Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

BYC 190: Dragons and Dominions

Lavinius
1 jaar geleden
Welkom allen bij alweer de honderdnegentigste editie van de BYC!

Eerst even de heilige woorden van kolonelnick herhalen:

Elke BYC geeft de judge een thema waarbij iedereen een kaart bedenkt. De winnaar is de volgende judge en maakt een nieuw topic aan voor de volgende editie!

Er zijn wel een aantal regels:

1. Één kaart per deelnemer. De kaart die je inzendt mag worden gewijzigd en als je opeens een compleet ander idee hebt mag je je eerdere inzending schrappen. Er zal echter altijd één inzending beoordeeld worden.
2. Wees aardig. Net als MtG is BYC maar een spel.
3. Heb vooral lol met elkaar!

Een kaart wordt beoordeeld op de onderstaande criteria:

1. Lol: hoe leuk is het om met en tegen deze kaart te spelen?
2. Trouw aan het thema: Voldoet de kaart aan het thema?
3. Balans: Is de kaart een samenhangend geheel?
4. Powerlevel: Is de kaart niet veel te sterk of zwak?
5. Gebruiksvriendelijkheid: Is de kaart niet te ingewikkeld? (dus niet te veel tekst, complexiteit, e.d.)
6. Originaliteit: Hoe origineel is de kaart?
7. Afwerking: Is de kaart compleet (dus: heeft het een cost, rarity, naam, etc.) en kloppen de bewoordingen?
8. Trouw aan de kleur(en): Komen de kleuren van de kaart min of meer overeen met de abilities die erop zitten?

Ik zat aan mijn Brainstorm - tafeltje, en zat eens te denken wat we nog niet hadden gehad. Ik ben veel van de thema's die ik in mijn hoofd had in de lijst helaas al tegengekomen, maar toen had ik een idee dat er nog niet in leek te staan. Dragons and Dominions. Wat wil het concreet zeggen? Bouw je eigen kaart met als thema Medieval Fantasy! denk aan dwergen, elfen, Draken, en machtige koningen. Veel succes!



Een voorbeeld voor zij die nog geen inspiratie hebben:

Bordur, dwarven king

Legendary creature-Dwarf Warrior

Other dwarfs you control get +1/+1.
Equipment you control have "equip dwarf " and "Whenever this equipment becomes attached to a creature, scry 1."

2 / 1


De deadline is zaterdag 22 oktober!
 bijgewerkt door Lavinius 1 jaar geleden
Obadja
1 jaar geleden
Gandalf the Grey, righteous leader -
Legendary creature - Wizard

First strike, prowess

When ~ enters the battlefield, target opponent creates a 7/5 red Balrog creature token with 'when this creature dies, the owner of ~ draws two cards'.

: ~ fights target Balrog creature. When ~ dies this way, exile ~, then return him to the battlefield transformed under his owners control.

4/4
Run, you fools
-----

Gandalf the White, freer of darkness
Legendary creature - White Wizard

Double strike, lifelink, protection from black

: another target creature gets hexproof and indestructible until end of turn. Activate this only once each turn

5/5

Ik heb geen idee of dit een gebalanceerde kaart is, en ik weet ook niet of ik dingen goed heb verwoord, dus tips zijn graag welkom! Als mensen niet de lore snappen (is van LOTR en de Hobbit), mag je er altijd naar vragen!

Ik twijfel nog over zijn kleuren, blauw toevoegen zou MTG-wise meer passen, maar flavorwise weer niet...
 bijgewerkt door Obadja 1 jaar geleden
Daedalon
1 jaar geleden
Grimbael Grudgebeard, Ancient King
Legendary Creature - Dwarf Warrior
When Grimbael Grudgebeard, Ancient King enters the battlefield, you may search your library for a card named Great Book of Grudges, reveal it, and put it into your hand, then shuffle.
Whenever you take damage from your opponent(s), you get a Grudge Counter.
Grimbael Grudgebeard, Ancient King gains +1/+0 for each Grudge Counter.
As long you have 10 or more Grudge Counters, Grimbael Grudgebeard, Ancient King has first strike and menace.

