Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

BYC #126: Top o' the morning!

Eclavyrr
4 jaren geleden
Welkom bij BYC #126!

Alles bij elkaar wordt het moeilijk om een nieuw onderwerp te verzinnen voor de BYC wedstrijden.
Ik dacht bij mezelf, google eens op 126, en kijk eens wat je vind.
Nu is 126 een saai nummer.
In de atoomwetenschappen staat het voor het element Unbihexium. Wil ik jullie niet in de maag splitsen
In Pokemon is nr 126 Magmar, daar loop ik ook niet echt warm voor.
De 126e Magic kaart ooit geprint is Scavenging Ghoul, en zombies is een beetje een doodgeslagen thema
In het jaar 126 is de sterfdatum van Yan Ji, een prinses tijdens de chinese Han dynasty en daar ging ik al te ver om een thema te vinden...

Maar!

1+2+6 is negen, en met negen, daar kan ik veel meer mee!

Dus het thema wordt Celtic Critters... wat net zo logisch is als een paard met voetbalschoenen en totaal geen betrekking heeft op het bovenstaande. Net zoals faeries en kobolds, die houden ook van een lolletje en hebben een pesthekel aan logica!
En net zoals een troll snap ik ook niets van wat ik zelf heb geschreven! En het is een mooie verwijzing naar de komende set eind september

Het thema voor BYC126, na een hoop nodeloos gewauwel is dus Celtic Critters!!

Maar nu wil ik niet dat er alleen maar Faeries worden gemaakt. Daar wordt ik erg Bitterblossom van.
Het zijn namelijk niet alleen de feëen, maar bijvoorbeeld ook trollen, kobolds, gnomes en bepaalde spirits.
Hier een linkje met wat voorbeelden

Dus ga los, maak een creature dat enigszins geinspireerd is op de keltische of gallische mythology

Bij deze een kopje pasta van de gebruikelijke regels.
De regels zijn vrij simpel:
1. Een kaart per deelnemer (gedurende de week mag je nog veranderingen aanbrengen)
2. Wees aardig voor elkaar.
3. Heb vooral lol met elkaar.

Waar moet een kaart aan voldoen:

1. Hoe leuk is het om met en tegen deze kaart te spelen?
2. Voldoet de kaart aan het thema?
3. Is de kaart een samenhanged geheel?
4. Is de kaart niet veel te sterk of zwak?
5. Is de kaart niet te ingewikkeld?
6. Hoe origineel is de kaart?
7. Is de kaart compleet (dus: heeft het een cost, rarity, naam, P/T etc.(kijk voor een voorbeeld niet naar mijn BYC kaart)) en kloppen de bewoordingen?


De deadline is 28 augustus!
De 29e ga ik beoordelen, want daarna ben ik een weekendje weg.
 bijgewerkt door Eclavyrr 4 jaren geleden
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Brownie
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/68/Chocolatebrownie.JPG
Creature - Brownie
Brownie must be blocked if able. Creatures blocking Brownie do not untap for the rest of the game.
It is delicious, but heavy and you get sticky.
1/1

Plaatje is een beetje groot, dus ik doe het even met een linkje
Eclavyrr
4 jaren geleden
En bedankt heh.
Ik ben volle bak aan het dieeten krijg ik een Brownie in mijn maag gesplitst
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Oh ja, ik zag het voorbij komen! Nice!
Daedalon
4 jaren geleden
er is een specifieke creature van gaelic mythos dat ik wil creeren, maar tis helaas wel een faerie xD
Daedalon
4 jaren geleden
Currant, Lover of Poets
Legendary Enchantment Creature - Faerie Vampire
Bestow (If you cast this card for its bestow cost, it's an Aura spell with enchant creature. It becomes a creature again if it's not attached to a creature.)

Flying, Lifelink, First Strike, Afterlife 1

Enchanted creature gets +4/+4 and has Flying, Lifelink, First Strike and Afterlife 1
4/4
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ik heb dit gebaseerd op de Leánnan sídhe, en een referentie naar de anime "The Ancient Magus' Bride"
 bijgewerkt door Daedalon 4 jaren geleden
sibrand
4 jaren geleden
Cait Sith, the Witch

Legendary Creature - Human Wizard
Cait Sith enters the battlefield with 9 witching counters on it.
Remove a witching counter from Caith Sith: choose one- transform her; target creature gains menace until end of turn; you draw a card and lose 2 life. Activate this ability only once each turn.
When there are no witch counters on Caith Sith, transform it.

0/3

Caith Sith, WItching cat

Legendary Creature - Cat Wizard
Menace
At the end of each turn, if there are one or more witching counters on Caith Sith, transform her.

5/5
Archranex
4 jaren geleden
Grave Wallower

Creature - Troll Shaman

If Grave Wallower is in your opening hand, you may put it into your graveyard and draw a card.
At the end of every turn, if at least two creatures you controlled died that turn, you may put a +1/+1 counter on each creature you control and you may put Grave Wallower onto the battlefield from your graveyard or hand.

4/4



Deze keer ben ik ook weer van de partij!

Dus hoe zit deze kaart ineen? Zijn eerste ability, die zegt dat je hem in je graveyard mag leggen en een andere kaart in de plaats pakken als je hem in je opening hand hebt, geeft je een beetje card advantage. Je hebt dan namelijk zeven kaarten in hand en een kaart in je graveyard die je er uit mag halen (door zijn tweede ability) als er twee creatures van jou tijdens dezelfde beurt dood gaan.

