Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

BYC 182: Onderweg

BluezamX
1 jaar geleden
Eerst even het gebruikelijke riedeltje:

Elke BYC geeft de judge een thema waarbij iedereen een kaart bedenkt. De winnaar is de volgende judge en maakt een nieuw topic aan voor de volgende editie!

Er zijn wel een aantal regels:

1. Één kaart per deelnemer. De kaart die je inzendt mag worden gewijzigd en als je opeens een compleet ander idee hebt mag je je eerdere inzending schrappen. Er zal echter altijd één inzending beoordeeld worden.
2. Wees aardig. Net als MtG is BYC maar een spel.
3. Heb vooral lol met elkaar!

Een kaart wordt beoordeeld op de onderstaande criteria:

1. Lol: hoe leuk is het om met en tegen deze kaart te spelen?
2. Trouw aan het thema: Voldoet de kaart aan het thema?
3. Balans: Is de kaart een samenhangend geheel?
4. Powerlevel: Is de kaart niet veel te sterk of zwak?
5. Gebruiksvriendelijkheid: Is de kaart niet te ingewikkeld? (dus niet te veel tekst, complexiteit, e.d.)
6. Originaliteit: Hoe origineel is de kaart?
7. Afwerking: Is de kaart compleet (dus: heeft het een cost, rarity, naam, etc.) en kloppen de bewoordingen?
8. Trouw aan de kleur(en): Komen de kleuren van de kaart min of meer overeen met de abilities die erop zitten?

Het thema voor BYC 182 is:
Onderweg

Vandaag zag ik dat ik door de OV stakingen mijn reistijd flink toenam. En waar kan je in zo'n geval beter aan denken dan Magic?
Deze BYC is het thema Onderweg, wat betekent dat alles dat te maken heeft met reizen, vervoer e.d. centraal staat! Denk aan kaarten als:
Aradara Express, Weathered Wayfarer, Satyr Wayfinder, Explore, noem het op.

Veel plezier, en ik ben zeer benieuwd naar de resultaten!
De deadline staat op zondag 19 juni.
 bijgewerkt door BluezamX 1 jaar geleden
axlar
1 jaar geleden
Abel
Creature - Human Pilot

Banding
This creature crews Vehicles as if its power were 2 greater

I close the door, streets seem to be crying, clouds seem to be fleeing
I get on the bus, people seem to be watching, i'd like to avoid them, before they see me


1/1



=====
Er zijn genoeg "oudere" MtG spelers hier toch?
Ben benieuwd of iemand de link legt...
De flavour text kan helpen
 bijgewerkt door axlar 1 jaar geleden
bartist
1 jaar geleden
Hoe durf je me oud te noemen?!
*zoekt op wanneer de film is gemaakt... *

I retract my previous statement
Cobaltius
1 jaar geleden
Perilous journey

Enchantment - saga

I – The player to your left gains control of Perilous journey

II, III, IV – The player to your left gains control of Perilous journey. Choose one that hasn't been chosen –
• Create a 1/1 green Beast creature token. Put a +1/+1 counter on it
• Create a 1/1 black Vampire Noble creature token with lifelink.
• You may discard a card and draw a card.

V – search your library for two lands, reveal them, put one of them on to the battlefield taped and one in your hand.

After journeying through the territories of monsters and corrupt nobles, they had finally found a place to call home

--------------------------------

Ik ben er nog niet helemaal blij mee. Ik moet nog een reden vinden waarom andere mensen control krijgen, behalve dat het sneller maakt in commander dan in een 1v1 andere format.

Edit: Ik heb wat mechanics toe gevoegd zodat de andere spelers er wat aan hebben. Ik heb ook de mana cost verlaagd omdat je je tegenstanders een bonus geeft.
 bijgewerkt door Cobaltius 1 jaar geleden
Luctor
1 jaar geleden
Public Transport

Creature - Pilot

, tap an untapped Pilot Creature, : Gain control of target Vehicle. Untap it. It becomes an Artifact Creature and gains haste until end of turn.

1/2
 bijgewerkt door Luctor 1 jaar geleden
MitchDeBaas
1 jaar geleden
The Pain Train

Artifact - Vehicle

Whenever The Pain Train attacks, exile target creature defending player controls with 2 time counters on it. that player removes a time counter at the beginning of their upkeep. whenever the last time counter is removed, this creature enters the battlefield under his owners control.

crew 4

With this ride, you'll always be in time
3/3
 bijgewerkt door MitchDeBaas 1 jaar geleden
Eclavyrr
1 jaar geleden
Train to Busan
Legendary Artifact - Vehicle

Protection from Zombies
Zombies can’t crew Train to Busan.