"OCH!!!! You annoyed me, that's goin in me book...." - Grimbael Grudgebeard, Ancient King
0/5

----------------------------------

Great Book of Grudges
Legendary Artifact
, : As an additional cost, remove X Grudge Counter(s), deal damage to target creature or planeswalker equal to the amount of Grudge Counter(s) removed by this effect. This ability cost less for each Grudge Counter on you.

: Gain a Grudge Counter for each opponent whose life is higher than yours.

You can activate these abilities only while Grimbael Grudgebeard, Ancient King is on the battlefield under your control or in your command zone.

Passed from one Dwarven Highking to another, only a select few outsiders has ever laid eyes upon its passages.


--------------------------------------
hoop dat dit zo wel goed is
 bijgewerkt door Daedalon 1 jaar geleden
TheRobinros
1 jaar geleden
Excalibur, Sword of Kings
Legendary Artifact - Equipment
As Excalibur enters the battlefield, choose an artifact or mountain you control. For as long as Excalibur is unequipped, the chosen permanent loses all abilities.
Equipped creature gets +5/+0, vigilance and first strike.
Equip Legendary Creature . This ability costs less to activate, where X is that creature's power.

Zwaardje zit vast in een steen
 bijgewerkt door TheRobinros 1 jaar geleden
Left4Doner
1 jaar geleden
Damn, je bent me voor met een legendarisch zwaard

@Daedalon: Gave flavor, ik krijg er direct een beeld bij! Mijn nederige advies zou zijn om de ability van the Great Book of Grudges te versimpelen. Nu refereert het naar drie aparte parameters (toughness, mana value, grudge counters) en wellicht daardoor moest ik het drie keer lezen voordat ik 't snapte. Just my two cents though

@Obadja: Prima verwoord, wat mij betreft. Ik denk dat mono wit ook MTG-wise goed past hierbij.
Alleen vraag ik me af of ie sterk genoeg is voor een mythic rare in 2022.
 bijgewerkt door Left4Doner 1 jaar geleden
Daedalon
1 jaar geleden
Quote:
2 uren geleden

@Daedalon: Gave flavor, ik krijg er direct een beeld bij! Mijn nederige advies zou zijn om de ability van the Great Book of Grudges te versimpelen. Nu refereert het naar drie aparte parameters (toughness, mana value, grudge counters) en wellicht daardoor moest ik het drie keer lezen voordat ik 't snapte. Just my two cents though



Fair enough, heb de effect aangepast, waardoor je nu damage doe afhankelijk aan de counters die je verwijder
Justian2002
1 jaar geleden
Denk je aan Middeleeuwen, denk je aan de Pest en aan vogeldokters met hun maskers, dus dacht ik, ik maak een grappige equipment in dat thema. En voor het fantasy deel, waarom niet een levend masker? En tevens ook een knipoog naar vorig thema (En ja, ik weet dat deze niet kan vliegen, maar maskers kunnen ook niet vliegen!)

 bijgewerkt door Justian2002 1 jaar geleden
Left4Doner
1 jaar geleden
Brimstone Keep

Legendary land

Cumulative Upkeep

Players can't attack you.

When Brimstone Keep leaves the battlefield, exile it and each opponent creates two 1/1 Survivor creature tokens.

Do not worry, my people. These strong walls will protect our women and children. You have my word. - King Bragus the 14th, last of his lineage.
 bijgewerkt door Left4Doner 1 jaar geleden
BluezamX
1 jaar geleden
Quote:
20 uren geleden
Excalibur, Sword of Kings
Legendary Artifact - Equipment
As Excalibur enters the battlefield, choose an artifact or mountain you control. For as long as Excalibur is unequipped, the chosen permanent loses all abilities.
Equipped creature gets +5/+0, vigilance and first strike.
Equip Legendary Creature . This ability costs less to activate, where X is the power of the equipped creature.

