Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Pauper bij de Bazaar?

Thompiedom
8 jaren geleden
Hey allemaal,

Ik heb de laatste tijd erg veel Pauper gespeeld op MTGO, maar een echt potje magic is natuurlijk veel leuker. Zijn er mensen hier die pauper spelen? Zijn er mensen die pauper willen spelen? Coole decks die jullie hebben bedacht? Gewoon een leuk gesprekje over pauper hier dus.

Ook een leuk idee misschien is een casual league met een bepaald budget voor deckbuilding, en dat men dan met elkaar kan spelen. Niet op een vast moment, maar tussendoor op FNM's, etc. Op die manier kan ervoor gezorgd worden dat alle decks even sterk zijn (als het goed is) en misschien een kleine competitie ontstaat? Als er interesse voor is wil ik dit best bijhouden en organiseren.

Zo te zien is er wel wat interesse voor dit onderwerp, dus als mensen met elkaar een league willen starten, dan kunnen ze een berichtje naar me sturen of er eentje hier achterlaten. Als we dan een redelijk groepje hebben kunnen we een setje regels afspreken met elkaar. Een bepaald budget of niet? Een bepaald pauper format? standaard banlist of wat extra's? Georganiseerd spelen? Dat soort dingen zijn denk ik wel handig om dan met elkaar te bespreken.
 bijgewerkt door Thompiedom 8 jaren geleden
Belinda
8 jaren geleden
Hee, ik dacht er laatst nog over om een dergelijk topic te openen. Mij lijkt het erg leuk als Pauper meer aandacht zou krijgen en hier ook toernooitjes voor georganiseerd zouden worden, omdat het - anders dan Modern en Standard - toch voor meer spelers wel toegankelijker is qua budget lijkt me zo. Bovendien is het naar mijn mening ook gewoon leuk als er meer formats zouden zijn en commons ook eens meer gespeeld zouden worden. Ik heb dus zeker wel interesse
MagnusMagicus
8 jaren geleden
De Bazaar organiseert ook soms een Pauper toernooitje. Als je iets wil gaan organiseren op de Bazaar, stem dat dan wel even af met ze . info@bazaarofmagic.nl.
Thompiedom
8 jaren geleden
Zal ik aan denken!
Thompiedom
8 jaren geleden
En als er een bepaald budget voor de league zou zijn, hoeveel is dan een goed e hoeveelheid die ervoor zorgt dat men op een ongeveer gelijk niveau zit?
Belinda
8 jaren geleden
Iets van 30 euro max. misschien?
SanderPostma
8 jaren geleden
Ligt aan het format wat je wil gaan spelen
MagnusMagicus
8 jaren geleden
Eh...Pauper dus
Thompiedom
8 jaren geleden
30 euro lijkt me een goed bedrag. En dan neem ik aan dat de kosten van basic landjes daar niet bijhoren, dat lijkt me wel zo handig.
Belinda
8 jaren geleden
In principe zou je bijvoorbeeld toch ook nog een onderscheid kunnen maken tussen Modern of Standard Pauper of zo, of niet?

Maar je kunt natuurlijk ook gewoon de banlist van hier op de Bazaar aanhouden In ieder geval, als er een toernooitje komt, of als Pauper überhaupt vaker georganiseerd wordt, hou ik me aanbevolen.
Belinda
8 jaren geleden
Quote:
Thompiedom 20-12-2015 om 18:48
30 euro lijkt me een goed bedrag. En dan neem ik aan dat de kosten van basic landjes daar niet bijhoren, dat lijkt me wel zo handig.


