Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Hour of Devastation Limited review: Groen

RexRegis
6 jaren geleden
Nog één dag en dan is het zo ver, het pre release weekend van Hour of Devastation. Jullie hebben van mij nog een review van de groene kaarten tegoed. Vandaag volgt nog de laatste review van Eclavyrr en dan zit deze serie er weer op.


Misschien dat je deze kaart makkelijk verkeerd leest. Omdat je denkt dat de creutures fighten. Maar deze kaart doet echt alleen maar schade aan de creature van de tegenstander en laat jouw creature gewoon nog heel. Een hele sterke kaart dus. Nadeel is natuurlijk dat het ook tegen je gebruikt kan worden, een kaart om in de gaten te houden dus.


Cycling maakt hem goed bruikbaar als je hem later in de game trekt. Wel zou ik deze alleen spelen als je meer dan twee kleuren speelt.


Hier zal je heel wat flyers mee tegen houden. En zowel aanvallend als verdedigend sterk.


Een mooie kaart als je nog creature in je deck nodig hebt. Maar 5 mana voor zijn effect is denk net iets te duur.


Met 19(!) verschillende deserts die je kan openen, open je er vast genoeg om te spelen. Kan dit best een leuk effect zijn als je niets beters kan doen met je mana. Gebruik dit effect natuurlijk pas aan het eind van de tegenstanders beurt.
Heb je niet genoeg deserts dan is een 2/3 creature voor 3 mana niet sterk in groen.


Aaah die arme kat. Vooral een mooie blocker die hopelijk iets stuk maakt. En als cadeautje mag je dan nog een kaart pakken.


De oude vertrouwde Rootwalla is terug. Een mooie 1-drop die vaak goed in je deck past.


Een giant growth voor één mana meer met Reach. Heel sterk om defensief te gebruiken tegen flyers. Hiermee krijg je ze wel mee neer.


Ik zie zijn toegevoegde waarde niet echt en valt mij een beetje tegen. Jammer dat je hem moet tappen én moet betalen.


Voor 1 mana 8 leven krijgen lijkt mij een goede deal. Wachten tot er een creature dood gaat lijkt mij ook niet zo moeilijke opgave.


Van de cycle is dit wel een van de minst speelbare. Je zou twee groene planeswalkers tegen kunnen komen en één groene enchanment waar je van af zou willen. Een kaart die je nooit in zal boarden en zeker niet snel met een draft zou pakken.


Je 7-drop op beurt vijf kunnen spelen is altijd mooi meegenomen. Als je hoogste manacost niet meer dan 5 is zal hier niet veel aan hebben. Tenzij je misschien 3 of meer kleuren speelt en de fix nodig hebt.


Speel je groen en wit dan zal deze de beste van je team worden. Met 10 verschillende katten die je kan openen waarvan vele goed speelbaar zijn. Zal hij al gauw heel sterk worden.


Met genoeg landje die naar je graveyard gaan door bijvoorbeeld cycling is deze goed te gebruiken. Wanneer je 3 of meer van dit soort landjes hebt is deze niet slecht maar ik zou hier niet speciaal deserts voor in mijn deck doen.


Mooi om je aantal creatures te behalen. Zowel vroeg in het spel nuttig door cycling en trek je hem later heb je een goed trample beestje. Een creature die altijd wel bruikbaar is.


Een cycling desert eerst met cycling naar je graveyard sturen om een kaart te trekken en hem later gewoon nog als land spelen lijkt me geweldig. Ook leuk om een evolving wilds nogmaals te kunnen spelen.


Op beurt 2 een 5/4 creature op het veld krijgen is heel goed. Als je hiermee aanvalt op beurt 3 sloop je altijd wel iets of in het gunstigste geval doe je gelijk 5 volle schade. Met de tegenprestatie dat je de volgende beurt geen land mag untappen is te leven.


voor 3 mana lijkt mij deze wel zwakjes. In potentie een 4/2 maar dan moet je wel meerder deserts spelen. Maar voor het grootste gedeelte van de tijd zal het een zwakke 3/2 zijn.


Als je deze kan spelen heb je geen landjes meer nodig. De scry 3 komt dus heel goed uit om je landjes naar de onderkant van je library te sturen. Vervolgens kan je als bonus nog een beetje leven meepakken. En ligt er een monster van 7/7 met trample op de battlefield.


In het ergste geval blijft dit een 4/4 voor 4 mana, dat is ok. Maar met een counter op een creature is deze al een stuk beter. Let op dat het ook telt als aan de overkant ergens een counter op ligt.


Voor x=2 of x=3 zal deze het meest bruikbaar zijn in limited. Maar je moet wel een hele goede reden hebben om deze te gaan spelen.

Veel plezier en succes bij je pre release dit weekend!
Laat vooral weten wat jij van de kaarten denkt.

Eerdere reviews kun je hier vinden:

Review wit
Review blauw
Review zwart
Review rood
Review Overige kaarten
 bijgewerkt door RexRegis 6 jaren geleden
MagnusMagicus
6 jaren geleden
Ambuscade is best goed, die ga ik ook nog wel in Pauper Commander spelen .

Ik denk dat je Devotee of Strength onderschat. Threat of activation is real . Als je dit open hebt liggen en je valt aan, moet je tegenstander er rekening mee houden en wellicht minder prettige opties kiezen.

Dune Diviner lijkt me niks, zelfs met met alle 19 Deserts .

Hope Tender vind ik best speelbaar, zeker als colorfixer op een ok beest.

Life Goes On is niks. Hoeveel leven is een kaart waard? Nou, meer dan 8 lijkt me. Ik zou dit echt niet spelen.
AndelionK
6 jaren geleden
Quote:
Life Goes On is niks. Hoeveel leven is een kaart waard? Nou, meer dan 8 lijkt me. Ik zou dit echt niet spelen.


Ik zou het zeker niet overal in willen hebben, maar als je dit speelt tegen een aggro deck dat op zijn laatste beentje staat kan dit zomaar het keerpunt in je match zijn. 8 Leven geeft je misschien die beurt of twee die je nodig hebt om te stabiliseren.
MagnusMagicus
6 jaren geleden
Sure, elke kaart is wel in een situatie goed. Maar 99 van de 100 keer is "soms maar niet altijd 8 leven voor en een kaart" niet goed genoeg. Het doet gewoon te weinig.
Blizzardfox
6 jaren geleden
Resilient Khenra Ik denk dat je hem mis loopt, hij is erg sterk! Hij geeft al een van je beesten +2/+2 en naast heeft hij ook nog is een sterke Embalm! (Als het over limited gaat tenminste!)

Sidewinder Naga Niks speciaals helaas, vooral in een -1/-1 counter set en de removals!

Rhonas's Stalwart Gewoon erg fijn beetje 2/2 voor is ok en dan ook nog eens een sterke Exert ability!

Maar voor de rest, heb ik alles doorgelezen en het was erg leuk om allemaal te weten!

Hopelijk geeft dit me meer kennis voor morgen en overmorgen! I hope so! thanks anyway !

Quote:
Je kan altijd overgaan naar een zandbak party met: Sidewinder Naga, Ramunap Hydra, Ramunap Excavator, Dune Diviner, Shefet Monitor, Hour of Promise, Hashep Oasis en Desert of the Indomitable!

Dan begrijp ik het helemaal, anders zijn ze wat minder in hun voordeel.. Ze hebben eenmaal zand nodig !
 bijgewerkt door Blizzardfox 6 jaren geleden
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top