Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Build Your Card #84

carlovdm
6 jaren geleden
Welkom bij alweer de 84ste editie van Build Your Card! Mijn naam is Carlo (carlovdm) en deze week mag ik als winnaar van #BYC83 voor jullie dit non-profit spel hosten dat al duizenden jaren wordt gespeeld op de bazaar. Dat er nog maar veel edities mogen volgen met telkens een hoop deelnemers!

Alles over dit format en de geschiedenis ervan vind je op Build Your Card.

Hoe gaat het in zijn werk? Elke week geeft de judge een thema waarbij iedereen een kaart bedenkt. De winnaar is de volgende judge en maakt een nieuw topic aan voor de volgende Build Your Card.
Je mag echter niet zomaar creatief wezen, er zijn enkele regels!
1. Eén kaart per deelnemer. De kaart die je inzendt mag worden gewijzigd of als je opeens een compleet ander idee hebt, mag je je eerder inzending schrappen. Beperk het echter altijd één!
2. Wees aardig – het is maar een spel.
3. Heb vooral lol met elkaar

Een kaart wordt beoordeeld op de onderstaande criteria:
1. Lol: hoe leuk is het om met en tegen deze kaart te spelen?
2. Trouw aan het thema: Voldoet de kaart aan het thema?
3. Balans: Is de kaart een samenhangend geheel?
4. Powerlevel: Is de kaart niet veel te sterk of zwak?
5. Gebruiksvriendelijkheid: Is de kaart niet te ingewikkeld? (dus niet te veel tekst, complexiteit, e.d.)
6. Originaliteit: Hoe origineel is de kaart?
7. Afwerking: Is de kaart compleet (dus: heeft het een cost, rarity, naam, etc.) en kloppen de bewoordingen?
8. Trouw aan de kleur(en): Komen de kleuren van de kaart min of meer overeen met de abilities die erop zitten?


Het thema van deze week is ... Clash of the Titans

Het thema is vrij straightforward: Ik ben fan van de 'klassieke' Titan-cycle, bestaande uit de volgende kaarten:
Sun Titan
Frost Titan
Grave Titan
Inferno Titan
Primeval Titan

Vijf dikzakken met abilities die imo de kleur die ze hebben heel mooi vertegenwoordigen! Maar wat hebben ze met elkaar gemeen?
- de naam 'Titan'
- creature type 'Giant'
- Cmc 6
- P/T 6/6
- Triggered ability bij ETB en aanvallen
- één extra static ability (keyword), triggered ability of activated ability

Helaas bestaat deze cyclus alleen nog maar uit monocloured Titans. Deze week maken jullie daarom zelf een multicoloured Titan met behulp van de bovenstaande Titan-voorwaarden.

Deadline inzendingen: vrijdag 15 september 23:59.
Uitslag: zondag 17 september.

Veel succes en plezier!
 bijgewerkt door carlovdm 6 jaren geleden
LeKrutes
6 jaren geleden
Leuk onderwerp, ben ook wel fan van de cycle alleen is de groene wel erg sterk. hier mijn inzending:

Abzan's Titan

Creature - Giant

: Abzan's Titan gains Trample, Vigilance and Deathtouch until end of turn.

Whenever Abzan's Titan enters the battlefield or attacks, choose one:
- Return target permanent card with converted mana cost 2 or less from your graveyard to the battlefield
- Put a 2/2 black Zombie creature token onto the battlefield
- Search your library for a land card and put that card onto the battlefield tapped. Then shuffle your library.

6/6

Het is een combinatie van de beste titan's en mijn favoriete kleuren. De ability's zijn wel wat verzwakt om ze eerlijker te maken. 3 mana voor 3 ability is wel veel. Maar trample en deathtouch is ook wel erg sterk combinatie.
 bijgewerkt door LeKrutes 6 jaren geleden
bartist
6 jaren geleden
Psst, Lekrutes, rarity

Interessant onderwerp, ik ga m'n best doen
 bijgewerkt door bartist 6 jaren geleden
Lordherpie
6 jaren geleden
geinspireerd op een eindbaasje uit DaS3

abyssal titan
 bijgewerkt door Lordherpie 6 jaren geleden
bartist
6 jaren geleden