Zwaardje zit vast in een steen


Leuke flavor! De equip ability werkt volgens mij alleen nog niet helemaal zoals de bedoeling is. Nu wordt de equip cost verminderd met de power van het huidig equipte creature. Als je wil dat de kaart kijkt naar de power van het creature waar je Excalibur aan wil equippen zou dit volgens mij correct zijn: "Equip Legendary Creature . This ability costs less to activate, where X is that creature's power."

Als ik het effect verkeerd heb geïnterpreteerd kan je deze reactie vooral negeren
MagnusMagicus
1 jaar geleden
Muddy Roads After Rainfall
Enchantment
All creatures get -1/-0.
Vehicles can't be crewed.
Creatures without flying can't attack unless its controller pays 2 life for each attacking creature.
Creatures can't change controllers.
Noncreatures spells cost more to cast.
The dusty roads became very hard to travel after the big rains, and trade almost came to a complete stop.
bartist
1 jaar geleden
Ik heb even moeten nadenken, maar kwam uiteindelijk uit op een middeleeuws festival!

Midsummer Festival
Enchantment - Saga

I - Create five 1/1 Human Clansman tokens. Each token is a different color.
II - You may choose a Saga card you own from outside the game, reveal it, and put it into your hand.
III - Put a +1/+1 counter on each creature you control. They are white in addition to their other colors.

Ik heb het gebaseerd op een festival waar ik ieder jaar heen ga: Castlefest. De eerste dag komt iedereen uit iedere hoek van het land (of voorbij de grens), de tweede dag is verbranding van de Wickerman, waar mensen hun wensen in hebben gestopt in de hoop dat deze uitkomen (wensen, wishes --> Cunning Wish, Burning Wish, etc.). Dit heb ik geïnterpreteerd als "sagas-to-be", verhalen die je hoopt dat gaan gebeuren. De laatste dag scheiden de wegen, maar na lang feesten heb je bondgenoten gemaakt en ga je als nieuwe vrienden naar huis.
 bijgewerkt door bartist 1 jaar geleden
TheRobinros
1 jaar geleden
Quote:
1 dag geleden
Quote:
1 dag geleden
Excalibur, Sword of Kings
Legendary Artifact - Equipment
As Excalibur enters the battlefield, choose an artifact or mountain you control. For as long as Excalibur is unequipped, the chosen permanent loses all abilities.
Equipped creature gets +5/+0, vigilance and first strike.
Equip Legendary Creature . This ability costs less to activate, where X is the power of the equipped creature.

Zwaardje zit vast in een steen


Leuke flavor! De equip ability werkt volgens mij alleen nog niet helemaal zoals de bedoeling is. Nu wordt de equip cost verminderd met de power van het huidig equipte creature. Als je wil dat de kaart kijkt naar de power van het creature waar je Excalibur aan wil equippen zou dit volgens mij correct zijn: "Equip Legendary Creature . This ability costs less to activate, where X is that creature's power."

Als ik het effect verkeerd heb geïnterpreteerd kan je deze reactie vooral negeren


Yess natuurlijk, thanks!
Cobaltius
1 jaar geleden
The Fall of Malkier

Enchantment — Saga

(As this Saga enters and after your draw step, add a lore counter.)
I,II — Each opponent creates a 1/1 black Horror creature token.
III — Target opponent creates Ignar, Traitor to the Throne, a legendary 1/3 black Elf Warlock creature token with “: put a charge counter on Ignar. Horrors gain +X/+X until end of turn where X is the number of counters on Ignar”
IV — Exile this Saga, then return it to the battlefield transformed under your control.

——

Lan, Former King of Malkier

Legendary Creature — Elf Warrior

Lifelink
You may exert Lan, Former King of Malkier as it attacks. When you do you may have it deal damage equal to its power to target creature defending player controls with the lowest toughness among creatures they control.

