Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Hoe schudden jullie?

Blasty
12 jaren geleden
Ik vraag me af hoe iedereen z'n deck schud.

Ikzelf schud mn deck 3 keer, daarna cut ik het voor mezelf.
Als ik een deck met hoesjes heb dan schud ik het 1 of 2 keer, en doe ik het deck in tweeen en duw de twee helften in elkaar, wat makkelijk gaat met hoesjes.

Na 2 potjes verdeel ik het land weer, behalve mn Chaos deck, die mag nooit netjes verdeeld worden hehe!

casual
-B- Chaos!!
door Blasty4 jaren geleden
MagnusMagicus
12 jaren geleden
Pile shufflen, dus het verdelen van je kaarten over 7 stapels en die dan weer op elkaar leggen. En dat in twee delen verdelen en weer in elkaar schuiven doe ik ook heel vaak. Rifle shufflen ook, al gebruik ik dat meer met draften, wanneer je maar 40 kaarten speelt bedenk ik me nu. Land verdelen doe ik eigenlijk nooit, is ook niet nodig als je goed schudt (random = random ).
magu
12 jaren geleden
meestal zoals het me uitkomt, maar bijna altijd eerst pile shuffle (5 of 7 stapels), riffle shuffle en gewoon wat schudden. Hierbij wissel ik de laatste 2 een aantal keer af.
robbertvanderkleij
12 jaren geleden
Riffle shuffel = in elkaar duwen toch? Tenminste het komt erop neer.

Ik pile shuffle meestal 2x in 7 stapels met cutten tussendoor. Dan duw ik ze nog 2x in elkaar. Maar volgens mij krijg ik het niet random genoeg zo, want ik moet nog te vaak mulligannen. Ik doe het ook nog niet heel lang zo, vroeg sorteerde ik altijd m'n land netjes in m'n deck, wat eigenlijk hartstikke illegaal is...
BasicB
12 jaren geleden
Ik heb zo'n electrisch schud machine

Nee, ik doe ook pile shuffle met 7 stapels maar ook vaak met 10 stapels
Blasty
12 jaren geleden
Wat doe je met Rifle shuffelen?
Pile shuffelen doe ik heel soms.

Niemand die z'n land geregeld verdeelt voordat ie schud?
MagnusMagicus
12 jaren geleden
Op een toernooi: Land verdelen = cheaten. Behalve als je daarna ECHT goed randomized. Maar ja, waarom verdeel je dan je land?

Als je goed schudt, hoef je je land niet te verdelen.
MarcelN
12 jaren geleden
Ja, da's wel waar.. maar toch doe ik 't vaak niet goed genoeg!! Een hand met serieus fijne kaarten en toch een mulligan moeten doen, GEEN LAND!!! Vind ik toch een te groot risico om zo'n hand toch te spelen...
Victorvndoom
12 jaren geleden
fish game: gooi de kaarten dooreen op te tafel met de tekeningen naar beneden en doe het spel 'go fish' zo zijn ze ook gemengd
Eclavyrr
12 jaren geleden
Eerst 7 Pile, dan 2-3 keer normaal, rifle en dan nog 2-3 normaal.
Tegenstanders decks doe ik alleen cutten. Alhoewel ik erg voorzichtig rifle is niet iedereen er blij mee als je het doet.

Extra info: Rifle schudden is over het algemeen da je twee stapels maakt, die met de punten naar trekt, de punten omhoog trekt en dan de punten over elkaar heen laat vallen. Dan samen steken. Ik doe het ook vaker met de gehele zijkant. Erg effectieve manier van schudden, maar niet zo goed voor je kaarten als je dit te hard doet. De naam komt van het geluid dat het maakt. Doe NOOIT je tegenstanders deck op deze manier schudden ook al doet hij het zelf. Sommige mensen flippen dan echt compleet (en nee daarmee bedoel ik niet dat ze zich omdraaien).
Blasty
12 jaren geleden
Okee thx Eclavyr, blijkt dat ik erg goed kan riflen, maar dan met poker kaarten hehe.
Ik kan ze ook mooi terug inelkaar fripsen

Maar dat doe ik nooit met mn Magic deck, ze buigen dan wel snel...
CaptainObvious
12 jaren geleden
Eerst pileshufflen in acht hoopjes. Dan pak ik twee hoopjes en duw ze in elkaar, zo voort tot ik vier hoopjes heb. Vervolgens twee hoopjes op elkaar 2x en dan duw ik die twee hoopjes nog eens in elkaar.
Nu is je deck terug compleet. Hierna doe ik ze nog eens in twee en dan duw ik die twee helften in elkaar.
Hierna nog eens goed gewoon shufflen en voila: klaar is je deck
marcoboth
12 jaren geleden
Als je te vaak te weinig land pakt, moet je het misschien ook met wat meer land erin proberen.
Victorvndoom
12 jaren geleden
ikverdeel de kaarten eerst in land en dan deck en per twee kaarten leg ik een land en ik shuffle elk stapeltje apart. heb moeilijk om te shufflen
Waus
12 jaren geleden
Je kan altijd alles op tafel gooien en dan "Wax On / Wax Off" alles bij elkaar en klaar.
Nijntje
12 jaren geleden
Ik ken iemand die zijn hand de hele tijd als een zenuwpees loopt te schudden. Erg irritant.

Al schud je nog zo goed, de kansen worden er niet echt beter op, vind ik. Ik heb een schud vloek, al schud en steek ik de hoopjes nog zo vaak, ik presteer het regelmatig om geen/1 land te pakken. Ook irritant.
Victorvndoom
12 jaren geleden
daarvoor bestaat de mulligan rule
Tamar
12 jaren geleden
Iemand die zijn hand als een zenuwpees loopt te schudden? Daar ken ik er zoveel van ... Volgens mij doet vrijwel iedereen dat op fnm xD, heel vreemd .
caingarn
12 jaren geleden
Niet alleen op FNM kijk maar een naar pro tour ect daar doen ze bijna allemaal

Ik maak altijd gewoon stapeltjes en dan vind het wel best.
GBerg
12 jaren geleden
Denk dat het een soort van mentale oorlogsvoering is

On-topic: Net voordat ik naar de fnm of gateway ga steek ik eerst landjes (2 spreuken, 1 landje) en dan de rest random erin. Daarna gewoon schudden, dan het geheel in ongeveer 5 stapeltjes verdelen en willekeurig terug doen.

Ik steek niet na elk potje, dan is het meer alles willekeurig erin gooien wat op het veld lag.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 36 posts
  • Laatste post Thorvik 11 jaren geleden
  • Gemaakt door Blasty 12 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top