Wat is anders dan al die aggresieve Titans? A gentle Titan!
hij is niet echt gentle in kracht, maar wel gentle dat hij 1 keer moet aanvallen om 3 kaarten redelijk buiten spel te zetten zonder ze te vernietigen. Ik heb er non-land uiteindelijk van gemaakt om clone shenanigens te voorkomen en iemand vast te zetten zonder mana.

wat extra ruling, wat eruit te halen is maar misschien discussie kan opleveren:
"When Gentle Titan becomes untapped or hasn't become tapped, the permanents tapped by Gentle Titan will untap as normal during their controllers next untap step, even when Gentle Titan becomes tapped once again"
Wanneer Gentle Titan niet getapt is, vervallen alle "doesn't untap" effecten op de kaarten die hij getapt heeft.
 bijgewerkt door bartist 6 jaren geleden (Gaint naar Giant, thnx sibrand!)
sibrand
6 jaren geleden
Natural Titan

creature - Giant

Lifelink

Whenever Titan of the Natural enters the battlefield or attacks, destroy target artifact with converted mana cost 3 or less, then you gain 2 life.

6/6
 bijgewerkt door sibrand 6 jaren geleden
kolonelnick
6 jaren geleden
Ik dacht gelijk, hier moet ik een vijf kleuren titan van maken, maar hoe? welke plek representeert zoveel kleuren mana en geeft mij een simpele titan naam om mee te werken.
Maelstrom Titan was het eerste wat in me opkwam, dus daar begon ik mee te werken. 6 mana check (een van elke kleur plus een generic), maak hem een 6/6, check. Dat was het makkelijke deel, nu het moeilijke. Welke ability krijgt hij en welk keyword.
Het keyword wilde ik niet overeen laten komen, maar welk passend vinden bij een vijfkleurig monster. De keuze ging uiteindelijk tussen menace en first strike en ben ik uiteindelijk voor menace gegaan.
De ability heb ik goed over nagedacht. Wat is echt typisch alara (waar de maelstrom titan dus vandaan komt) Met een snelle google search zag ik dat elke maelstrom kaart een variant van cascade doet. Dus dit wilde ik ook. Maar hoe krijg je cascade op een attack trigger? nou zo dus, dit is mijn kaart!

 bijgewerkt door kolonelnick 6 jaren geleden
Davy
6 jaren geleden
Deathsower Titan
Creature - Giant
Deathtouch, Trample
Whenever Deathsower Titan enters the battlefield or attacks, destroy another target permanent. If a permanent is destroyed this way, you lose life equal to its converted mana cost.
6/6
 bijgewerkt door Davy 6 jaren geleden
TheRobinros
6 jaren geleden
Spectral Titan
Creature - Giant
When you cast ~, counter it unless you paid at least three mana of different colors on it.
~ is all colors.
When ~ enters the battlefield or attacks, choose two colors. Permanents of the chosen colors gain protection from the other color until end of turn.
6/6
Ysbrandm
6 jaren geleden
War Titan
creature-gaint
flash
when this creature comes into play or attacks choose one
exert War Titan choose a second one
- exile target creature until War Titan leaves the battlefield
- counter target spell
- draw two cards then discard a card
- target other creature gains indestructible

6/6
 bijgewerkt door Ysbrandm 6 jaren geleden
Reynaerd
6 jaren geleden


De reden dat ik groen heb gekozen boven rood is omdat Infect vroeger voornamelijk begon op Zwarte en Groene kaarten. Hoewel de ability erg rood is, vond ik het niet goed passen in Phyrexian style.
 bijgewerkt door Reynaerd 6 jaren geleden (Wel multicolored titan maken.)
Reynaerd
6 jaren geleden
Ik had het eerst inderdaad niet goed gelezen, maar snel aangepast.
LeKrutes
6 jaren geleden
Quote:
Reynaerd 10-09-2017 om 15:53
De reden dat ik groen heb gekozen boven rood is omdat Infect vroeger voornamelijk begon op Zwarte en Groene kaarten. Hoewel de ability erg rood is, vond ik het niet goed passen in Phyrexian style.