”I already failed once, I will not fail a second time” - Lan Mandragoran

5/5

----------------------------------------------------------------------------------
Ik vond het lastig om iets te vinden dat grootschalig genoeg was voor het thema van Dragons en Dominions.
Ik zat te denken dat het misschien leuk zou zijn om iets van mijn D&D games te maken.
Uiteindelijk heb ik gekozen om een kaart die de backstory van een speler in een D&D game waar ik de DM was.
Het leek me leuk om dit te doen met een flip saga, net zoals de gene van neon dynasty. Dan kon de saga kant de backstory zijn en de creature kant de character zijn.

Edit: Ik heb hem aangepast om damage te doen in plaats van destroy target horror. Het idee is dat je eerst de horrors verslaat en dan Ignar kan dooden. Het is ook een groote buff vergeleken met de destroy vanwege de lifelink.
 bijgewerkt door Cobaltius 1 jaar geleden
Cobaltius
1 jaar geleden
Quote:
8 uren geleden
I - Create five 1/1 Human Clansman tokens. Each token is a different color.

Ik denk dat "For each color, create a 1/1 Human Clansman token that's that color" een betere bewoording is.
Ik heb deze bewoording gebaseerd op All Suns' Dawn en Clone Legion.

Het probleem met mijn bewoording is wel dat als je met un-kaarten aan het spelen bent je ook en zesde 1/1 pink Human Clansman maakt.
BluezamX
1 jaar geleden
Princess Mononoke
Legendary Creature - Human Noble

Protection from black.

Whenever ~ attacks, create a 2/2 green Wolf enchantment creature token that's tapped and attacking.
Whenever ~ blocks, populate. If a creature token is created this way, it blocks target creature ~ is blocking.

2/3

---

Misschien niet de typische Medieval Fantasy, maar hopelijk wordt het goedgekeurd.
Dit is natuurlijk een verwijzing naar de film met dezelfde naam, waarin Princess Mononoke, of San, is opgevoed door de wolven godin en probeert de hebzuchtige mensen te verslaan, samen met haar wolven companions.

Ik twijfel of ze niet ook vigilance zou moeten hebben, al is het dan wel erg sterk denk ik. Ik vind het momenteel wel leuk dat je een beetje slim moet spelen.
pyroman
1 jaar geleden
Vergeet hem legendary te maken, maar dat denk je er maar even bij.


Timonster
1 jaar geleden
Robin Hood, Protector of Sherwood
Legendary Creature - Human Rogue
Reach
Merry Men- : Create a 1/1 green Rogue creature toekn with "Whenever this creature deals combat damage to a player, create a Treasure token."
3/3
 bijgewerkt door Timonster 1 jaar geleden
MagnusMagicus
1 jaar geleden
Quote:
Robin hood, protector of sherwood
Legendary creature - human rogue
Reach
:create a 1/1 rogue creature token with "whenever this creature deals damage to a player create a treasure token"
3/3
Hier de kaart iets mooier opgemaakt

Robin Hood, Protector of Sherwood
Legendary Creature - Human Rogue
Reach
Merry Men - , : Create a 1/1 green Rogue creature toekn with "Whenever this creature deals combat damage to a player, create a Treasure token."
3/3
Cobaltius
1 jaar geleden
Quote:
Robin hood, protector of sherwood
Legendary creature - human rogue
Reach
:create a 1/1 rogue creature token with "whenever this creature deals damage to a player create a treasure token"
3/3


Omdat er al een kaart bestaat dat Robin hood's merry men representeert (Outlaws' Merriment) is het misschien leuk als het de zelfde rogue token maakt als daarvan.
 bijgewerkt door Cobaltius 1 jaar geleden
Timonster
1 jaar geleden
Dan Zou het niet echt een groene kaart zijn
 bijgewerkt door Timonster 1 jaar geleden
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 34 posts
  • Laatste post bartist 1 jaar geleden
  • Gemaakt door Lavinius 1 jaar geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top