Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

BYC 219: Create a token!

bartist
13 dagen geleden
Welkom bij Build Your Card 219, deze keer heeft het geen jaar geduurd voor ik weer mocht jureren

Elke BYC geeft de judge een thema waarbij iedereen een kaart bedenkt. De winnaar is de volgende judge en maakt een nieuw topic aan voor de volgende editie!

Er zijn wel een aantal regels:

1. Één kaart per deelnemer. De kaart die je inzendt mag worden gewijzigd en als je opeens een compleet ander idee hebt mag je je eerdere inzending schrappen. Er zal echter altijd één inzending beoordeeld worden.
2. Wees aardig. Net als MtG is BYC maar een spel.
3. Heb vooral lol met elkaar!

Een kaart wordt beoordeeld op de onderstaande criteria:

1. Lol: hoe leuk is het om met en tegen deze kaart te spelen?
2. Trouw aan het thema: Voldoet de kaart aan het thema?
3. Balans: Is de kaart een samenhangend geheel?
4. Powerlevel: Is de kaart niet veel te sterk of zwak?
5. Gebruiksvriendelijkheid: Is de kaart niet te ingewikkeld? (dus niet te veel tekst, complexiteit, e.d.)
6. Originaliteit: Hoe origineel is de kaart?
7. Afwerking: Is de kaart compleet (dus: heeft het een cost, rarity, naam, etc.) en kloppen de bewoordingen?
8. Trouw aan de kleur(en): Komen de kleuren van de kaart min of meer overeen met de abilities die erop zitten?

Ik ga deze keer voor een toegankelijk maar interessant thema (hoop ik). Dit thema past bij de kaart waarmee ik de vorige ByC heb gewonnen en is iets waar Wizards duidelijk constant mee experimenteert (af en toe tot aan het vervelende aan toe).
Mijn vraag aan jullie voor deze ByC: Create a token!

Dit bedoel ik op twee manieren: Je moet een kaart maken die een token maakt; en die token moet nog niet bestaan!
Maak je dus een kaart die rode Elemental tokens maakt, dan mag het geen 3/1 of 1/1 zijn, want Elemental token en Elemental token bestaan al.
Je mag het dus wel een 2/1 maken!.. tenzij die haste en trample heeft, want dan heb je Elemental token.

Voordat je je kaart maakt; alvast wat pointers: Ik ben geen fan van te ingewikkelde tokens. Ik teken tijdens potjes commander vaak m'n eigen tokens, dan moet ik niet een grote hoeveelheid tekst erbij moeten zetten.
Token-versie van bestaande kaarten (a la Spark Elemental token) zijn niet "nieuw" in mijn ogen.

Mijn voorbeeld met tokens:





Deadline: Vrijdag 26 April, 23:59
Succes toegewenst aan U allen!
 bijgewerkt door bartist 13 dagen geleden
Cobaltius
13 dagen geleden
Intel Broker

Creature — Vampire Rogue

Vigilance

Whenever you commit a crime, if it is not your turn, create an Intel token. (It’s an artifact with “, , Sacrifice this artifact: Surveil 3”)

1/3

—————————————————————————————
Ben een grote fan van de clue, blood, food en map tokens. Dus voor mijn token een nieuwe met surveil. Het is huidig Surveil 3, maar ik zit te denken aan het veranderen naar 2.
 bijgewerkt door Cobaltius 13 dagen geleden
Daedalon
13 dagen geleden
Gobi Guineabomb
Legendary Creature - Goblin
Haste
, Sacrifice an artifact: create a 0/2 colorless Guineabomb artifact creature token with ", sacrifice this creature: Deal two damage to a creature you control, and up to two other creature(s) and/or planeswalker(s) on the field."

"Things go up, things go boom" - Gobi Guineabomb
1/4
 bijgewerkt door Daedalon 4 dagen geleden
TheRobinros
13 dagen geleden
Argentum Boots
Artifact - Equipment
Equipped creature has hexproof, haste and "Whenever this creature deals combat damage to a player, create two Silver tokens."
Equip

____________________________

Silver token
Artifact Token - Silver
Sacrifice two Silver tokens: Add one mana of any color.

____________________________

Goud was al bezet, deze is half zo goed
Justian2002
13 dagen geleden
The Escape of the Einir

Enchantment - Saga

Read Ahead

I - Create a 3/3 black and green Elf God creature token with menace

II, III, IV, V, VI - Create a copy of target non legendary, non God, Elf creature. It is a Legendary God in addition of its other types and gains menace.

VII - Create Lathril, Einir Supreme, a legendary 3/4 black and green Elf God creature token with menace and “, tap X other Elves: Lathril deals X damage to target opponent”

———

Volgens MtG lore, zijn er 7 Einir, de elven goden van Skemfar, Kaldheim, opgesloten in 7 Juniper bomen (Binding the Old Gods). Mijn kaart is de saga waarin de goden weer ontsnappen (met behulp van de huidige Elven van Skemfar)
 bijgewerkt door Justian2002 13 dagen geleden
dcgardulf
13 dagen geleden
Broken G.E.C.K

Artifact

At the beginning of your end step create a tapped irradiated land token with: . , Sacrifice Irradiated land: Search your library for a basic land card, put it onto the battlefield tapped, then shuffle your library.


