Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

BYC 190: Dragons and Dominions

Luctor
1 jaar geleden
Dovahkiin

Legendary creature - Mortal

Dragons you don't control get -2/-2 and lose flying.

Mid Vur Shaan - : Attacking creatures you control gain first strike until end of turn.
Gol Ha Dov - : Gain control of target creature until end of turn, untap it, it gains haste until end of turn.
Ven Nos Gar - : Destroy target creature.
Mul Qah Diiv - : Dovahkiin becomes a 7/7 Dragon with flying and trample until end of turn.

3/3
 bijgewerkt door Luctor 1 jaar geleden
Eclavyrr
1 jaar geleden
Nott the Brave
Legendary Creature - Goblin Rogue

During your upkeep you draw a card and lose one life.
Remove Curse - : Transform Nott the Brave

”When I smile it looks like I'm trying to bite your throat off."

1/3

//
Veth Brenatto
Legendary Creature - Gnome Rogue Wizard

Whenever an opponent discards a card, you gain life equal to its converted mana value.
, : Target opponent discards a card at random.

”Should I bring a bomb in case things go awry?”

3/4

Een van mijn favoriete Mighty Nein characters
De Mighty Nein is een groep avonturiers uit Exalia, gecreëerd door de leden van Critical Role
 bijgewerkt door Eclavyrr 1 jaar geleden
MagnusMagicus
1 jaar geleden
Het is Mana Value tegenwoordig he . En what the hell is een "Mighty Nein"
Lavinius
1 jaar geleden
Morgen deadline day, trouwens !
 bijgewerkt door Lavinius 1 jaar geleden
Left4Doner
1 jaar geleden
Quote:
2 uren geleden
Het is Mana Value tegenwoordig he . En what the hell is een "Mighty Nein"

Dat refereert naar seizoen 2 van Critical Role, een populaire D&D show.
Lavinius
1 jaar geleden
Ik zal vanavond, of misschien morgen proberen judgen, laatste kansjes?
Lavinius
1 jaar geleden
Zo, met enige vertraging (waarvoor excuses) dan toch de beoordeling. We vliegen erin:


Obadja met Gandalf the Grey
Best een uniek gedesignede kaart. De downside voor de kaart lijkt eerst behoorlijk groot, maar met een noncreature spell en de fight mechanic ben je eigenlijk al snel aan de dood van Balrog. Maar daar komt het leuke natuurlijk; wil je dat Balrog zal overlijden en je je twee kaarten trekt, wijl je hem niet kan transformen, of juist omgekeerd? Dat vind ik een uniek effect. Maar dan komt de achterkant me net iets te simpel over, in vergelijking met de andere kant. Maar zeker een leukerd!

Daedalon met Grimbael Grudgebeard
Zo, dat duurde even voor ik die naam goed gespeld had! Het lijkt me best een interessante kaart, volgens mij niet immens busted. Ook de Book of Grudges is volgens mij net niet goed genoeg, iets te duur voor wat hij zou moeten kunnen doen. Maar de counters die je dan zou krijgen, vergelijkbaar met experience counters, vind ik dan wel heel aangenaam. Mardu proliferate, time for you to shine!

Therobinros met Excalibur
Ik had het al gedacht, ons legendarische zwaard in de rots. Je hebt heel mooi de “lore”, of het verhaal achter de kaart in de mechanics kunnen zetten. Dat waardeer ik. Eigenlijk heb ik weinig negatiefs te zeggen over deze kaart, lijkt me bijna printable. Eindelijk eens een use voor Darksteel Relic, onze 0 mana artifact.

Justian2002 met White Raven’s mask
Toffe knipoog naar het vorige thema. Lijkt me vrij solide, en het past goed in het verhaal van de pest-epidemie. Het is ook meteen één van de eerste equipment creatures in de BYC. Ik weet alleen niet zo goed wat ik van de “protection from infect” moet vinden, lijkt me net wat te vaag of onbruikbaar voor de meeste kaarten. Maar het is zeker leuk!

Left4Doner met Brimstone Keep
Een leuk landje met een fijne flavor text. Net als bij Dark Depths of The Tabernacle at Pendrell Vale een landje dat eens geen mana produceert. Ik vind het een toffe kaart, met een leuk effect en een mooi gebruik van de cumulative upkeep. Ik weet alleen niet of hij heel veel play zou zien, maar het is toch zeker een mooie deelnemer. We zullen zien waar hij eindigt!

MagnusMagicus met Muddy Roads after Rainfall
Toffe enchantment, alle effecten die je eraan hebt toegevoegd zijn volledig toepasselijk bij modderige wegen. Dat maakt hem best wijd inzetbaar, en ook binnen de kleuren past hij in een aantal decks. Alleen lijken het me toch net wat te veel effecten, het hadden er wat minder mogen zijn om de overzichtelijkheid van de kaart wat te kunnen overzien. Maar spelen zou ik hem zeker, moest deze worden geprint!

Bartist met Midsummer Festival
Hee, wat fijn dat je ook meteen een verwijzing naar het echte leven maakt. Je uitleg erbij was goed aanvullend, ik kon volledig zien waarom je welke abilities bij elk chapter hebt gezet. Ik weet niet of hij niet net iets te goed zou zijn, hij maakt al meteen vijf tokens de beurt dat hij erin zou komen. Als je er bijvoorbeeld eentje in je mainboard gooit, en er drie in je sideboard zou zetten, kan je met chapter twee telkens een nieuwe van deze saga’s gaan zoeken en zo praktisch vier beurten na elkaar vijf tokens maken, die in chapter drie ook nog eens worden gebuffed. Maar (natuurlijk komt er weeral een positieve "maar"), ik ben wel fan van het design, en ik kan me volledig Castlefest voorstellen.

