Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Hulp Gezocht: Mono Blue Tempo

Blizzardfox
4 jaren geleden

Beste Magicers,

Uiteindelijk besloot ik toch een forum te maken om hulp, meningen en tips te kunnen krijgen van andere spelers.
Ik heb het deck nu al heel lang en veel gespeeld. Natuurlijk ook veel veranderingen gedaan.
Maar ik heb zo'n gevoel dat het nog allemaal net wat sterker kan en praktischer.

Modern Mono blue Tempo is een aggro (tempo) deck wat jou zelf in tempo houdt en je tegenstander vertraagd. Door met goedkope bounce (Vapor Snag), counter (Spell Pierce, Force of Negation, etc.) en creatures (Delver of Secrets, Thing in the Ice, Cryptic Serpent etc.) een enorme impact te maken.

Ik speel nu mono tempo zo'n 2 jaar en zo'n over de 500 games mee gespeeld denk ik zo. Op veel Friday Night Magics, Aan tafel, Bij vrienden en ook cafe's.

In de maybelist staat nu om te proberen:




Ik heb me niet kunnen beheersen en de Brazen Borrower al getest en is een super fijn en sterk creature voor mono . Het hebben van Disperse en een slechtere Vendilion Clique, is een big deal.
Nu heb ik eindelijk ook de kans om mainboard nog meer te kunnen doen tegen dingen zoals: Tasigur, the Golden Fang, Ensnaring Bridge etc. En later nog een relevante flasher te kunnen spelen.

De landbase gaat er ook op vooruit door Castle Vantress en Mystic Sanctuary. Simpel weg, ze zullen beter zijn dan Islands. Ook ter preventie van Boil effecten.

Nu ben ik nog niet zeker over de The Magic Mirror. Ook al weet ik dat ik vrijwel de Cryptic Serpent al vrij snel kan spelen. Wie weet doet hij nog iets voor me!

Throne of Eldraine komt binnenkort uit en brengt ons goede kaarten! In mijn geval:



Wie ''o'' wie heeft er nog deck aanpassingen? Kaarten die ik kan proberen? Changes? Ik hoor het enorm graag!

Decklist:
 bijgewerkt door Blizzardfox 4 jaren geleden
Daretti388
4 jaren geleden
Misschien een Mana Drain?
bartist
4 jaren geleden
Mana Drain is helaas niet Modern legal, en het deck van Blizzardfox is voor modern bedoeld.
Wel leuk dat je probeert mee te denken!

Ik wilde eerst Baral, Chief of Compliance voorstellen, maar ik zie dat je instants nauwelijks generic mana hebben. Je speelt dan wel veel counters, dus misschien toch de moeite waard?
 bijgewerkt door bartist 4 jaren geleden
Blizzardfox
4 jaren geleden
Nice dat je Baral, Chief of Compliance aangeeft. Heb er zelf inderdaad aan zitten denken. Hij maakt inderdaad dingen cheaper. Dus ik zou dingen zoals Remand, Mana Leak, Force of Negation meer kunnen spelen om het maximale uit Baral te halen.
Hij cycled wel je kaarten wel weg wat je evt ook niet meer nodig hebt. En het is een ''may'' ability ook altijd fijn, wat vervolgens ook de Pteramander, Cryptic Serpent en The Magic Mirror voedt.
 bijgewerkt door Blizzardfox 4 jaren geleden
Sunitram
4 jaren geleden
Zijn er bepaalde decks waar je een zwakkere matchup tegen hebt? Want geloof mij, ik zou de rest van de dag kaarten aan je kunnen suggereren, maar misschien heb je er meer aan als het ook echt wat tegen je mindere matchups doet.

Wat ik nu al kan zeggen is dat een aantal Field of Ruins geen overbodig luxe is. Ze stallen Tron, ze slopen manlandjes, en heel soms kun je iemand manascrewen door hun enige (nonbasic) source van een bepaalde kleur te slopen En in tegenstelling tot Ghost Quarter geeft deze je een land terug!

Ik denk dat je beter 4 Thing in the Ice kan spelen en dan 2 Cryptic Serpent. Je speelt genoeg instants en sorceries om Thing op tijd te kunnen flippen en Serpent is lategame prima, maar meerdere Serpents in je opening hand is minder dan ideaal.

Van je maybe list zou ik Niblis of Frost aanraden. Hij kost wel 4, maar prowess is enorm sterk in jouw deck en z'n andere trigger is praktisch creature removal. Squelch is m'n minst favoriete; dan speel ik liever Pithing Needle. Baral, Chief of Compliance kan je ook nog overwegen, maar ik ben bang dat ie in je deck as is te weinig doet, zeker met een evasionloze body.

En Brazen Borrower is een baas. Ik wil 'm zelf met andere faeries en ninja's gaan spelen (deze bouncen = altijd een bounce spell op handen!), maar ik zou 'm runnen!

Succes!
Daretti388
4 jaren geleden
Quote:
9 uren geleden
Mana Drain is helaas niet Modern legal, en het deck van Blizzardfox is voor modern bedoeld.
Wel leuk dat je probeert mee te denken!

Ik wilde eerst Baral, Chief of Compliance voorstellen, maar ik zie dat je instants nauwelijks generic mana hebben. Je speelt dan wel veel counters, dus misschien toch de moeite waard?
is hij te oud?
Sunitram
4 jaren geleden
Ja. In Modern mag je alleen kaarten spelen die sinds 8th Edition in Standard sets zijn geprint. En kaarten uit Modern Horizons. De reprints in Commander precons, producten als Battlebond en Conspiracy en non-Modern Masters sets maken het wat lastig voor nieuwelingen om te zien wat Modern legal is en wat niet, maar ik kan je verzekeren dat Mana Drain niet legaal is in Modern
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top