Je kan hem aanpassen naar thoughness eventueel. Dan voelt het misschien meer groen/zwart. (bedenk me wel dat de kaart dan nog sterker word). Iets met 10 power of thougness naar iemands hoofdgooien is het voorbij.
Reynaerd
6 jaren geleden
Je mag alleen maar naar een creature schade doen. Ik zal er nog even over nadenken.
Eclavyrr
6 jaren geleden
Titan of the Pact
Creature - Giant

Sunburst (This enters the battlefield with a +1/+1 counter on it for each color of mana spent to cast it.)
Titan of the Pact is all colors used to pay for Titan of the pact.
Whenever Titan of the Pact enters the battlefield or attacks, choose a color. The next spell of that color you cast this turn costs less to cast for each +1/+1 counter on Titan of the Pact.

"Created as protection for the Living Guildpact, some Ravnicans think these Titans are not as impartial as one would suspect"

1/1

Ok, ok. Ik weet dat er werd gevraagd om een Titan met P/T 6 te creëren, en toch staat er hier een als een 1/1. Echter, als je zijn [help]sunbust[/help] volledig betaald is hij 6/6. Vandaar ook deze ability en ja, de mogelijkheid om je spells goedkoper te maken is verdomd OP, maar sterk afhankelijk van hoe onpartijdig de Titan is. Is het een Dimir Titan? Dan is ie 3/3 met de mogelijkheid om slechts een spell 2 goedkoper te maken. Leggen alle guilds echter hun steentje bij? Dan is ie 6/6 en helpt hij alle guilds met hun spreuken!
 bijgewerkt door Eclavyrr 6 jaren geleden
bartist
6 jaren geleden
Eclavyrr, je gebruikt nog de charge counters van een eerdere versie.
Ik zou bovendien een combinatie van Animar, Soul of Elements en Hardened Berserker aanraden voor de verwoording:
The next spell of the chosen color you cast this turn cost to cast for each +1/+1 counter on ~.
 bijgewerkt door bartist 6 jaren geleden
skillahzone
6 jaren geleden
Landwalker Titan -
Creature - Giant

Flash

Whenever Landwalker Titan enters the battlefield or attacks, choose one:
- You draw 2 cards, target opponent gains 4 life.
- Your opponent draws 2 cards and loses 4 life.
- You and your opponent both draw a card and gain 2 life.

6/6

It can bring life or destruction depending on its mood. It usually brings destruction.
 bijgewerkt door skillahzone 6 jaren geleden (Link werkt niet.)
MarcelN
6 jaren geleden
Titans zijn cool! En inderdaad, daar is geen multicolor cycle van... isn't that weird? Leuk thema dus!



Een Titan beeld ik me altijd in als een natuurlijk oerkracht en wat past daar beter bij dan ?

Die kleuren worden ook vertegenwoordigd door Trample en Haste. En zelf vind ik de typisch Bloodrush ability ook vet cool en heerlijk in thema, dus die wilde ik er ook op dauwen. Enige jammere is dat omdat Bloodrush alleen attacking creatures target de Haste ability een beetje redundant wordt, maar die neem ik ff voor lief

De Menace ability lijkt mij in een aggro deck wat vaak veel kleine beesten speelt wel vrij eng worden, ook omdat ze met 2 power gepumpt worden en dus opeens 2x zoveel blokkers vragen
 bijgewerkt door MarcelN 6 jaren geleden
Sunitram
6 jaren geleden
Omega Titan

Creature - Giant

Menace

Whenever Omega Titan enters the battlefield or attacks, exile target artifact or creature. Its controller loses life equal to the number of permanent cards exiled with Omega Titan.

6/6
 bijgewerkt door Sunitram 6 jaren geleden
MagnusMagicus
6 jaren geleden
Eldrazi Titan
Creature - Eldrazi Giant
Devoid
When Eldrazi Titan enters the battlefield or attacks, target opponent exiles a nonartifact, nonenchantment permanent he or she controls.
Its destiny is the void it came from.
6/6

Lekker beetje gecheat door Devoid als keyword, zodat ik de trigger wat sterker kon maken
 bijgewerkt door MagnusMagicus 6 jaren geleden
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 40 posts
  • Laatste post bartist 6 jaren geleden
  • Gemaakt door carlovdm 6 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top