Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Zoektocht naar de juiste sleeve

Venser546
4 jaren geleden
Momenteel gebruik ik de Ultrapro Solid sleeves Deck Protectors Solid Black en Pro Fit Sleeves Side Loading.

Echter ben ik niet zo tevreden over de Solid Sleeves, want ze scheuren nog wel eens. Sommige kleuren zijn doorzichtig aan de achterkant (niet legaal). Daarnaast schijnen andere merken beter te schudden. Ze zijn ook regelmatig uitverkocht, al is dat een non-issue van tijdelijke aard (hopelijk).

Nu had ik laatst Ultimate Guard Katana Sleeves: Black en Ultimate Guard Bordifies Precise-Fit Sleeves Black gekocht. Ten eerste, omdat de Katana sleeves bekend staan om duurzaamheid en daarnaast omdat ze prettig schudden. Helaas zitten ze echt behoorlijk strak. Ik krijg mijn kaartjes met innersleeve er met veel moeite ingeduwd ( = schade aan de bovenrand, vanwege het vastknijpen).
Daarnaast, zijn de Ultimate Guard Bordifies Precise-Fit Sleeves Black ontzettend plakkerig of statisch. Ik krijg ze simpelweg niet in mijn (oude en opgerekte) Ultra Pro hoesjes, en al helemaal niet in de nieuwe Ultimate Guard Katana Sleeves: Black.

Wie heeft de gouden tip?

Ik wil dus graag:
- bij 1 merk en kleur blijven (want das makkelijker kaartjes tussen decks wisselen)
- duurzaam
- prettig schudden

Momenteel neig ik naar het kopen van Dragon Shield Sleeves Perfect Fit Sealable Smoke. Het liefste combineer ik deze met de Ultimate Guard Katana Sleeves: Black (vanwege de goede reviews en het feit dat ik ze al in huis heb). Mocht dat ook niks zijn, dan ga ik waarschijnlijk geheel over op Dragon Shield (outer) sleeves.
 bijgewerkt door Venser546 4 jaren geleden
Dordledum
4 jaren geleden
Ik gebruik zelf tot nu toe het liefst Dragon Shields, maar heb de katana's nog niet geprobeerd.

Voor inner serves gebruik ik meestal Pro Fit Sleeves of de KMC als de Pro fits niet leverbaar zijn. Gaat altijd wel goed.

Side loading inner serves heb ik slechte ervaringen mee, toch een te grote kans op beschadiging vanwege de relatief grote opening.
Venser546
4 jaren geleden
Wanneer loop je die schade precies op? Is dat tijdens het spelen of met vervangen van outer sleeve?

Ik had voor side sleeves gekozen, omdat toploaders altijd eruit schoven.

Maargoed, dit is ook de voornaamste rede dat ik voor die Dragon Shield Sleeves Perfect Fit Sealable Smoke wil gaan. Kost net iets meer, maar dan hoef ik daarna enkel een goede outersleeve te vinden.
 bijgewerkt door Venser546 4 jaren geleden
Dordledum
4 jaren geleden
Ik heb al mijn enigszins valuable kaarten in inner sleeves in mappen. En stop ze pas in outersleeves als ik een deck bouw. Als je dat af en toe doet, is toch het risico op beschadiging bij sideloaders aanzienlijk en bij toploaders bijna zo goed als afwezig. Je moet wel zorgen dat er geen lucht in zit, misschien bedoel je dat met eruit schuiven?

