BYC #129: The power of ...

NinoVDR
4 jaren geleden
Het is een leuk karakter.
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Quote:
1 uur geleden
Quote:
1 uur geleden
Prepare for Adventure
Enchantment
Creature cards in your hand have the Adventure "Be Prepared". It is a Sorcery - Adventure with "Draw a card".
Adventures are survived mostly by those who prepare for it.


Hoe duur is het adventure?


Oeps! Merci
BluezamX
4 jaren geleden
Quote:
2 uren geleden
Omnath, Mass Producer
Legendary creature - elemental
Whenever you cast an elemental spell or put one or more counters on a permanent you control you may pay , if you do return Omnath, mass producer to your hand.
For growth one must be hungry
Growing Nature
Instant - adventure
Put a +1/+1 counter on up to two creatures you control, then draw a card.
If one is hungry he needs to turn to nature
For nature one must need growth



Vet concept, door 'm te bouncen! Omnomnomnath mist alleen nog wel een P/T
NinoVDR
4 jaren geleden
Daar zit ik nog over te denken.
BluezamX
4 jaren geleden
Finn the Human
Legendary Creature - Human Knight

First Strike, Vigilance

2/2

Adventure - Adventure Time

Create a Legendary 2/2 Dog Creature Token named Jake the Dog. It has Trample and ": Jake gets +1/+1 until the end of turn."
Daretti388
4 jaren geleden
Storrev, Leader of the Erstwhile
Legendary Creature-Zombie Elf

Deathtouch

When Storrev, Leader of the Erstwhile dies, return all creatures from all graveyards to the battlefield under your control except for Storrev, Leader of the Erstwhile that where put there this turn.

2/1

Adventure-Sorcery Turn to Vraska Destroy target creature. Return target creature from your graveyard to the battlefield under your control.


Dit is het eerste wat in me opkwam. Misschien dat ik hem nog ga aanpassen, omdat hij een beetje veel tekst heeft.
 bijgewerkt door Daretti388 4 jaren geleden
Blizzardfox
4 jaren geleden

Zo mijn 5 uur zit erop! Ik was alleen al 4 uur kwijt aan de template van de Adventure's, de template bestaat nog niet. Maar hier is hij dan! Scrollseeker, een van me favorites so far!

Leuk al die Adventure creatures! Je haalt er meer voordeel uit en elke bounce is ook weer je spell terug en/of creature!
 bijgewerkt door Blizzardfox 4 jaren geleden
Jeff
4 jaren geleden
All together now
Enchantment
Whenever you cast an Adventure, creatures you control with an Adventure get +1/+1 until end of turn.
 bijgewerkt door Jeff 4 jaren geleden (Tot het eind van de beurt, duh.)
Thedouwegames
4 jaren geleden
Wall of Life
Creature - Wall

Defender, Lifelink

1/4

Power of Life
Sorcery - Adventure

Gain 4 life
 bijgewerkt door Thedouwegames 4 jaren geleden
Flut123
4 jaren geleden

Barry B. Benson
Creature - Bee

, Target Human can't block this turn.

YEET
- Lazarbeam

2/1

Sue The Human Race
Instant - Adventure

Each human gets -1/-2 until end of turn.
 bijgewerkt door Flut123 4 jaren geleden
Nissa333
4 jaren geleden
Venturing Phoenix
Creature - Phoenix

Flying, haste

At the beginning of combat on your turn, if you’ve cast one or more adventures this turn, return Venturing Phoenix from your graveyard to the battlefield.

3/3

Rise from the Ashes
Instant - Adventure

Choice a card you own in exile and put it into your hand.







Mijn verwooding is mogenlijk niet helemaal correct
 bijgewerkt door Nissa333 4 jaren geleden
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Ik zou de Phoenix eerder terug laten komen zodat je er nog mee aan kunt vallen, anders is de haste minder nuttig. En je zou ook gewoon een exiled kaart terug op hand kunnen nemen zodat de kaart breder nuttig is.

Al is het volgens mij wel meer een nadeel om een On Adventure kaart op hand te nemen
Daedalon
4 jaren geleden
Ever Smiling Feline
Creature - Cat Wizard
Hexproof
When Ever Smiling Feline enters the battlefield, if you didn't cast it from your hand, you may put up to two cards that has an Adventure that player owns from exile into that player's graveyard.
2/2

Devious Streak
Instant - Adventure
Choose two permanents controlled by different players. Return those permanents to their owner's hands.


Een beetje gebaseerd op de Chesire Cat
 bijgewerkt door Daedalon 4 jaren geleden
Eclavyrr
4 jaren geleden
Nog maar een paar uurtjes voor deze BYC sluit heb jij nog een avontuur om te delen, doe het dan gauw!
kolonelnick
4 jaren geleden


Op de valreep, een extra payoff/bomb voor als je besluit groen/wit adventures te draften
Reynaerd
4 jaren geleden
Trapped Princess

Creature - Human Noble


Defender

Whenever a creature with an adventure enters the battlefield, if it entered the battlefield from exile, transform Trapped Princess.

0/2

There is always a princess to be saved.

Transforms into:


Rescued Princess

Creature - Human Noble

First Strike

Rescued Princess gets +1/+1 for each creature you control with an adventure and each creature you control that is on an adventure.

1/4
sibrand
4 jaren geleden
Bartender Bob

Legendary Creature - Human Peasant

Whenever you cast your first instant or sorcery spell each turn, until end of turn, creature cards in your hand get an adventure of that spell. (You may cast it as that spell for the costs of the spell, if you do, exile it. you may cast the creature later from exile)

1/1

Edit: Oeps, niet op de deadline gelet.
 bijgewerkt door sibrand 4 jaren geleden
Eclavyrr
4 jaren geleden
Wegens wat weinig tijd houd ik het even op een top drie

In willekeurige volgorde, de drie kaarten die er voor mij met kop en schouder bovenuit staken:

Blizzardfox met Scrollseeker
Een erg sterke kaart, en een met goede potentie voor zowel combo decks als control. Blauw heeft geen problemen met card advantage en deze kaart maakt daar goed gebruik van.

bartist met Turn to Myth
Een interessante kaart, met veel combo potentie. Ik zie best wat nasty combo's met kaarten zoals Living Death en veel adventures.

Nissa333 met Venturing Phoenix
Precies eigenlijk de kaart waarvan ik had verwacht dat deze in de set zou zitten. Althans de Phoenix zelf, ik had wellicht een wat roder effect op de adventure verwacht.



En de winnaar is:

Nissa333!
Ik vond deze kaart erg sterk inspelen op de Adventure mechanic, en de kaart is in elk opzicht een Phoenix die ik zou willen spelen.


Gefeliciteerd met je overwinning, aan jou de volgende!
Daretti388
4 jaren geleden
Jammer, geen top 3. Maar wel gefeliciteerdNissa333!
bartist
4 jaren geleden
Top 3 is altijd mooi!
Nissa333, gefeliciteerd, op naar 130!
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 28 posts
  • Laatste post bartist 4 jaren geleden
  • Gemaakt door Eclavyrr 4 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top