When Train to Busan enters the battlefield, blocks or attacks, exile a non-zombie creature at random. Its controller creates a token that is a copy of that creature except that it is a 2/2 black zombie.
Crew 2

All are dead.
3/4

Regeltechnisch werkt deze een beetje zoals God-Pharaoh's Gift alleen target deze niet het random exilen leek me leuker dan getarget en omdat je een copy krijgt kun je een leger super zombies creëren waar je met de trein doorheen kunt ploegen, zolang er maar crew is Oh ja, voor iemand die de referentie niet snapt… GIYF/JFGI
 bijgewerkt door Eclavyrr 1 jaar geleden
Eclavyrr
1 jaar geleden
Quote:
2 uren geleden

Er zijn genoeg "oudere" MtG spelers hier toch?
Ben benieuwd of iemand de link legt...


Ik denk dat je onderschat hoeveel oudere spelers er zijn en ik legde de link in tweede instantie naar Onderweg van de band Abel uit begin 2000ish. In eerste instantie moest ik denken aan de film Abel uit 1986….. dat zegt meer over mij dan wat anders maar goed
 bijgewerkt door Eclavyrr 1 jaar geleden
Lavinius
1 jaar geleden
Travelers' intersection

Land

Creatures you control crew vehicles as though their power was 1 greater.
: add
, : add two mana of any one Color. Spend this mana only to cast Vehicle or Pilot spells.

"These crossroads made it easier for Travelers to pass the woods. Thieves benefit from the roads, too."
axlar
1 jaar geleden
Quote:
19 uren geleden
Hoe durf je me oud te noemen?!
*zoekt op wanneer de film is gemaakt... *

I retract my previous statement
Haha,.. noemde niemand oud, maar had het niet over de film...


Quote:
17 uren geleden
Ik denk dat je onderschat hoeveel oudere spelers er zijn en ik legde de link in tweede instantie naar Onderweg van de band Abel uit begin 2000ish. In eerste instantie moest ik denken aan de film Abel uit 1986….. dat zegt meer over mij dan wat anders maar goed
Ik weet dat er meer mensen van rond mijn leeftijd hier rondhangen, wellicht zelfs het merendeel. De spoiler klopt iig, de link met de film zie ik niet, dus dat maakt dat dan weer makkelijker.. vond het vanwege de link met de spoiler wel leuk om de kaart ook 'banding' te geven...
En de flavour tekst is het eerste couplet, vrij vertaald naar het Engels
 bijgewerkt door axlar 1 jaar geleden
Eclavyrr
1 jaar geleden
Oh, de film Abel gaat over een terug getrokken jongen die in conflict is met zijn ouders. Heeft ook niet direct met de kaart of de spoiler te maken, maar de naam van de film en de hoofdpersoon is ook Abel, vandaar
Daedalon
1 jaar geleden
The Crazy Train
Legendary Artifact - Vehicle
Haste, Trample
The Crazy Train cannot block.
When The Crazy Train attacks, each player sacrifices a creature they control. Each player who sacrificed a creature this way reveals the top card of their library, then puts it onto the battlefield if it's a creature card. Each player who didnt sacrifice a creature this way, reveals the top card of their library and loses X life, where X is the converted mana value of the revealed card.
Crew 4
"All abooooaaaaaard!!" - Train conductor of The Crazy Train
6/6
 bijgewerkt door Daedalon 1 jaar geleden
Justian2002
1 jaar geleden
 bijgewerkt door Justian2002 1 jaar geleden
TheRobinros
1 jaar geleden
Justian2002 Prachtige kaart Ik moet om de een of andere reden gniffelen om de combinatie "Defender" en "Creatures can't attack you or planeswalkers you control."
Justian2002
1 jaar geleden
ik wilde een beetje voorkomen dat een stoplicht andere gaat meppen! Dus dan maar defender!

Misschien kan ik beter een slagboom versie maken, kan ie ook meppen!
Blasty
1 jaar geleden
Veel inzendingen hebben geen rarity zie ik.
Justian2002
1 jaar geleden
Quote:
2 minuten geleden
Veel inzendingen hebben geen rarity zie ik.


Ik zie overal een rarity staan hoor
axlar
1 jaar geleden
@Justian, leuk idee!
P.S. een wall ('defender') hebben wanneer je niet aangevallen kan worden...
Justian2002
1 jaar geleden
ik neem aan dat je gemiddeld gezien wel iets meer creatures hebt liggen naast Green Light // Red Light, maar ik zal er zeker naar kijken!

EDIT: Aangepast! Heb Red Light ook gelijk even iets onheilspellender gemaakt qua 'art'
 bijgewerkt door Justian2002 1 jaar geleden
Eclavyrr
1 jaar geleden
Quote:
4 uren geleden
The Crazy Train
Legendary Artifact - Vehicle
Haste, Trample
The Crazy Train cannot block.
When The Crazy Train attacks, each player sacrifices a creature they control. Each player who sacrificed a creature this way reveals the top card of their library, then puts it onto the battlefield if it's a creature card.
Crew 4
"All abooooaaaaaard!!" - Train conductor of The Crazy Train
6/6


Ozzy, nice!
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top