Die sealables klinkt interessant, maar ook wel veel gedoe en ik denk dat ze makkelijk stuk gaan. Iemand ervaring mee?
 bijgewerkt door Dordledum 4 jaren geleden
Veekeren
4 jaren geleden
Dragonshield Sealable vind ik fantastische inners, sluiten mooi af en schuiven makkelijk in de outer. De reden waarom ik ze niet gebruik, is dat ze icm Dragonshield outers er voor zorgen dat mijn commander decks niet meer in deckboxen passen. Combineer ik ze met Ultrapro outers dan past het wel, maar ik vind Dragonshield Mattes veel fijner qua duurzaamheid en shuffelen.
robbertvanderkleij
4 jaren geleden
Ik gebruik meestal in de inner sleeves van ultra pro (soms kmc als ultra pro niet op voorraad zijn). In de outer sleeves heb ik zowel ultra pro eclipse sleeves als ultimate guard katana. Die eerste vind ik eigenlijk het fijnst, de ultimate guard schudden wel heel fijn en zijn net zo duurzaam, maar om je kaarten erin te krijgen ben je wel even bezig.
Venser546
4 jaren geleden
Ok, het lijkt erop ik dan toch voor een Dragonshield geheel ga.

Heb ze nog niet in mijn handen gehad, maar als ze aangenaam zijn om te wisselen en om mee te spelen, dan ben ik er vast gelukkig mee.

Zie niet in waarom die Katana hoesjes zo strak moeten zitten. Had ze anders graag willen gebruiken.
FabianvL
4 jaren geleden
Ik speel ook met sealable inners en Dragon Shield Matte sleeves. Het speelt heerlijk en de sealables vind ik sneller en makkelijker werken dan andere inner sleeves die ik heb geprobeerd. Het enige nadeel is dat je stapel echt dik wordt. Mijn decks passen niet in Ultimate Guard 100+ deckboxes. Met andere merken heb ik geen problemen.
Dordledum
4 jaren geleden
Met mijn set-up, Dragon Shield Sleeves Classic Black met Pro Fit Sleeves, past een commander deck precies wel in een Ultimate Guard Sidewinder 100+ XenoSkin 2020 Exclusive. Maar ook precies!

Edit: Ik heb eigenlijk niet precies deze kleuren, maar ga er vanuit dat dat weinig uitmaakt.
 bijgewerkt door Dordledum 4 jaren geleden
Luc
4 jaren geleden
Ik doe zelf niet aan double sleeven maar heb een aantal commander decks in Dragon Shield Sleeves Classic Crimson en een aantal in Eclipse Deck Protectors Black.

Ik vind de dragonshields persoonlijk een veel fijnere shuffle feel hebben t.o.v. de eclipse sleeves.
De eclipse voelen daarentegen wel een stuk steviger en degelijker aan.

Ongeacht de keuze die je maakt check altijd even de videos van de professor op youtube waarin hij een goede weergave geeft van de kwaliteit en voor- en nadelen van de sleeves.
nederland439
4 jaren geleden
Zelf wil ik niets anders meer dan de matte dragon sleeves, bijvoorbeeld Dragon Shield Sleeves Matte Crimson. Vind het een groot voordeel dat de achterkant een beetje structuur heeft wat schudden een stuk makkelijker maakt. Daarnaast ben ik erg te spreken over de duurzaamheid van deze sleeves. Heb eigenlijk nog nooit gehad dat deze sleeves scheuren, dit heb ik bij andere merken wel gehad.
Venser546
4 jaren geleden
Inmiddels heb ik de dragonshield matte sleeves gekocht. Wat een prettige hoesjes, voor dat kleine beetje extra.

De sealable innersleeves zorgen wel voor een behoorlijk strak gevulde deckbox. Aan de andere kant komt de extra dikte het schudden weer ten goede.

Mocht ik met deze hoesjes nog verliezen, dan zag het er in ieder geval classy uit.
 bijgewerkt door Venser546 4 jaren geleden
Franco
4 jaren geleden
Ultrapro 4 life
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Franco, kun je ook vertellen waarom je dat vindt? Prijs? Kwaliteit? Kleuren? Shuffle feel? Omdat je die altijd al gebruikt? Vertel ons meer, want uit "4 life" kan ik niet meer dan "ik ben enthousiast" halen .
Dordledum
4 jaren geleden
Quote:
16 uren geleden
Zelf wil ik niets anders meer dan de matte dragon sleeves, bijvoorbeeld Dragon Shield Sleeves Matte Crimson. Vind het een groot voordeel dat de achterkant een beetje structuur heeft wat schudden een stuk makkelijker maakt. Daarnaast ben ik erg te spreken over de duurzaamheid van deze sleeves. Heb eigenlijk nog nooit gehad dat deze sleeves scheuren, dit heb ik bij andere merken wel gehad.


