Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Hoe slaan jullie je kaarten op?

jesse0272
6 jaren geleden
Magic is geweldig maar als je wat geld hebt dan loopt al snel uit te hand met honderden kaarten. Je deelt deze in op thema en soorten en al snel heb je taloze stapeltjes kaarten in je kamer liggen. Wat is een mooie manier om deze goed op te slaan? Beetje overdreven maar zat te denken om een leuk vitrine kast er voor neergezeten zodat ze niet onder het stof komen en dat ziet nog leuk uit ook!

Maar ik ben waarschijnlijk niet de eerste met dit probleem en vroeg me af of iemand anders hier iets of verzonnen heb zoals grote magic kisten met sorteer vakken of iets in die richting?

Weten jullie een coole en effiecente manier van bulk kaarten opslaan? deel jouwe!
bartist
6 jaren geleden
Ik heb een over-ingewikkeld systeem wat ik voor een groot deel geimplementeerd heb. Ik speel (relatief) nog niet lang magic, dus nu kan het nog.

Ik heb 2 holiday giftboxes voor m'n commons: 1 voor non-creature en 1 voor creatures. Die zijn gesoorteerd op kleur, en vervolgens op set en setnummer. Dit resulteerd in een systeem waar voor nieuwe sets de commons makkelijk aan de voorraad toe te voegen zijn, en waar ik makkelijk kaarten kan terugvinden.

Voor de uncommons heb ik 6 fatpack-dozen, 1 voor iedere kleur plus colorless. Die sorteer ik ook op set en setnummer.

Voor de rares heb ik een map met voor value-rares, en een rits aan kaarten van rares die ik niet gebruik. Daar moet ik nog wat voor verzinnen, maar dat komt ooit wel
Sunitram
6 jaren geleden
Sowieso in zo'n 2 dozijn deckdoosjes, want ik sloop zelden mijn decks, maar de overige kaarten gaan in m'n holiday gift boxes, gesorteerd op block, kleur en alfabetische volgorde (in die volgorde). Rares, Mythics en foils hou ik apart; eens zal ik daar weer eens mappen voor gaan aanschaffen ^^"
MagnusMagicus
6 jaren geleden
Ik heb 2 Gift Box Kaladesh (nou ja, eentje van Kaladesh en eentje van een andere set) vol met mijn Commander decks. Een derde Gift Box bevat mijn rommelcommons en -uncommons. Daarnaast heb ik een Album Collectors Black vol met kaarten die ik wellicht ooit in decks wil spelen. En ik heb nog twee Magic Card Box Avacyn Restored (maar dan van een andere set) met mijn casual 60-kaarten decks.
Dordledum
6 jaren geleden
Oooh, er zijn de afgelopen jaren een paar threads met dit onderwerp geweest waar veel leden hun verzameling (ook met foto's) hebben gepost. Misschien zijn die nog te achterhalen?

Zelf gebruik ik Ultimate Guard mappen voor mijn Rares/Mythics, Wat oudere Ultra Pro mappen voor mijn foil (un)commons. Allen met Ultra pro diamond pages. Fancy binders voor mijn foil land en planeswalkers en Holiday gift boxes voor de gewone (un)commons.

Blasty
6 jaren geleden
Hier kun je wat andere topics erover lezen
n4ppy
6 jaren geleden
Het leuke spul in een Pro 9 Pocket Binder Kaladesh: Saheeli Rai de rest verdeeld over een Gift Box Kaladesh en twee Gift Box Khans of Tarkir (en een paar kinder kamers.

Grootste probleem zijn de half afgemaakte decks zo links en rechts

Maar de beste plek is in decks!
Eclavyrr
6 jaren geleden
Hm, ik heb als vuistregel om niet al te veel kaarten achter te houden, aangezien ik sowieso me beperk tot commander en limited.
Alle staples onder de euro zitten in een Fat Pack, de wat duurdere kaarten in een 9 pocket binder, gesorteerd per kleur.

Decks bewaar ik in diverse Fat Packs, sleeves, land, niet gespeelde tokens en overige meuk zoals dobbelstenen zit in een Holiday Box.

Alle non staples, dus resten van sealed events en andere kaarten waar ik niets mee doe zitten ongeacht rarity in een schoenendoos die ik om de zoveel tijd gebruik om nieuwe aankopen mee te financieren.
Magicfreak
6 jaren geleden
Haha, ik kan er misschien ook een keer iets aan doen. Mijn commander decks zitten in een kapotte Deck Builder's Toolkit Shadows over Innistrad en mijn overige decks in een Bundle Ixalan. Mijn rares, mythics en dure kaarten op een stapeltje in sleeves en mijn goedkope kaarten op stapels op mijn bureau of in het huis rondslingerend.
n4ppy
6 jaren geleden
Een 9 pocket binder is wel een aanrader. Dan kun je redelijk snel en overzichtelijk door je goede spullen bladeren en alles op een plek
Magicfreak
6 jaren geleden
Ik zal het onthouden, maar ik denk toch dat het na een jaar magicen misschien ook wel tijd wordt voor een giftbox
 bijgewerkt door Magicfreak 6 jaren geleden
Teferi
6 jaren geleden
Ik heb een giftbox van Kaladesh en Shadows over Innistrad. De giftbox van Innistrad zit vol kaarten met van alles voor het orginele Mirrodin block. In de Kaladesh box zit alles wat erna kwam. Een fatpack voor standard, een fatpack voor land en tokens en een fatpack voor alles wat er tussen zit. Alle 'belangrijke' kaarten zijn verdeeld over twee 9 Pocket binders met een kleine 4 Pocket binder voor release/FNM kaarten.
JEV
6 jaren geleden
Ik probeer de bulk zoveel mogelijk op set in boosterboxes op te slaan. Daarnaast eigenlijk alle rares/mythics/value in ringbanden.
Sooty666
6 jaren geleden
Omdat kartonnen boxen alleen maar nog meer zilvervisjes aantrekken, ben ik overgestapt op deze plastic boxen van 2,2 liter.
Zijn o.a. te koop bij Bol.com: Plastic Box 2,2 Liter

Passen precies kaarten in en qua hoogte de dividers van bv Ultimate Guard.

Rares en Mythics in mappen trouwens
 bijgewerkt door Sooty666 6 jaren geleden
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top