Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

BYC 175

MagnusMagicus
2 jaren geleden
Hoi en welkom bij Build Your Card nummer 175!

Elke BYC geeft de judge een thema waarbij iedereen een kaart bedenkt. De winnaar is de volgende judge en maakt een nieuw topic aan voor de volgende editie!

Er zijn wel een aantal regels:

1. Één kaart per deelnemer. De kaart die je inzendt mag worden gewijzigd en als je opeens een compleet ander idee hebt mag je je eerdere inzending schrappen. Er zal echter altijd één inzending beoordeeld worden.
2. Wees aardig. Net als MtG is BYC maar een spel.
3. Heb vooral lol met elkaar!

Een kaart wordt beoordeeld op de onderstaande criteria:

1. Lol: hoe leuk is het om met en tegen deze kaart te spelen?
2. Trouw aan het thema: Voldoet de kaart aan het thema?
3. Balans: Is de kaart een samenhangend geheel?
4. Powerlevel: Is de kaart niet veel te sterk of zwak?
5. Gebruiksvriendelijkheid: Is de kaart niet te ingewikkeld? (dus niet te veel tekst, complexiteit, e.d.)
6. Originaliteit: Hoe origineel is de kaart?
7. Afwerking: Is de kaart compleet (dus: heeft het een cost, rarity, naam, etc.) en kloppen de bewoordingen?
8. Trouw aan de kleur(en): Komen de kleuren van de kaart min of meer overeen met de abilities die erop zitten?

Het thema van BYC 175 is: NINJA

Met de aankomende set Kamigawa: Neon Destiny in het vizier gaan we eens wat cools maken: een Ninja!
Wees lekker creatief! Mag een creature met Ninjutsu zijn, maar hoeft helemaal niet! Mag werken met Ninja's, een artifact die animate in een Ninja, wat je maar wil! En om het wat interessanter te maken een restrictie: Geen legendary kaarten! Geen personages, maar een 'gewone' kaart die een Ninja is of er wat mee doet.


De deadline ligt op 4 februari.

Veel success allemaal!
Justian2002
2 jaren geleden
Ik ga binnenkort een andere kaart maken… ben er zelf geen fan van
 bijgewerkt door Justian2002 2 jaren geleden
MitchDeBaas
2 jaren geleden
Rise of the ancient ways

Enchantment

creatures spells you control with mana value 6 or less have ninjutsu .
whenever a creature you control deals combat damage to a player, return target creature defending player controls to it's owners hand.
 bijgewerkt door MitchDeBaas 2 jaren geleden
Eclavyrr
2 jaren geleden
Enigmatic Ninja
Creature - Human Ninja

Ninjitsu
Kuji Kiri 2 (whenever this creature deals combat damage to an opponent, you may choose an instant or sorcery from that players’ graveyard with a converted manacost of 2 or less and exile it. You may cast this card until the end of your turn and spend mana as if it were any color to do so.)

"I spotted him a fortnight ago. A valorant Ninja sneaking off into the darkness like a renegade."

4/4

Aangezien hij niet Legendary mocht zijn.....
De inspiratiebron van deze kaart was de streamer Ninja (ik heb dit een beetje bewaard in de flavor tekst). Echter omdat we een legendary persoon niet mochten gebruiken heb ik de kaart gereviseerd naar een generieke ninja en ingespeeld op de trope dat ninja’s mysterieuze krijgers zijn die het tij van een strijd kunnen keren. Het grappige is dat dit een romantisering is. Ninja’s waren informatie verzamelaars, getraind in spionage en hielden zich op de achtergrond. Ook deze ninja is gezien zich terug trekkend in de drukte van een slagveld nadat hij informatie heeft verzameld over de troepen, hun leider en strategieën. Mogelijk dat hij de bron wordt voor een nieuwe legende.
Ik heb een eigen ability erbij ontworpen genaamd kuji kiri, handgebaren die een martial artist in staat stellen om zijn geest en lichaam te focussen (en volgens folklore nog meer extraordinaire mogelijkheden). In mijn versie wordt het gebruikt om informatie in te winnen van de tegenstander.
 bijgewerkt door Eclavyrr 2 jaren geleden
MagnusMagicus
2 jaren geleden
Quote:
3 uren geleden
En om het wat interessanter te maken een restrictie: Geen legendary kaarten! Geen personages, maar een 'gewone' kaart die een Ninja is of er wat mee doet.
*kuch*