Ik heb tot nu toe altijd Dragon Shield classics gekocht, maar die zijn wel erg glad en bij het schudden kan dan opeens je hele deck uit je hand door de lucht vliegen. De matte variant klinkt inderdaad beter dan!
Dordledum
4 jaren geleden
Terzijde, heeft iemand wel eens de dragons hields met art geprobeerd? hoe zijn die?

De art sleeves van ultra pro zijn mooi, maar notoir slecht qua durability.
Taacoo
4 jaren geleden
Quote:
2 uren geleden
Terzijde, heeft iemand wel eens de dragons hields met art geprobeerd? hoe zijn die?

De art sleeves van ultra pro zijn mooi, maar notoir slecht qua durability.


Niet zelf gebruikt, wel in mijn handen gehad. En ze voelde eigelijk zoals ik gewend ben van Dragon Shield. (Ik gebruik zelf altijd DS).
Verschil met de dragon shield en de ultra pro is dat bij Ultra Pro de art een 2e laag is. Dat is bij Dragon Shield niet zo.

De Proffesor heeft ook een review gedaan over de Dragon shield art sleeves
Dannydude85
4 jaren geleden
De dragonshield art sleeves zijn goud! Ik gebruik deze voor mijn Marchesa deck https://www.bazaarofmagic.eu/nl-NL/p/dragon-shield-art-sleeves-matte-king-athromark-iii-portrait-100-stuks/9041699 de achterkant is mat en voelt door de textuur heerlijk bij het schudden.
De artwork is top notch, kleuren zijn prachtig en je krabt het er zeker niet vanaf. Natuurlijk zijn dragonshields zeer sterk en scheuren (bij mij in ieder geval) nooit.
Als ik een minpunt moet geven dan is dat de lengte van de sleeves. De sleeves steken een stukje boven de kaarten uit. Om die reden gebruik ik ook graag de eclipse sleeves. Minstens zo sterk, heerlijke shuffle feel en ze passen mooier om de kaarten. Alleen zien foil kaarten er niet so mooi uit in de eclipses door de non-glare voorkant.
Pffff het lijkt wel of ik voor deze 2 fabrikanten werk. Maar echt ik kan niks beters aanbevelen.

Om ook maar de vraag van OP te beantwoorden gebruik ik voor dubbel sleeven de dragonshield perfect fits (top loading). Er staat een filmpje op youtube hoe je heel makkelijk kan double sleeven met de beide dragonshields of de eclipses en de Ds’s (ik zet een kink onderaan de post). Als ik mijn decks in de beide DS’s sleeve dan past alles precies in en 100+ boulder. Met de eclipses kan dit zeer makkelijk en heb je nog ruimte voor tokens.

Dus TLDR: Dragonshield matts met Dragonshield perfect fits inners als je je tokens in een apart box hebt zitten. Of Ultra Pro Eclipse en Dragonshield perfect fits als je nog wat tokens in je deckbox erbij bewaart. Voldoet aan al je eisen! (Sleeven zoals hier https://youtu.be/Sl03Uh9ajI4 ik gebruik alleen mijn duim van de zelfde hand om ze erin te schuiven ipv mijn andere hand).
TheRobinros
4 jaren geleden
Voor dubbelsleeven gebruik ik vaak twee basic lands, een voor en een achter je ge-innersleevede kaart, om hem schadevrij in je outersleeve te leiden. Stop eerst je kaart in innersleeve een centimeter, misschien twee in je outer sleeve, dan een basic land voor en achter je kaart, zodat je hem vast kan pakken, en duw dan de drie kaarten in zijn geheel de sleeve in. Als je kaart er helemaal in zit, kan je die landjes er voorzichtig uit halen zonder al te veel moeite
robbertvanderkleij
4 jaren geleden
Goeie tip! Ga ik eens proberen!
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top