-----

Ik wilde het Fallout logootje toevoegen maar kon die niet vinden. Hopelijk hebben mensen hier fallout 2 gespeeld.
 bijgewerkt door dcgardulf 13 dagen geleden
maus
13 dagen geleden
Run to the world tree

Snow Echantment

At the beginning of each players endstep create a colorless snow artifact token named branch of realms with "Sacrifice nine branch of reamls tokens: search your library for a card name 'The world tree'."

Sacrifice run to the world tree: scry 1.

----------------------------------------------

branch of realms token

Snow artifact

Sacrifice nine branch of reamls tokens: search your library for a card named 'The world tree'.

----------------------------------------------

En ja, er is een ander art voor iedere plane, de achterkant van de tokens zijn een panorama en 2 maanden na release komt er een secretlayer met een verschillende art voor iedere realm uit de norse mythologie.
 bijgewerkt door maus 13 dagen geleden
dcgardulf
13 dagen geleden
Quote:
20 minuten geleden
Run to the world tree

Snow Echantment

At the beginning of each players endstep create a colorless snow artifact token named branch of realms with "Sacrifice nine branch of reamls tokens: search your library for a card name 'The world tree'."

Sacrifice run to the world tree: scry 1.

----------------------------------------------

branch of realms token

Snow artifact

Sacrifice nine branch of reamls tokens: search your library for a card named 'The world tree'.

----------------------------------------------

En ja, er is een ander art voor iedere plane, de achterkant van de tokens zijn een panorama en 2 maanden na release komt er een secretlayer met een verschillende art voor iedere realm uit de norse mythologie.


Ik vind het zo mooi hoe je al hebt bedacht hoe Wizards hier zo veel mogelijk aan kan verdienen...
maus
12 dagen geleden
Quote:
3 uren geleden
Ik vind het zo mooi hoe je al hebt bedacht hoe Wizards hier zo veel mogelijk aan kan verdienen...


Wacht maar tot de reprint uit komt in commander legends 4 met verschillende arts van iedere plane met anime dames met een speciale ramen noodle foil treatment.
Lavinius
12 dagen geleden
Specimen experimenter

Creature - Vedalken wizard

When Speciment experimenter enters the battlefield, create a 1/3 crab creature token with ": untap another target non-Vedalken permanent".
Specimen experimenter has all abilties of all tokens on the battlefield.
2/2

Curious wizards they are, not even willing to give up on their testing when an experiment goes wrong...
Luctor
11 dagen geleden
Rotten Bastion

Legendary Enchantment

Whenever a permanent card leaves the battlefield, that permanent's controller creates a tapped Rotten token (It's an artifact with ", , Sacrifice this artifact: Lose 1 life.")

At the beginning of each player's upkeep, Rotten Bastion deals damage to that player equel to the number of Rotten tokens that player controls.
Naut19280
11 dagen geleden




Nebula's zijn grote wolken van stof en gas in de ruimte, en bij deze mijn voorstelling van zo'n Nebula als Magic kaart. Hij komt ineens als een ware storm tot leven, blijft dan een lange periode rustig, tot hij weer tot leven komt.
 bijgewerkt door Naut19280 11 dagen geleden
bartist
10 dagen geleden
Oooh, het gaat hard!
Binnen een paar dagen al 9 inzendingen, en wat een mooie tokens!

Ga zo door! Maak het me lastig! Dan is ByC het leukst!
Justian2002
10 dagen geleden
Naut19280 misschien nog leuker om er enchantment creatures van te maken, omdat het hee erg ‘Theros’ schreeuwt! Calix, Guided by Fate is een ‘nebula-like’ voorbeeld
BluezamX
10 dagen geleden
Illithid Broodlord
Creature - Horror

At the beginning of your end step, create a Tadpole token.

2/5

---

Tadpole
Token creature - Horror

, sacrifice Tadpole: gain control of target creature. Activate only as a sorcery.

0/1

---

Ik wou het eerst goedkoper maken en "until end of turn", maar dat is niet heel thematisch voor een Mindflayer
bartist
5 dagen geleden
LAATSTE DAG!! Vergeet niet wat in te zenden als je een idee hebt!
Eclavyrr
4 dagen geleden
Tonn, Duke of Weasels

Legendary Creature - Beast

During each players upkeep create a 1/1 black and green Weasel token with: Whenever this creature dies, target player loses 1 life.

Realizing they where more then a nuisance, he employed tons of his kin to battle his enemies.

2/2

Tevens een verwijzing naar een gag in Frozen/Zootopia
 bijgewerkt door Eclavyrr 2 dagen geleden
maus
1 dag geleden
Kleine herinnering voor de judge
bartist
1 dag geleden
Ik ben bezig, maar ik ben ook uitgebreid in m'n commentaar
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 19 posts
  • Laatste post bartist 1 dag geleden
  • Gemaakt door bartist 13 dagen geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top