Chat topic

robbertvanderkleij
27 dagen geleden
Quote:
21 uur geleden
Sorry, maar ik heb vernomen dat hij dat deck uit elkaar gehaald heeft, en Muldrotha, the Gravetide in zijn Sidisi, Brood Tyrant deck gestopt heeft....

Kijk, zo doen grote jongens dat!
MagnusMagicus
26 dagen geleden
Afgelopen zaterdag heb ik met mijn Commander groepje eens wat anders gedaan: cubedraft! En dan niet zomaar een cube, maar een Powered Cube, dus met de hele Power 9 erin .

We waren met z'n zessen: MagnusMagicus, Gijsneus, Tudou, BryceK, stefke78 en Maliander.

We hebben gedraft met 4 booster van 12 kaarten, zodat we onze eigen booster maar eenmaal zouden tegenkomen. Nadat we alles geschuld en gedeeld hadden ging het draften beginnen. BryceK gaf mij een booster met daarin een Time Walk! Dat was een easy pick (hij had zelf een Mox Pearl gekozen) en ik zal mezelf al een blue control deck draften . Helaas kwam daarna blauw niet echt meer door en nadat ik wat artifacts oppakkte (o.a. Wurmcoil Engine, Walking Ballista en Sword of Light and Shadow) kwam ik toch meer terecht in zwart en rood. Ik had een Goblin Welder, Wheel of Fortune en Memory Jar, dus ik zat wel goed in de card draw en graveyardactie, dus afgerond met Remand, Grim Lavamancer en Noxious Gearhulk dacht ik wel goed te zitten .

Eerste ronde was tegen Gijsneus. Die had iets gebouwd om creatures in het spel te sneaken met Eureka, Sneak Attack en Through the Breach. Helaas voor hem pakte hij de Black Lotus in zijn deck telkens niet, waardoor hij vrij traag was en ik hem eruit kon racen. De tweede game speelde hij Sneak Attack en ik zag aan zijn gezicht dat hij dikke beesten in zijn hand had, maar hij moest nog een beurt wachten. Dus ik gokte, en castte Wheel of Fortune. Ik had weer een hand met gas en een Remand, en hij had...niks . 2-0 win!

De tweede ronde moest ik tegen Tudou. Hij had een beatdown deck gemaakt. De eerste game had ik hem bijna...ik stond op 13 en hij op 2. Maar toen pakte ik een paar land achter elkaar, kwam hij terug en won hij verdorie! Tweede game was insane. Ik deed dit in beurt 1:

En dit deed Tudou in beurt 1...:

Nope, die game won ik niet . Dus 0-2 en ik sta op 1-1.

Derde game moest ik tegen BryceK. Die was gegaan, waar niemand verder echt in zat. Hij had een insane hoeveelheid goede kaarten. Hoe hard ik ook mijn best deed om alles te slopen, het bleef maar terugkomen en meer tokens maken en beide games kwam Sword of Fire and Ice op tafel waar ik maar geen antwoord op had. Tot die ene keer dat ik zijn Mox Pearl in zijn graveyard kon Goblin Welderen voor zijn zwaard! HA! En toen castte hij Sun Titan en had hij de Sword weer en legde mijn Goblin het loodje....ongelooflijk. Ik kwam er domweg niet door heen en na twee gruwelijk lange potten was het 0-2 voor mij. Dus uiteindelijk 1-2 gegaan, maar superveel lol gehad! Wat een vette cube!

Ondertussen was Tudou over Maliander heen gewalsd. Al had Maliander wel 1 win te pakken doordat hij het enige Island van Tudou Strip Minede en daarna met Tinker een Darksteel Colossus tevoorschijn toverde terwijl hij nog op 2 leven stond.

BryceK won de eerste pot tegen stefke78, maar moest het daarna afleggen en verloor met 1-2 en speelde hij daarna gelijk tegen Maliander.

In de laatste ronde won Tudou ook van Gijsneus en mocht hij de Cubedraft op zijn naam zetten met een nette 3-0!

Mooie play die ik nog voorbij heb zien komen:
- Gijsneus speelt vanaf een Black Lotus (die hem elke keer dat hij hem pakte wel een redding opleverde) een Rune-Scarred Demon, die Eureka zocht. Cast Eureka, drop Woodfall Primus, Blightsteel Colossus en Restoration Angel (die de Demon blinkte zodat er nog een keer getutored kon worden). Die game won hij

Dat was een vette avond
Dordledum
26 dagen geleden
Morph
26 dagen geleden
Cube is vet! en zeker een powered Cube. Leuk om te lezen.

Al denk ik dat de Mox Pearl kiezen over Time Walk wel een verkeerde keuze is geweest van BryceK
Tudou
26 dagen geleden
Leuk verslag Magnus! Het was erg leuk om te doen, en niet alleen omdat ik won . Uberhaupt had ik nog nooit een P9 kaart vastgehouden, laat staan er mee gespeeld. Voelt wel speciaal.

Het is leuk om te zien dat die kaarten niet voor niks zo duur zijn. Als je er even mee speelt merk je hoe goed zo'n Mox echt is! Om over de Black Lotus en Eureka combi nog maar niet te spreken.

Nogmaals dank Gijsneus!
MagnusMagicus
26 dagen geleden
Quote:
1 uur geleden
Cube is vet! en zeker een powered Cube. Leuk om te lezen.