Ja, gewoon alles, Basic land, Sideboard en zo. Dat is wel het handigste inderdaad
Thompiedom
8 jaren geleden
De banlist van hier op de bazaar is denk ik goed genoeg. Het leuke aan pauper is dat er zo veel potentiele decks zijn die je kan maken.
Belinda
8 jaren geleden
Ja, die lijkt me ook goed genoeg. Ik zie trouwens dat je de basic lands niet mee wilde rekenen x) Mij lijkt het wel handig, omdat je dan gewoon in 1x de kosten ziet van een deck als je het hier op bazaar invult en basic lands zijn ook gewoon onderdeel van het deck natuurlijk, maar ja, het kan ook zonder natuurlijk omdat iedereen die in principe toch wel heeft rondslingeren.

Zijn er het afgelopen jaar eigenlijk nog Pauper events bij Bazaar gehouden dan eigenlijk? Want dan heb ik die blijkbaar gemist helaas x) Vind het jammer dat dit Format niet wat meer support krijgt, in mijn lgs is het echt voornamelijk modern, eigenlijk vrijwel niks anders dan modern en draft. Maar ja
marcoboth
8 jaren geleden
Het wordt af en toe op events bij de bom gespeeld. Er is wel interesse in, maar niet genoeg op het moment om het regelmatig op de kalender te zetten.

Over budget, dat is maar wat je zelf wilt. Tijdens events is er op de bom geen prijs aan verbonden geweest (is lastig te controleren en meer kaarten kunnen gespeeld worden). Wat mogelijk is om de duurste kaarten eruit te halen is bijvoorbeeld modern of standard pauper te doen. Dan ontwijk je al de Sinkhole en moeten mensen meer nadenken over hun decks.
 bijgewerkt door marcoboth 8 jaren geleden
Thompiedom
8 jaren geleden
@Belinda Eigenlijk heb je wel gelijk haha, veel handiger om bij te houden ja. En ik ben het helemaal met je eens! Wizards zou pauper goed kunnen gebruiken om de verkoop van commons te stimuleren en nieuwe spelers een wat lagere drempel te bieden om mee te gaan spelen.
 bijgewerkt door Thompiedom 8 jaren geleden
hallowman3
8 jaren geleden
Een paar van mijn vrienden spelen ook pauper dus misschien draai ik eens een keertje mee.

Edit: voor de 30 euro max tel je dan de kaarten zelf of de non-foil versies?
 bijgewerkt door hallowman3 8 jaren geleden
Jan
8 jaren geleden
We hebben in het verleden met enige regelmaat (een paar keer per jaar) Pauper gespeeld op onze Wednesday Night Magic events. Na onze verhuizing hebben we dit niet meer gedaan, om de simpele reden dat we geen WNM meer hebben georganiseerd. Omdat er toch redelijk wat interesse was voor het format zullen we het in de toekomst zeker weer op de agenda zetten, dus stay tuned!

Mocht je het geduld niet kunnen opbrengen om een initiatief van Bazaar of Magic af te wachten, dan wil ik jullie er aan herinneren dat je tijdens onze openingstijden altijd van onze speelruimte gebruik kan maken voor een potje Magic, tenzij we de ruimte nodig hebben voor een groot event zoals een prerelease natuurlijk. Mocht je rond lunchtijd komen dan kan ik wellicht een potje meedoen, volgens mij heb ik nog wel een deckje liggen!

Ik betwijfel of er verdere restricties nodig zijn dan dat een deck uit alleen maar commons en basics mag bestaan. Maze of Ith, Sinkhole en Chain Lightning zijn goede, dure en bovenal lastig verkrijgbare kaarten, maar volgens mij zijn dit geen format dominerende kaarten en kan je zonder deze kaarten ook een goed Pauper deck maken. Misschien is het interessant om het format Modern Pauper te maken, maar ik vrees dat dit meer kwaad dan goed doet, doordat het format er wel erg oppervlakkig (als in weinig diepgang) van wordt.
Thompiedom
8 jaren geleden
Gaaf dat jullie weer Pauper gaan doen! Nu al excited! Zijn er nog geinteresseerden voor het zelf organiseren van een league/toernooitje?
Thomas34
8 jaren geleden
Ik ben wel geïnteresseerd.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top