Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Prijspuzzel 10!

MagnusMagicus
12 jaren geleden
Wat Weet Jij?

Welkom bij Prijspuzzel 10!

Dit keer een allegaartje van leuke, cryptische, makkelijke, moeilijke en maffe vragen! Instinkers, rariteiten, gewoon makkelijk, nooit van gehoord...alles kun je verwachten!

Degene die de meeste goed heeft, wint 400 BoM punten en onder een van de (serieuze) inzendingen wordt ook nog een keer 100 BoM punten verloot! Doe dus mee!

Je kunt je inzending naar mij sturen met een persoonlijk bericht.

De deadline voor deze puzzel is vrijdag 10 februari om 16.00u. Bij een gelijk aantal goede vragen komt er een shootout!

DE VRAGEN:

1. Maasdal wordt tolweg. Welke kaart vindt dat?
2. Wat is de mana cost van Lotus Bloom?
3. Noem vijf sets die ook kaartnamen zijn.
4. Noem een creature type dat op slechts één kaart voorkomt (uitgezonderd Changeling en Mistform Ultimus, inclusief Dark Ascension).
5. Welk creature heeft geen enkel creature type?
6. Welke kaartnaam is achterstevoren gespeld een andere kaartnaam?
7. Wat is de eerste set die in de nieuwe layout geprint werd?
8. Wat is de converted mana cost van een Chalice of the Void met 2 charge counters?
9. Hoeveel moderators heeft de Bazaar of Magic momenteel?
10. Noem een creature die precies 4 kleuren heeft.
11. Welke set heeft wel een Mountain, maar geen Swamp?
12. Noem een kaart met X, Y en Z in de naam.
13. Er ligt een Goblin King, een Goblin Fireslinger, een Skirk Fire Marshal met een Arrest erop, een Stream Hopper met een Lightning Greaves erop en een Goblin Hero op de battlefield onder jouw controle. Er wordt een Pyroclasm gecast en deze resolved. Welk creature of welke creatures liggen er daarna nog op de battlefield?
14. Noem 7 sets waarin Cycling voorkomt.
15. Wat is de mana cost en wat is de converted mana cost van de Power 9 bij elkaar opgeteld?

Succes!

En check ook onze andere Puzzels!
Blasty
12 jaren geleden
Ik denk er veeel inzendingen komen Pas op voor de instinkers mensen
Fjaulnir
12 jaren geleden
Heh, dat is weer eens iets anders. Zal ff tijd vergen, maar we gaan mettertijd zeker iets inleveren
Nijntje
12 jaren geleden
Ik snap sommige vragen niet. Bv vraag 10. Bedoel je dan de afbeelding van een creature of de mana cost in kleuren?

En bij vraag 7: wat is precies de nieuwe lay out? Bedoel je dan black border of wat anders?

En die laatste vraag vind ik ook cryptisch omschreven.
 bijgewerkt door Nijntje 12 jaren geleden
Waus
12 jaren geleden
Ik snap de eerste vraag al niet...

...gaat die uberhaubt wel over Magic?
 bijgewerkt door Waus 12 jaren geleden
Nijntje
12 jaren geleden
Dat zou wel het geval moeten zijn. Ik denk dat ik vraag 15 begin te snappen. Tot nu toe reeds 7 antwoorden compleet.

Update: al 9 antwoorden compleet.
 bijgewerkt door MagnusMagicus 12 jaren geleden
MagnusMagicus
12 jaren geleden
Quote:
Nijntje 24-01-2012 om 16:56
Ik snap sommige vragen niet. Bv vraag 10. Bedoel je dan de afbeelding van een creature of de mana cost in kleuren?


Eh...als ik de art had bedoeld had ik daar wel iets harder naar gehint

Quote:
En bij vraag 7: wat is precies de nieuwe lay out? Bedoel je dan black border of wat anders?
Black border = zwarte rand .

Ik bedoel oude vs nieuwe layout:






Quote:
En die laatste vraag vind ik ook cryptisch omschreven.


Nope

Quote:
Waus 24-01-2012 om 17:27
Ik snap de eerste vraag al niet...

...gaat die uberhaubt wel over Magic?


Het antwoord wel .
Waus
12 jaren geleden
ff serieus er is niks te vinden over maasdal, tolweg of iets wat er te maken heeft.
MagnusMagicus
12 jaren geleden
Hehe . Om mezelf even te quoten:

Quote:
Dit keer een allegaartje van leuke, cryptische, makkelijke, moeilijke en maffe vragen! Instinkers, rariteiten, gewoon makkelijk, nooit van gehoord...alles kun je verwachten!


Geen tips, geen hints voor deze vragen . Ook niet van anderen aub . Denken, denken, denken! Soms out-of-the-box, soms er midden in . Sterkte .

Bedenk ook dat je niet perse alles goed hoeft te hebben om het in te kunnen leveren. En je kunt er best nog een paar nachten over slapen, de deadline is ruim twee weken verderop .
magu
12 jaren geleden
How about silver-bordered land. Moeten we in onze antwoorden rekening houden met unhinged & unglued, of tellen alleen legale kaarten.
MagnusMagicus
12 jaren geleden
Laten we het zo zeggen: geen van de vragen hoeft met Unhinged of Unglued beantwoord te worden. Bij een paar kan het op zich wel. Maar er is een set antwoorden waarbij geen silverbordered kaarten aan te pas komt. Er zijn geen instinkers waarbij alleen een Un-kaart past.
Blasty
12 jaren geleden
Ingeleverd
magu
12 jaren geleden
Duidelijk Alleen nog nr 1 te gaan. Ff breinbrekertje spelen.
 bijgewerkt door magu 12 jaren geleden
Nijntje
12 jaren geleden
Bijna af. Alleen die eerste vraag. Thinking outside the box already. Ik denk, ik gok en ik vermoed dat ik weet dat het om een specifieke kaart gaat...hmmm, de rest is me vrij makkelijk afgegaan. Super leuke quiz.
Waus
12 jaren geleden
Success allen met die eerste vraag
cmpunk
12 jaren geleden
sorry haak af.

heb eigenlijk alleen verstand van standard op het moment
BasicB
12 jaren geleden
Heb al een instinker gezien, je mag inzenden tot vrijdag 11 februari tot 16.00u maar vrijdag 11 februari is pas in 2022 dus we hebben nog even de tijd
 bijgewerkt door BasicB 12 jaren geleden
Blasty
12 jaren geleden
Quote:
cmpunk 25-01-2012 om 12:06
sorry haak af.

heb eigenlijk alleen verstand van standard op het moment


Je komt al een heel eind met de Gatherer van Wizards, Wikipedia en Google, dus geef niet op! Je leert er ook wat mee

@BasicB: Scherp! LOL
 bijgewerkt door Blasty 12 jaren geleden
MagnusMagicus
12 jaren geleden
Quote:
BasicB 25-01-2012 om 12:40
Heb al een instinker gezien, je mag inzenden tot vrijdag 11 februari tot 16.00u maar vrijdag 11 februari is pas in 2022 dus we hebben nog even de tijd


Ik zie echt 10 februari staan hoor! *kijkt onschuldig*
Cas146
12 jaren geleden
Zit alleen op de 1e vraag nog te broeden...die is heel cryptisch...

@Blasty: Respect dat je vraag 1 hebt beantwoord, ik heb echt geen idee...
 bijgewerkt door Cas146 12 jaren geleden
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 80 posts
  • Laatste post magu 12 jaren geleden
  • Gemaakt door MagnusMagicus 12 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top