Zijn tweede ability zorgt ervoor dat als er twee creatures van jou tijdens dezelfde beurt doodgaan, je hem uit je hand of graveyard op het veld mag leggen. Ligt hij al op het veld wanneer minstens twee van jouw creatures doodgaan? Dan krijgen al je creatures die nog op het veld liggen een +1/+1 counter.
 bijgewerkt door Archranex 4 jaren geleden
Nissa333
4 jaren geleden
Mag je ook Celtic gods (na)maken, of moeten het echt mythische “beesten en monster” zijn?
Flut123
4 jaren geleden
The Spiritual Cat
Legendary Creature - Cat Wizard
Whenever you cast a white spell or a plains enters the battlefield under your control, pay : you gain 1 life.
Whenever you cast a green spell or a forest enters the battlefield under your control, pay : put a +1/+1 token on target creature.
2/2

Een throwback naar Dragon's Hoard.
 bijgewerkt door Flut123 4 jaren geleden
BluezamX
4 jaren geleden
Gallische mythologie... Wordt deze goedgekeurd?

Asterix

Legendary Creature - Human Warrior

: Monstrosity 3.
As long as Asterix is monstrous, it has Haste, Trample and First Strike.

2/3

Gebaseerd op een welbekende Galliër . Het Monstrous is een verwijzing naar het feit dat hij super sterk wordt na het drinken van de toverdrank, en snel en hard op de Romeinen af racet.
sibrand
4 jaren geleden
Quote:
42 minuten geleden
The Spiritual Cat
Creature - Cat Wizard
, pay : Put an anger token on The Spiritual Cat.
, remove 5 anger tokens from The Spiritual Cat: The Spiritual Cat deals 10 damage to any target.
1/2

Een throwback naar Dragon's Hoard.

, pay wordt verwoord als , : {effect.}
Flut123
4 jaren geleden
bedankt aangepast!
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Ik vind "The Spiritual Cat" klinken alsof er maar eentje is, dus legendary. Is dat zo?
Daedalon
4 jaren geleden
Quote:
12 uren geleden
The Spiritual Cat
Creature - Cat Wizard
, : Put an anger token on The Spiritual Cat.
, remove 5 anger tokens from The Spiritual Cat: The Spiritual Cat deals 10 damage to any target.
1/2

Een throwback naar Dragon's Hoard.


het zijn counters wat je op een kaart leg, tokens zijn de extra's (treasure/creature tokens) die dankzij een effect op de veld gelegd worden,
 bijgewerkt door Daedalon 4 jaren geleden
bartist
4 jaren geleden


Toen ik in zat te lezen over dit creature, zag ik de kans om een ability te gebruiken die goed bij de flavor past: Forecast. Ik hou van nieuwe dingen doen, dus de kans om een oude ability terecht te gebruiken leek mij enorm gaaf! Ik wilde eerst een verhaal uit een van m'n boeken halen (ik heb een boek 'Celtic Mythes and Tales'), maar ik had van dat boek nog geen letter gelezen.

De Cù-sìth is een hond die geluidloos kan jagen (vandaar flash en first strike), en word gezien als een wezen dat je naar het volgend leven brengt (zoals de grim reaper). Af en toe zal hij 3 keer blaffen die in de wijde omgeving te horen zijn. Om wiki te quoten:
Quote:
Those who hear the barking of the Cù-Sìth must reach safety by the third bark or be overcome with terror to the point of death.

De combinatie van forecast en boardwipe verwezelijken dit deel van de lore.
Flut123
4 jaren geleden
Quote:
5 uren geleden
Ik vind "The Spiritual Cat" klinken alsof er maar eentje is, dus legendary. Is dat zo?
Quote:
5 uren geleden
Quote:
18 uren geleden
The Spiritual Cat
Creature - Cat Wizard
, : Put an anger token on The Spiritual Cat.
, remove 5 anger tokens from The Spiritual Cat: The Spiritual Cat deals 10 damage to any target.
1/2

Een throwback naar Dragon's Hoard.


het zijn counters wat je op een kaart leg, tokens zijn de extra's (treasure/creature tokens) die dankzij een effect op de veld gelegd worden,


aangepast!
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Ok, mag ik dan nu nog zeggen dat ik de kaart bijzonder low powered vind?

Het is een 4 mana 1/2 creature die je vijf beurten lang elke beurt moet tappen en nog mana betalen ook en wat krijg je dan....en keer 10 damage schieten . Je 1/2 creature moet dus 7 beurten blijven leven zonder ook maar iets te doen. Ondertussen heb je in totaal besteed en dan mag je eenmalig 10 damage schieten. Sorry, doe mij dan maar een gekickte Fight with Fire of voor mijn part een Searing Wind . En wat me daar nog aan opvalt....dat zijn rode kaarten. Waarom kan een creature damage schieten?
Eclavyrr
4 jaren geleden
Quote:
18 uren geleden
Mag je ook Celtic gods (na)maken, of moeten het echt mythische “beesten en monster” zijn?

Het idee is echt om op de mythische fey creatures in teh spelen, een fey creature dat als een god wordt beschouwd zou ik wel goed rekenen, maar een god an sich niet.
Nissa333
4 jaren geleden
Kidnapping Sídhe

Legendary Creature - Faerie Wizard

Flash

Flying

When Kidnapping Sídhe enters the battlefield, gain control of target creature. Its controller puts a 1/1 colorless Shapeshifter creature token with changeling onto the battlefield.

2/2

 bijgewerkt door Nissa333 4 jaren geleden
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 34 posts
  • Laatste post Daedalon 4 jaren geleden
  • Gemaakt door Eclavyrr 4 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top