Oh en tip als je refereert naar een ander spel: korte uitleg wordt gewaardeerd. Skylander, Ninjini en Blevins zeggen mij volledig en totaal niets . Ik ben oud en heb een peuter, ik weet niks van dingen buiten Magic en Paw Patrol .
axlar
2 jaren geleden
Quote:
4 uren geleden
En om het wat interessanter te maken een restrictie: Geen legendary kaarten! Geen personages, maar een 'gewone' kaart die een Ninja is of er wat mee doet.
Geen Turtles?! RIP Rafael, Donatello, Michelangelo en Leonardo
MagnusMagicus
2 jaren geleden
Ach, er komen nog meer BYC
Daedalon
2 jaren geleden
Ninja art of Summoning
Tribal instant - ninja
You may cast this spell only if you control a ninja.
Search your library for a ninja or beast creature and put it onto the battlefield. Put three time counters on it. If it doesnt have vanishing, it gains vanishing.
 bijgewerkt door Daedalon 2 jaren geleden
Cobaltius
2 jaren geleden
Poisoned darts

Artifact

: This ability costs more to activate where X is the number of times this ability has been activated this turn. Deal 1 damage to target creature and tap it. Activate only as a sorcery.

The ninja's of Kamegawa preferred to avoid a fair fight.

-------------------------------------------------------

Een combinatie van Telim'Tor's Darts en Neko-Te.
 bijgewerkt door Cobaltius 2 jaren geleden (Wording van de ability veranderd om de X cost beter te laten werken)
Justian2002
2 jaren geleden
Poging twee, met een nieuwe kaart!
(Let niet op de art, het gaat om het gevoel en effect haha)

 bijgewerkt door Justian2002 2 jaren geleden
Left4Doner
2 jaren geleden
Quote:
6 uren geleden
Ik ben oud en heb een peuter, ik weet niks van dingen buiten Magic en Paw Patrol .


Herkenbaar. Zal ik maar een n kaart maken rondom Marshall & Rubble?
TheRobinros
2 jaren geleden
Ninja of the New Moon
Creature - Human Ninja
Ninjitsu
Whenever Ninja of the New Moon deals combat damage to a player, it gains "Ninja creatures you control have Afflict 2."
2/2
Left4Doner
2 jaren geleden
Sink into the Night

Instant

Choose one:
-Target creature you control gains menace and 'When this creature deals combat damage to a player, draw two cards' until end of turn.
-Target creature you control phases out.

Moonlit sky, do not fly
Dark of night, gives us flight
MagnusMagicus
2 jaren geleden
Er zitten al mooie inzendingen tussen!

Lees je dit en heb je nog niet eerder meegedaan? DOE MEE!
In het allerslechtste geval krijg je wat tips over hoe je iets beter kan verwoorden en heb je lol en leer je er wat van . En wie weet scoor je meteen een win met je eerste poging en mag je zelf BYC 176 hosten!

Echt, kaarten bedenken is leuk en zoals je hierboven ziet kan het alles zijn van een complete kaart met art tot alleen de tekst, allemaal goed! Kom op, doe mee!
maus
2 jaren geleden
mentor's trick

Instant
Target creature you control gains 'unblockable', another target creature you control must be blocked by every creature able to.

"it's not a magic trick, sensei just trips one of the fellow ninja's so no one notices him."

- second year student
 bijgewerkt door maus 2 jaren geleden (Beter engels)
BluezamX
2 jaren geleden
Immaculate Bodyguard
Creature - Human Ninja

Immaculate Bodyguard can block an additional creature each combat.
: Counter target triggered ability unless its controller pays .