Al denk ik dat de Mox Pearl kiezen over Time Walk wel een verkeerde keuze is geweest van BryceK

Qua powerlevel wellicht wel, maar hij stuurde me nu wel heel hard een andere kant op, waardoor hij helemaal vrij kwam in . Dat kwam natuurlijk niet helemaal alleen door die ene pick, maar voor mij was het wel redelijk defining .
MagnusMagicus
17 dagen geleden
Ravnica news: The Rakdos and Orzhov have teamed up to open a business called Blood, Bath, and Beyond.

BuidingMage
17 dagen geleden
Hahahahahahaha lol
Sunitram
17 dagen geleden
Lol!

Over de Orzhov gesproken; laatste keer dat we van Teysa, Orzhov Scion... ehm... Teysa, Envoy of Ghosts hadden gehoord zat ze best wel in het soort situaties dat bij 'walkers de Spark doet ontbranden. Teysa, Planeswalker coming this block?
Dordledum
16 dagen geleden
Haha, gisteravond ook tegen Gijsneus gespeeld met zijn cube en hij had weer Black Lotus en Eureka in zijn deck!

Had zelf een erg leuk (al zeg ik het zelf) instant/sorcery-speed deck, met een paar counters (Force of Will/Remand), wat kleine burn spells, twee planeswalkers (Dack Fayden/Ral Zarek) en een paar leuke truukjes (Show and Tell/Through the Breach) om wat dikke beesten neer te leggen (Consecrated Sphinx/Frost Titan/Torrential Gearhulk/Kozilek, Butcher of Truth)

Uiteindelijk 2/1 verloren, want ik maakte in de laatste pot twee erg domme plays achter elkaar. ten eerste vergat ik om Gijsneus' Acidic Slime te counteren terwijl ik Remand op hand en de mana open had ten koste van mijn Torrential Gearhulk.

En daarna had Gijs me op mijn kop getimmerd met zijn Mirage Mirror, die even Emrakul, the Aeons Torn was, zodat ik bijna geen permanents meer had. En ik speelde vrolijk zonder na te denken over de Mirage Mirror de volgende beurt via Show and Tell mijn Kozilek, Butcher of Truth het spel in. Vanzelfsprekend werd de Mirage Mirror dan ook een Kozilek, Butcher of Truth, maar dan zonder summoning sickness en die viel mij aan zodat ik geen permanents meer had en 12 schade kreeg, dood.

Wel een erg mooie ervaring, zou graag ook een keertje aanschuiven als er weer een draftavondje mee gedaan wordt.
 aangepast door Dordledum 16 dagen geleden
LeKrutes
16 dagen geleden
Leuke verhalen
Gijsneus
16 dagen geleden
Quote:
4 uur geleden
Haha, gisteravond ook tegen Gijsneus gespeeld met zijn cube en hij had weer Black Lotus en Eureka in zijn deck!

Puur toeval :-)
Quote:
4 uur geleden
Had zelf een erg leuk (al zeg ik het zelf) instant/sorcery-speed deck, met een paar counters (Force of Will/Remand), wat kleine burn spells, twee planeswalkers (Dack Fayden/Ral Zarek) en een paar leuke truukjes (Show and Tell/Through the Breach) om wat dikke beesten neer te leggen (Consecrated Sphinx/Frost Titan/Torrential Gearhulk/Kozilek, Butcher of Truth)

Was een mooi deck! Moest er helemaal omheen spelen.
Quote:
4 uur geleden
Wel een erg mooie ervaring, zou graag ook een keertje aanschuiven als er weer een draftavondje mee gedaan wordt.

Dat gaat goedkomen! Mochten er hier op de BoM nog meer mensen zijn die ooit een keer mee willen doen dan wil ik wel een keer wat organiseren. PM me maar ;-)
rwerts
6 dagen geleden
Even als test of ik dit snap
Reynaerd
6 dagen geleden
Is de test gelukt?
MagnusMagicus
6 dagen geleden
Ik ben ook heel benieuwd .
Dordledum
3 dagen geleden
Er staat weer een Magic Survey op de wizards pagina.

Ik knapte zelf alleen af toen ze vroegen hoeveel ik aan welk specifiek type Magic product heb uitgegeven, alsof ik dat ga bijhouden.
MagnusMagicus
1 dag geleden
Kijk nou eens wat gaaf!

Ik heb voor mijn verjaardag (al is dat pas over een maandje ) van een collega die ook Magic speelt een Lord Magnus playmat gekregen

Hoe gaaf!
robbertvanderkleij
1 dag geleden
Vet! nu nog de helm
MarcelN
1 dag geleden
Wat vet!

Ben wel heel benieuwd waar hij die heeft laten maken! Heb zelf ook een paar ontwerpen gemaakt voor playmats, wil ik er wel 1 of 2 van laten maken
LeKrutes
23 uur geleden
https://www.inkedgaming.com

Is volgens mij ook de website die tolarian communty collega aanraad.

Btw: magnus supervette mat.

Ik ben erg blij met mijn mtgo black lotus.
https://scryfall.com/card/vma/4/black-lotus
 aangepast door LeKrutes 23 uur geleden
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Informatie
iDeal Mister Cash Mastercard Visa PayPal DPD PostNL