becomes a 4/4 Human Soldier creature with indestructible that's still a planeswalker. Prevent all damage that would be dealt to him this turn.
0: You get an emblem with "As long as you control a Gideon planeswalker, you can't lose the game and your opponents can't win the game."
Artiest: Izzy

Trivia

Alle details over hoe Planeswalkers werken kun je op de Planeswalker pagina lezen.

Decks met Gideon of the Trials

standard
Oketra’s mummys
door Damsel 10 dagen geleden
brawl
Gideon pillowfort
door MalcolmS 24 dagen geleden
modern
dino party
door Red_Hero 2 dagen geleden
standard
Take live give live
door Damsel 27 dagen geleden

Reacties op Gideon of the Trials

MagnusMagicus
9 maanden geleden
Een Emblem is geen permanent, dus kan niet enchanted zijn door Indestructibility. Maar dat boeit ook niet, want je kunt niet van een Emblem afkomen. Alleen als het spel eindigt verdwijnt het Emblem.

En op Gideon kan hij wel, maar dat is ook niet superboeiend. Behalve dat zijn middelste ability dit ook al doet, is Indestructible zijn niet zo boeiend voor een Planeswalker als deze nog steeds damage kan krijgen (daarom prevent de middelste ability ook damage).

Dat komt omdat een creature of planeswalker die indestructible is nog steeds gewoon damage krijgt. Alleen ze gaan niet dood door die damage. Maarr....een planeswalker die damage krijgt, verliest loyalty counters. Dat gebeurt nog steeds. En 0 loyalty counters betekent een enkeltje graveyard, ongeacht of hij indestructible is of niet. Is hetzelfde als een creature dat 0 toughness heeft.
Ansjovis
9 maanden geleden
Lijkt me echt leuk als je dat emblem krijgt en daar dan Indestructibility op gooit. En als de regels ooit besloten hebben dat dat niet kan, doe je die Indestructibility maar op gideon zelf of zo.
 Updated 9 maanden geleden door MagnusMagicus (kaartlinkjes ajb)
Fransdegitarist
10 maanden geleden
Dank je
MagnusMagicus
10 maanden geleden
Ja, die kun je niet op de inkooplijst zetten en zul je even los daarvan apart moeten mailen momenteel. Sorry . Het staat op de todo lijst .
Fransdegitarist
10 maanden geleden
Hoe voer ik hem dan in voor de inkooplijst? Moet ik daar even een mail over sturen?
MagnusMagicus
10 maanden geleden
Prerelease promo's van de afgelopen paar sets komen ooit op de site, maar is een projectje dat even wat lage prio heeft, sorry.
Fransdegitarist
10 maanden geleden
Komt de promo ook op de site?
Blizzardfox
11 maanden geleden
Denk dat ik maar over ga naar een Gideon Tribal deck..
TheRobinros
11 maanden geleden
Nee, ik maakte hem in mijn beurt een creature en sacrificede hem aan een Ayli, Eternal Pilgrim om hem onder een Mimic Vat te leggen. Toen viel hij mij aan voor lethal, ik haalde Gideon terug waardoor ik naar -2 ging maar niet verloor zolang ik een Gideon had. In mijn beurt speelde en sacrificede ik een Sun Titan (die een Kami of False Hope terughaalde) aan Ayli, legde die onder Mimic Vat, activeerde en sacrificede Gideon en stond ik weer op 8 levens met een Sun Titan onder een Mimic Vat, die ook Gideons terug kan halen. Toen gaf mijn tegenstander het op

Ja, ik ben vervelend. Maar Gideons onder Mimic Vats krijgen is niet moeilijk en soms heel nuttig

Edit: Mimic Vat zegt "... THE next end step", dat las ik altijd als "... your next end step"... Dat heb ik vaak per ongeluk misbruikt, vrees ik
 Updated 11 maanden geleden door TheRobinros
MagnusMagicus
11 maanden geleden
Klopt. Enige dat zou werken is de Mimic Vat weten te untappen en nogmaals te activeren in de end step, met de exile trigger van de eerste Gideon nog op de stack. Dan maak je een nieuwe Gideon, sloopt de oude (en de exile trigger doet dan niets). En je nieuwe Gideon hou je dan tot het einde van jouw end step. Maar dat is wel vrij omslachtig .
iDeal Mister Cash Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top