Cobaltius met The Fall of Malkier
Ik denk dat deze kaart eigenlijk voornamelijk voordeel zal geven aan de tegenstanders, en niet zozeer de twee mana waard zou zijn. Ik zie het meer als een twee mana met een downside. Wel een hele mooie poging om een nieuwe Tribute to Horobi te maken, en laten we zeggen dat de 5/5 lifelinker aan de achterkant ook zeker geen misgeslagen bal is. Toffe saga!

BluezamX met Princess Mononoke
Het sluit inderdaad niet helemaal aan bij het thema, maar laat ik daar niet al te pesky over gaan doen. Voor de rest best een leuke, balanced kaart, lijkt me. Ik ken de film helemaal niet, maar je hebt me toch geïnteresseerd doen maken - als dat zelfs een grammaticaal correcte zin is. Maar zeker tof, de populatie die dan in combinatie met de wolf token werkt, is best wel intrigerend. Solid!

Pyroman met Fafnir
Dit vind ik best een toffe kaart, de synergie met de opponents die treasures maken is fijn. Even je Black Market Tycoon Donaten, en hoppakee. Nee, wel een hele fijne transform kaart. Alleen zijn de bewoordingen soms niet helemaal correct, zoals deze paar kleine voorbeeldjes: “each opponent” in plaats van “all opponents”, of hier en daar een vergeten komma. Maar kijk, het design staat er en het is een prima design.

Timonster met Robin Hood
Even een kleine nitpick: je bent je rarity vergeten. Ik ben ook niet helemaal zeker wat het tap-symbool in de mana cost moet betekenen, eerlijk gezegd. Maar daarvan losstaand een goed meevallende kaart, waarmee je het legertje rogues van de Robin hood best goed kan depicteren.

Luctor met Dovahkiin
Zo, dat zijn een boel activated abilities! Dynaheir, Invoker Adept zou hier blij mee zijn. Alle vier de abilities zijn goed gebalanced, ik zou er vaak niet meer of minder voor willen betalen. De grote variëteit aan opties maakt het volgens mij behoorlijk moeilijk om deze in een deck te plaatsen, je kan je deck (zeker in commander) er best lastig omheen bouwen. Maar het lijkt me een leuke kaart, en misschien zou ik hem eens proberen slingen in een Jodah, the Unifier deck of dergelijke, als hij bestond.

Eclavyrr met Nott the Brave
Ik kende de Mighty Nein nog niet, maar ik ben er wel spontaan van gaan researchen. Eerder duidelijk een kaart die je enkel in mono red kan spelen, dus de hybrid mana komt voor mij wat overbodig over, maar wie weet is het verhaal van Nott wat verklarend daarvoor. Ik weet alleen niet of de voorkant van Nott niet een sterkere Dark Confidant zou zijn… Maar langs beide kanten gewoon best goed, en leuke flavor texts - zelfsal ben ik niet mee met het hele D&D show gebeuren


En dan… Het ultieme moment…

Eerst een honorable mention naar Bartist met Midsummer Festival
Je hebt de top drie dan net niet gehaald, maar ik was wel een grote fan van de kaart en wat hij deed. Hij was een beetje te goed naar mijn mening, maar je had me wel volledig mee met je verhaal.


De derde plaats is voor Magnusmagicus, de Bronze walrus! Ik vond het toch een hele fijne kaart die goed kon vertellen wat de issues waren met modderige wegen. De abilities zijn vaak best nuttig, dus ik ben erin mee.

Op plaats twee komt Left4doner met Brimstone Keep! Proficiat! Ik vond de kaart heel solid, het was een aangenaam landje dat op een leuke manier de cumulative upkeep wat terug van weggeweest kon brengen.

Maar goud… Is voor niemand minder dan TheRobinros met Excalibur, Sword of Kings! Ik was volledig mee met de kaart, hij deed exact wat je zou verwachten van een Excalibur, inclusief het verhaal dat erin verwerkt zat. Deed me wat denken aan Embercleave, en daar ben ik ook al zo’n fan van. Mag rechtstreeks in de Return to Eldraine set! Veel plezier met de volgende BYC te organiseren, nummer 191 al!
BluezamX
1 jaar geleden
Bedankt voor het organiseren Lavinius! En hulde aan de winnaar
Luctor
1 jaar geleden
Gefeliciteerd aan de winnaar.
Left4Doner
1 jaar geleden
Congrats
Daedalon
1 jaar geleden
Gefeliciteerd voor de eerste plaats, en kudos voor t hosten, Lavinius
MagnusMagicus
1 jaar geleden
Woot, brons! Second best of the rest! En congrats aan nummer 1 en ook een beetje aan 2
TheRobinros
1 jaar geleden
Woow gewonnen! Ja, ik merkte dat de kaart zichzelf best wel maakte, topdown, weet alleen niet helemaal of hij wel sterk genoeg is eigenlijk... creatures met genoeg power om de equip goedkoop te maken, hebben meestal niet heel veel baat bij 5 extra power enzo, liever Trample oid
Ik zal morgen een nieuwe online zetten!
bartist
1 jaar geleden
Wat leuk, de honorable mention! Leuk dat m'n kaart gewaardeerd wordt!
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 34 posts
  • Laatste post bartist 1 jaar geleden
  • Gemaakt door Lavinius 1 jaar geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top