2/5

He knows their strengths, so he knows their weaknesses.

---

Hier een iets andere take! Een ninja die als bodyguard werkt, en maar één doel heeft: Andere ninja's stoppen om door te komen. Dit door extra creatures te blocken en door de ninja's die door komen hun abilities te counteren. Idealiter zou ik een clausule toevoegen dat de tweede ability alleen werkt op creatures, maar ik weet niet goed hoe ik dat regeltechnisch moet verwoorden.
bartist
2 jaren geleden
Ik presenteer: een vaag common idee!



Wat meer uitleg bij deze "Golem". Kawarimi is "An ancient ninja art revolving around misdirection and the split-second timing of a switch between a 'body' and a location, or between two or more bodies. A technique utilized by ninja in ancient Japan, involving the ninja and anything that can be mistaken for them, such as a dummy or a mannequin."
Ninja's vervangen zichzelf dus door iets anders door misdirectie, Daarvoor moeten ze zichzelf wel met iets kunnen vervangen, vandaar deze golem. De abilities vertalen allebei naar "haal ninja uit nare situatie". Ik wil het een common houden, aangezien dit (als ik mij niet vergis) een basistechniek zou moeten zijn.
(ja, het plaatje is om te huilen, maar past wel enorm goed bij de P/T )

Quote:
5 dagen geleden
....

Echt, kaarten bedenken is leuk en zoals je hierboven ziet kan het alles zijn van een complete kaart met art tot alleen de tekst, allemaal goed! Kom op, doe mee!

Dit kan ik alleen maar beamen!
 bijgewerkt door bartist 2 jaren geleden
oxeter
2 jaren geleden
Trusty informant ~

Creature - human

Trusty informant is unblockable.

When Trusty Informant leaves the battlefield to
your hand, draw a card.

1/1

The way to victory is information.

Meer een support card voor ninjas.
 bijgewerkt door oxeter 2 jaren geleden (Probeer de afbeelding toe te voegen.)
Archranex
2 jaren geleden
Blade of the Dancing Flame

Artifact - Equipment

Equipped creature gets +1/+1 and has double strike.
Bukijutsu (Return an equipment you control attached to an unblocked attacker you control to hand: Put this card onto the battlefield from your hand attached to that creature.)
Equip

-----

Ik wilde graag ook terug eens meedoen, was alweer een tijdje geleden
Ik heb een eigen keyword gebruikt dat basically ninjutsu voor equipment is. 'Bukijutsu' betekent letterlijk 'wapenkunst' of 'wapentechniek' (blijkbaar ). Heb trouwens al echt leuke creaties gezien hier
 bijgewerkt door Archranex 2 jaren geleden
axlar
2 jaren geleden
Ninja-yoroi

Artifact - Equipment

Whenever equiped creature is unblocked you
may sacrifice equiped creature and put target
creature from your hand onto the battlefield
tapped and attacking.

Equip

Anyone who wants to master this skill of disguise
should always train himself with the utmost effort.

- The Book of Ninja: The Bansenshukai

----
Wellicht aan de dure kant qua cast+equip, maar is te verantwoorden door de mogelijke power die deze kaart kan faciliteren.
Door het dragen van de Ninja-yoroi (ofwel, ninja armor) kan een ninja zich onherkenbaar maken. Met deze equipment geef je een soort ninjitsu aan een creature in je hand.
Flavour wise toegevoegd dat wanneer de creature die de Ninja-yoroi draagt naar je hand gaat, de Ninja-yoroi zelf ook naar de hand teruggaat. dit stukje uit de kaart gehaald, omdat ik casting cost goedkoper heb gemaakt en equip cost duurder, met de volgend gedachte: 2 om te casten, kleding is niet zo duur. 5 equip cost slaat terug op de flavour text dat het ‘the utmost effort’ kost om de skill om onherkenbaar te zijn aan te
Passende flavour text ben ik altijd wel fan van.
 bijgewerkt door axlar 2 jaren geleden
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top